3+2 hőségkampány a nyári vevőinvázióért

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

antonio-damasio

A világhírű neurológus Antonio Damasio a kilencvenes években végzett kutatásaival kimutatta, hogy nem létezik olyan döntés, amely kizárólag a racionalitáson alapszik.

Így aztán teljesen mindegy, mennyire hisszük azt, hogy egy döntést maximálisan átgondoltunk, azt ösztöneink, érzelmeink befolyásolni fogják. Ezt bizonyítja a két virágárus története, akik a piacon egymás mellett árultak.

Egyetlen mondat, ami legyőzött minden ésszerű érvet

Mindkét árusnak meseszép, színes virágjai voltak.

Az egyik azt írta a kis táblájára, hogy milyen magas minőségű virágföldben nevelkedtek a virágok.

A másik árus pedig csak ennyit írt ki: „Most még csak virág, estére szerelem.”

Utóbbi virágárus a nap végére sokkal több virágot adott el, mint a „kollégája”.

Egyetlen jól eltalált, érzelemre ható mondat ezerszer többet ér, mint a száraz tények sokasága. Ahogy Mark Twain is mondta: „Sokkal könnyebb hét tényt összefabrikálni, mint akár egyetlen érzelmet is.”

 Éppen ezért a nyári forróságban, mikor mindenki a Balatonról, a tengerpartról, a színes koktélokról, a talpakat csiklandozó homokról, a zenei fesztiválokról, a szerelemről ábrándozik, akkor Neked egy választásod marad: kampányaidban, ajánlatodban, hírleveleidben ráerősítesz ezekre a gondolatokra.

Kicsit háttérbe szorítod a racionalitást.

A tényeket.

A száraz műszaki adatokat.

Ezek helyett inkább írd azt: „Zoltán, szeretnélek meghívni egy hűsítő koktélra hozzánk. Annyit elárulhatok, hogy saját specialitásom, és imádni fogod . 🙂 Ja, igen, és szeretnék mellé egy különleges ajánlatot is adni Neked…”

fresh

Vagy ezt:

„Péter, tudjuk, hogy elképesztő a hőség. Ilyenkor az embernek nem hogy vezetni nem szeretne, de még a zuhany alól sincs kedve kijönni reggel. Azonban, ha mégis eljössz holnap hozzánk, akkor annyi százalék kedvezményt adunk következő megrendelésedből, ahány kilométert levezettél.”

 De akár ezt is írhatod egy hűtőtáska képe mellé:

„Ferenc, van egy hatalmas hűtőtáskánk, rajta a neveddel, benne 8 doboz jéghideg sörrel, és egy „Ilyen melegben senki nem vásárol” problémát megoldó ajánlattal. Elvihetjük hozzád holnap ezt a hűtőtáskát?”

ice

De küldhetsz ki egy ajánlatot egy balatoni képeslapra írva.

Egy kisebbfajta jégtömbbe zárva, ami a nagy melegben úgyis kiolvad, és a belsejéből előbukkan a nem mindennapi ajánlatod.

Ennél azért kisebb jégtömböt válassz. 🙂

A lényeg, hogy olyan ötletes szöveget, kampányt találj ki, amivel biztosan eléred a vevőid, viszonteladóid szívét. Mert ilyen melegben nem az agyukat szólítjuk meg, hanem a szívüket 🙂

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.