A Boomerang e-mail szolgáltató nemrég nyilvánosságra hozott egy tanulmányt, amely szerint 350.000 e-mail-nél összehasonlították a válaszadási arányokat. Íme, az eredmények…
„AZ ELŐRE IS KÖSZÖNÖM” MEGELŐLEGEZÉS
Bármilyen változata a „Köszönöm” szónak nagyobb válaszadási arányt hozott, és gyorsabban érkeztek meg a feltett kérdésre a válaszok.
Az eredmény a következő volt: ha csak annyit írt valaki, hogy „üdv” vagy „a legjobbakat”, akkor a válaszadási arány 46 %, míg ha a köszönöm bármelyik szavát használta az utolsó mondatban, akkor ez a szám 62 % volt.
A legjobb válaszadási arány pedig arra a mondatra jött, hogy ELŐRE IS KÖSZÖNÖM.
Ezzel az egy mondattal ugyanis megelőlegeztük a címzettnek, hogy teljesíteni fogja a kérésünket.
„A TUDOM, HOGY TÉGED ÉRDEKEL” MEGELŐLEGEZÉS
Az ilyen mondatok előre feltételeznek valamit az egyénről. „Tudom, hogy Téged érdekelnek az akciós termékek.” „Tudom, hogy Te fontosnak tartod az egészséget.” Itt jön a képbe az egyén ismerete.
Ha olyan rendszerrel rendelkezel, amivel mérni tudod, hogy ki milyen kampányra reagált, akkor olyan mondatokat írhatsz, amelyek cselekvésre veszik rá az olvasót.
„Tudom, hogy érdekelnek az akciós termékek, ezért erről tudnod kell.” Ennek a pszichológiája, hogy ha tényleg igaz az olvasóra, amit leírsz, akkor nem fog magának ellentmondani, hogy nem igaz, nem érdekelnek az akciók. Ha ezt tagadja, akkor a maga szokásainak mond ellent.
Tehát a varázsmondat: „Tudom, hogy Téged érdekelnek az akciók.” De csak akkor használd, ha az olvasót tényleg érdekli az akciók. „Tudom, hogy Téged érdekelnek a magas minőségű szerszámok.” De csak akkor használd, ha az olvasót tényleg érdekli a magas minőségű szerszám.
„AZ ÚGY FOGUNK EGYÜTT DOLGOZNI…” MEGELŐLEGEZÉS
Tárgyalásaim során vettem észre, hogy annyira belülről látom a marketinget, hogy már szinte gondolatban vevőket hoztam a cégeknek és közben ilyesmiket mondtam: „Azt úgy fogjuk megoldani, hogy … És akkor Neked csak annyi a feladatod, hogy …. És amikor jönnek az érdeklődők, akkor az értékesítőd felhívja…”
Tehát fel sem merült bennem, hogy nem fogunk együtt dolgozni, és úgy beszéltem a potenciális ügyféllel, mintha már túl lennénk a szerződés megkötésén.
Ez is egy trükk, de bevallom, hogy belőlem ez ösztönből jött, mert annyira magával ragadott a szakmám, hogy már szinte láttam magam előtt, ahogy működik az ügyfelem kampánya, ahogy jönnek az eredmények. Ezek után nem meglepő, hogy 5 tárgyalásomból 4 igennel, szerződéssel végződik. Szóval várlak Téged is egy megbeszélésre, hogyan tudunk a cégednek vevőket hozni 🙂
A lényeg tehát az, hogy elérheted azzal is a célod, hogy megelőlegezed magadnak a bizalmat, hogy már leszerződtetek, és megelőlegezed a vevődnek is, mintha már használná a terméked, szolgáltatásod.
Ebben van még egy csavar: ha így beszélsz, így írsz a honlapodon, a leveleidben, posztjaidban, akkor az érdeklődő is jobban el tudja képzelni, hogy már használja a terméked. Például elképzeli, hogy már zöld a fű. Elképzeli, hogy már vékony. Elképzeli a viszonteladód, hogy mennyivel többet cseng a kassza, mióta a Te terméked forgalmazza. Hiszen ebbe az állapotba Te helyezed, és számára szinte visszalépés lesz, ha nem vásárol.
Használd ezeket a mondatokat. Akár együtt is, és azt fogod észrevenni, hogy a leveleid, a posztjaid, az írott kommunikációd hatékonysága emelkedésnek indul.