Bebizonyították, hogy a fogyasztók félnek az ismeretlen márkáktól

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Márkaépítés

Szemkamerás mérések igazolták, hogy a vevők továbbra is az ismert márkákat keresik az üzletek polcain. Rossz hír az új termékeket piacra dobó cégeknek, hogy az emberek félnek az ismeretlen márkáktól, ergo a márkaépítésre szánt összeget senki sem spórolhatja meg. Jó hír azonban, hogyha elvégzünk 7 marketing teendőt, a márkaépítés költsége kisebb büdzséből is eredményesen kihozható.

Az elmúlt húsz évben az emberek vásárlási szokásai elképesztő mértékben váltak tudatossá. Az internetnek hála a fogyasztók ma már nem elsősorban reklámokból tájékozódnak, hanem célzottan keresnek megoldást a problémájukra.

Böngésznek és fórumokon csetelnek. Online szakértőket kérdezgetnek és szakmai videókat néznek. Ezen tartalmak előállítása pedig ma már minden cég számára megvalósítható. Ez egyszerre áldás és átok. Áldás, hisz egyenlőbb feltételeket garantál a multikkal szemben, de átok is, mivel a kisebb büdzsével rendelkező versenytársak is beszálltak az úgynevezett Bizalom Marketing businessbe.

Marketing szakemberek az elmúlt évben 7 olyan eszközt azonosítottak, amelyek segítségével a vevői bizalom radikálisan növelhető, méghozzá elrugaszkodott marketingköltések nélkül.

1) Csordaszellem

Felmérések bizonyítják, hogy az emberek szívesebben vásárolnak olyan cégeknél, amelyekről tudják, hogy sok vásárlójuk van. A nagyobb vásárlóerőt prezentáló cégekkel, márkákkal szemben ugyanis jóval nagyobb a vásárlók bizalma.

2) Vélemények

A legújabb kutatások szerint, ha egy termék alatt legalább 7 véleményt lát a vásárló, akkor jóval nagyobb eséllyel vásárolja meg az adott árucikket. Az emberek ma már jobban bíznak a független vásárlók véleményében, mint az elfogult eladókban. Növeli a bizalmi faktor mértékét, ha a vélemény mellett név és fotó is található. Az eszköz legmagasabb szintje jelenleg a videós véleménymegosztás.

3) Példaképek

A példaképek használatával a marketingben olyasfajta hatást érünk el, mint mikor személyautóval közlekedünk egy 40 tonnás kamion mögött. Ilyenkor a monstrum szinte egy láthatatlan vontatón keresztül húzza magával az autónkat, miközben mi az üzemanyagon is spórolunk.

2020-ra az influenszerek váltak az egyik leghatékonyabb befolyásolókká. Érdemes azonban olyan influenszerrel együtt dolgozni, aki hitelesen tudja képviselni az adott márkát: kismamáknak szóló terméket egy anyaságról író bloggerrel – pénzügyi szolgáltatás esetén egy neves gazdasági személyiséggel.

4) Kapcsolattartás és automata folyamatok

A Kereskedelmi Marketing egyik korábbi kutatásából kiderült, hogy a cégek túlnyomó része nem azért hagyja el a beszállítóját, mert az túl magas árakat adna meg. A „válások” fő oka sokkal inkább az, hogy a beszállító nem megfelelően kommunikál a partnereivel. Ma már egyre több vállalkozás tud vevőket szerezni, illetve megtartani azzal, hogy híresen jó a kommunikációjuk: rövid határidővel válaszolnak az e-mailekre, azonnal felveszik a telefont, keresik a vevőiket, folyamatosan tartják velük a kapcsolatot a közösségi médiában.

A többszálas kommunikáció azért is fontos, mert a jelen vevője egyszerre akár 4-5 csatornát is használva teszi össze azt a képet, amelyet egy cégből lát.

5) Brand 

A vevők a legtöbb esetben nem tudják megmondani, hogy miért hisznek egy-egy márkának, és miért kételkednek másokban. Ehhez olyan dolgok járulnak hozzá, mint hogy „Mennyire különleges a márka” „Mi az üzenete” „Mennyit kommunikál a forgalmazó”

A Marketing Helyszínelő „A csokik háborúja” című videónkban arra kerestük a választ, hogy az Árengedmény kontra Márka háborúból melyik eszköz jön ki győztesen. Végül az emberek 67%-a az ismertebb márka, míg 33%-a az árengedmény mellett döntött.

6) Díjak, Rating

Hoteleket, egyéb szálláshelyeket gyűjtő oldalakon jelentek meg először a ratingek. Azóta a termékek, szolgáltatások osztályozását szinte a létező összes szektor átvette. Mivel az emberek szeretik észérvekkel megmagyarázni döntéseiket, ezért az olyan cégek, amelyek büszkén mutatják be díjaikat, amelyeket pozitívan osztályoznak különböző oldalakon, könnyebben szereznek új vásárlókat. Az ilyen apróságok növelik a vevői bizalmat, miközben csökkentik a marketingköltségeket.

Sok cég azonban még ma is fél attól, hogy megkérje vevőit, hogy osztályozzák le teljesítményüket. Pedig a negatív vélemények az esetek 99%-ban egyébként is szárnyra kelnek, míg a pozitív kommenteket szinte kivétel nélkül mindig kérni kell.

7) Szakértői anyagok és CSR

A vevők szemében nem hiteles az a cég, amelyik folyton árkedvezményt hirdet. Ezzel ugyanis akaratlanul is egy rosszabb minőségű márka képe sejlik fel az ember előtt. Eközben azon vállalatoknak a hitele, amelyek szakértői anyagok átadásával, online és offline képzésekkel támogatják partnereiket, meredeken ível felfelé.

Jól látható, hogy megváltozott vevői szokások adtak esélyt a kisebb büdzséjű cégeknek ahhoz, hogy több vevő bizalmát tudják elnyerni, mint korábban. A fenti 7 szabállyal bármely cégből profi bizalomépítő válhat.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.