A híres 3/3-as szabály reklámeszközeidhez

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Aki nem ismeri, aki nem alkalmazza, aki nem vesz róla tudomást, százezreket, milliókat hagy cége hirdetéseiben. Íme, a marketing híres 3/3-as szabálya.

Létezik egy különleges alapszabály a nagykereskedelmi marketingben, amelyet bizarr köd leng körül.

  • Ami sokszor csődveszélyt jelent azoknak a nagykereskedőknek, gyártóknak, akik nem ismerik.
  • Ami képes teljes fordulatot hozni egy reklámanyag eredményeiben.
  • Ami megsokszorozza azok számát, akik reagálnak céged hirdetéseire.

Remélem, sikerült felkeltenem az érdeklődésedet az egyik legügyesebb marketing technika iránt. Ha igen, akkor az azt jelenti, hogy céged egy nyitott, céltudatos vezető kezében van.

A 3/3-as szabály

A 3/3-as szabály működési elve nagyon egyszerű, de pont emiatt szerfelett produktív.

Fogjunk egy hirdetést, majd tegyünk bele 3 olyan dolgot, amit 3 másodperc alatt észrevesz az olvasó.

Ne többet, mindössze 3-at.

Hogyan fogod ezzel a hétköznapinak tűnő megoldással céged reklámanyagait minden eddiginél eredményesebbé alakítani?

Nézzünk egy példát.

Tegyük fel, hogy ingeket gyártasz vagy forgalmazol. El kell érnünk, hogy mindössze 3 mondattal eladjuk azokat.

Hogyan csináljuk?

Valahogy így:

AZ ELSŐ MONDAT: „Önnek is problémát jelent, hogy nap végére szégyenletes izzadságfoltok jelennek meg az inge hónalja körül?”

izzadsag-300x217

A MÁSODIK MONDAT: „Ha igen, akkor a megoldás: ez a speciális szövetből készült ing, amely ráadásul nem kerül többe 12.000 forintnál, és mai vásárlóinknak még egy díszzsebkendő is jár hozzá.”

A HARMADIK MONDAT: „Csomagolhatom?”

A 3/3-as szabályt nem okos marketingesek találták ki. Még csak nem is olyan remekül reklámozó cégek, mint az Apple vagy a Nike. A 3/3-as szabályt a vevők tették nélkülözhetetlenné.

Az emberek ugyanis ennyi időt adnak egy hirdetésnek. Ha ezalatt nem kapnak olyan információt, olyan előnyt, ami megfogja őket, akkor tovább lépnek. Ha a 3 másodperc alatt nem találkoznak olyan problémával, amiről magukra ismernek, már itt sincsenek.

Éppen ezért egy hirdetésnek, egy szórólap első oldalának, egy prospektus címlapjának, egy plakátnak a következőket kell tartalmaznia:

  1. Címsor – képpel: „Önnek is problémát jelent, hogy nap végére szégyenletes izzadságfoltok jelennek meg az ingje hónalja körül?”
  2. Ajánlat: A héten mindössze 12.000 forint + ajándék
  3. Instrukció – mit tegyek: Például pontos webcím (azonnal a termék oldalára vigyen, ahol meg is rendelhetem)

Ezentúl tehát nincs nem működő hirdetés, csak figyelmetlen szempár. Ugyanis, ha ránézel a reklámanyagodra (hírlevél, hirdetés, szórólap, stb.), akkor

3 másodperc alatt ennek a 3 elemnek kell kirajzolódnia.

ÍGY ALKALMAZZUK A 3/3-AS SZABÁLYT

  1. A címsor és az instrukció legalább 2-szer akkora legyen, mint a szövegtörzs.
  2. A kép kizárólag a címsorról szóljon, hogy erősítse annak üzenetét.
  3. Hirdetésben csak „hokedlit” adjunk el! Azaz olyan terméket, ami nem bonyolult, ami nem drága, amiről nem kell másfél oldalt írnod vagy 5 percet beszélned, hogy annak működését, hatékonyságát, előnyeit a vevőd megértse.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.