A koronavírus-járvány ismét a digitalizációra irányította a figyelmet. Azonban a folyamatfejlesztés helyett sokkal inkább az értékesítés és a marketing modernizálására került a hangsúly.
Azok a cégek, akik csak arra figyelnek, hogy mennyi vevőt szereznek egy adott idő alatt, de azt nem mérik, hogy melyik eszközből hány forintért érkezik a vásárló, milliós károkat okoznak profitjuknak. A marketing ugyanis ma már mérhető sportággá vált. Műkorcsolya helyett úszás, szertorna helyett futás lett.
- 2021-re a kisvállalatok e-kereskedelme világszinten eléri a 4,5 trillió dollárt. (adat: Shopify Plus)
- Az interneten keresők 90%-a még nem határozta el magát egy márka mellett, mielőtt keresni kezdene. (adat: Status Labs)
- Az okostelefon használók 51%-a fedezett már fel új céget, miközben a telefonján keresett. (adat: Google)
- 2021-re a videós hirdetések piaca 22 milliárd dollárosra nő. (adat: eMarketer)
Jim Collins, a világhírű üzleti kutató szerint egy modern cég a folytonosság mindkét elemét beépíti a cégébe: az állandóságot és a változást is. Ezért van az, hogy a legsikeresebb cégek egyszerre futtatnak analóg és digitális kampányokat. Egyszerre mesélnek egyik nap a cég gazdag történelméről, másnap lepleznek le egy új fejlesztést. Eközben arra is figyelni kell, hogy a fogyasztó ne találkozzon túl sokszor egy márkával, ez ugyanis visszaüthet: ha a vevő nyomulásnak veszi a túlzott kommunikációt, akkor elpártolhat a márkától. A digitális marketingnek azonban erre is van válasza.
A ma fogyasztója rettentő hamar bepipul
A vevő ugyanis azt várja, hogy a márka vegye észre őt, amikor szüksége van rá, de a többi időben hagyja békén. A digitális marketing eszközök pedig éppen erre használhatók. Ezért aztán azok a cégek, akik áttörést szeretnének elérni a vevőszerzésükben, a következő 5 digitális eszközt mindenképp bevetik a marketingjükben:
PPC – csak akkor fizessünk, ha elérünk valakit
A Pay-Per-Click kifejezés (kattintás alapú fizetés), az internetes marketing egyik eszköze, amely során a hirdető akkor fizet egy bizonyos összeget, amikor az egyik hirdetésére rákattintanak. Érdekes adat, hogy az emberek 64,6%-a kattint Google hirdetésekre, amikor online szeretnének vásárolni.
Tartalommarketing – első körben ne eladni akarjunk
Ahelyett, hogy a cégek egy terméket vagy a szolgáltatást mutatnának be, ma már sokkal inkább releváns és hasznos tartalmakat állítanak elő, hogy így támogassák a leendő és meglévő vásárlókat problémáik megoldásában.
Azok a cégek, amelyek 16-nál több blogposztot készítenek egy hónapban, majdnem 3,5-ször nagyobb forgalmat bonyolítanak le, mint azok, amik semennyit vagy legfeljebb 4 cikket tesznek közzé havonta.
Közösségi média – a megkerülhetetlen
A közösségi média jelenleg a kereskedelmi cégek kedvenc platformja. Nem véletlenül.
- Az online jelenlévő emberek 79%-a használja a Facebookot
- A felnőttek 76%-a megy fel naponta a Facebookra
- Az emberek 76%-a a Facebook hírfolyamot arra használja, hogy érdekes tartalmat találjon
- Az Instagram használók legnagyobb csoportja a 18-24 éves korosztályból került ki, őket követik a 25-34 évesek csoportja
- Idén az Instagram mobilhirdetések bevételét közel 7 milliárd dollárra becsülik
- Az amerikaiak 59%-a úgy véli, hogy a közösségi médián keresztül elérhető ügyfélszolgálaton könnyebben megkapták a válaszokat a kérdéseikre, és hatásosabban oldották meg az ügyeiket
Videomarketing – 2020 csodafegyvere
A videomarketinget rengeteg mindenre lehet használni: segítségével például szorosabb kapcsolatot tudunk kiépíteni a vevőinkkel, reklámozhatjuk a márkánkat, a szolgáltatásainkat vagy a termékeinket. Ezenkívül a videomarketing arra is jó, hogy kulisszatitkokat, vevővéleményeket mutassunk be, élőben közvetítsünk egy eseményről, és gyorsan terjedő, szórakoztató tartalmat hozzunk létre. A számok azt mutatják, hogy mára a videós tartalmak gyártása kihagyhatatlan részévé váltak az éves marketing terveknek:
- A termékvideók 144%-kal emelhetik az eladási számokat
- Az okostelefonokat használók 53%-a ítéli meg kedvezőbben azokat a cégeket, amelyek a használati utasításokhoz videotartalmat adnak a honlapjukon vagy az applikációban
- Az internethasználók közel 50%-a keresi a videotartalmat egy termékről vagy szolgáltatásról, mielőtt bemenne egy üzletbe
- A fogyasztók 64%-a azt állítja, hogy egy marketing videó megtekintése a Facebookon az előző hónapban befolyásolta a vásárlási döntését
- Egy átlagos héten a YouTube több 18+ éves embert ér el mobilon főműsoridőben, mint bármelyik kábeltévé hálózat
E-mail marketing – ami még mindig virágzik
Annak ellenére, hogy a közösségi média és a spam levelek száma egyre csak nő, az e-mail még mindig a leghatásosabb módja annak, hogy vásárlókat szerezzünk.
- 2019-re az aktív e-mail fiókok száma elérte az 5,6 milliárdot
- A Gmail-nek 1 milliárd aktív felhasználója van világszerte
- A cégek 3/4-e egyetért azzal, hogy az e-mail ajánlatok ROI-ja (megtérülés) „kiváló”-tól a „jó”-ig terjed
- A cégek kb. 49%-a használ valami fajta e-mail automatizmust
Jól látható, hogy a marketing digitalizációja nem egy megkerülhető folyamat. Szükségszerű, ahogy az emberi élet számára az oxigén. A fogyasztók kényszerítették ki, és ők is fogják elfelejteni azokat a cégeket, amelyek elfelejtik digitalizálni marketingjüket.
A Smart24 egy olyan marketinghatékonyság-mérő szoftver, amely releváns szempontok alapján listázza le az összes kommunikációs eszköz összes aktivitását. Izgalmasan hangzik? Valójában több annál. Ez maga a marketing jövője. Less bele pár percre… igazán érdemes.
smart24.hu