Elképesztő: egy étteremben készült felmérés szerint, amikor a vendégek a számla mellé egy cukrot kaptak ajándékba, akkor 3 %-kal növekedett a borravaló.
Amikor 2 cukrot kaptak, akkor nem dupla borravaló érkezett, hanem 14 %-os növekedés volt tapasztalható. De most jön a lényeg: ha a pincér először elment az asztal mellett, visszafordult, majd átadta a cukrot, akkor a borravaló 23%-kal növekedett.
Más piacon is működik
Egy kozmetikai nagykereskedésnél hasonlóképpen jártunk el a lehetséges viszonteladókkal. A kozmetikusoknak egy kis ajándékcsomagot küldtünk. Benne egy új termék mintáját és egy finom Lindt csokoládét találtak a kozmetikusok. Futárral küldtük ki, és az üdvözlőkártyán a következő szöveg állt:
Csokiban és kozmetikumban is a legjobbat küldtük. Reméljük, hogy egy kicsit boldogabbá tettük a napját a csokival, és Ön is boldoggá teheti a vendégét a termékünkkel. Próbálja ki mindkettőt: kóstolja meg a csokit és használja a kozmetikumot.
Pár nappal később a területi képviselő felhívott 15 kozmetikust, akiből 14 örömmel várta az értékesítőt. Egy kozmetikus később elmesélte, hogy „nem volt képe” nem-et mondani az időpont-egyeztetésre a kedves gesztus után.
Vidd végig a folyamatot
A folyamat azonban nem állt meg itt: mikor az értékesítő kiment a kozmetikusokhoz, akkor átadott egy hatalmas csomag Lindt csokit, valamint egy meghívót egy elegáns termékbemutatóra. A 15 kozmetikusból ma már 10 használja a termékeket.
Az egész alapja ugyanaz a reakció, mint amikor meghív valaki egy partira, és utána úgy érzed, viszonoznod kell a kedvességet. Ha Te adsz ajándékokat a lehetséges vevőidnek, akkor ő is próbálja viszonozni azt. Ha ügyesen teszed, akkor azzal hálálja meg a kedvességed, hogy igent mond az ajánlatodra.