7 kampánytrükk a nagyvilágból

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

„Rendkívül magas a kudarcot valló új árucikkek aránya, pedig a siker nem a véletlen műve.” Ma olvastam Johann Sjöstrandtól, a Nielsen szenior alelnökétől.

A Nielsen felmérése szerint 32.500 új termékből mindössze 8 ezer cikkelem marad a piacon 12 hónap után is.

Nem csoda, hogy a gyártók, nagykereskedők megpróbálják a saját termékeikre irányítani a végfelhasználók figyelmét. Csakhogy…

  • a házhozszállítás már unalmas
  • a mi termékünk egy kicsit más féle próbálkozások erőtlenek

Ezekkel a pluszokkal ma már nem tudsz kitűnni. Kell valami, ami a termékeidre irányítja a figyelmet.

  • Ami felkeveri az állóvizet.
  • Amiről beszél a piacod.
  • Amit nagyon akarnak az emberek.

De mi legyen az? 

Ne találd fel a spanyolviaszt, csak adaptáld a piacodra

Ha nagykereskedőként más, ha gyártóként a saját termékeid árulod, akkor is fontos, hogy ezek olyan termékek legyenek, amelyekért nagy a kereslet. Ehhez azonban be kell vetned pár ügyes megoldást.

Használj különleges csomagolást

Egy egyszerű, de zseniális ötlettel a svéd Lidl elérte, hogy hónapokig róla beszéljenek.

500lidl

Egy Bosse Elfgren nevű férfi a Lidl Facebook oldalán megjegyezte, hogy svédként miért igyon ő német tejet. Csakhogy a svéd Lidlben kizárólag svéd tejet árulnak, amiről hősünk mit sem tudott. Ezután a marketingesek fogták magukat, és átnevezték a Lidlben kapható svéd tejet Bosse tejére. És aztán elindult a kampány…

Legyél különleges a kiszolgálásban

Több angol játékboltban az eladók feladata, hogy játszanak a vevőkkel. Mennyivel jobban telik így az idő kiszolgálóként, mennyivel többen beszélnek a termékről. Más üzletekben az idősek kosarát egy eladó viszi, aki útközben kellemesen elbeszélget a vásárlóval.

Legyél különleges a megjelenésben

Egy üzlet, egy raktár vagy egy autó is lehet figyelemfelkeltő. Nemrég lefotóztam a Samsung papagáját. Ezzel hirdetik a 3D tévéjüket.

500sams

De akár egy érzelmekre ható kirakat is megkülönböztetheti a virágboltot a többitől.

500mama

Legyen különleges a terméked

A Szafi-fitt úgy alakította ki a kínálatát, hogy először felmérte a fogyasztói igényeit. Így kiderült, hogy  azoknak, akik egészséges süteményekre, egyéb dolgokra vágynak, többféle lisztből kellett kikeverniük  az alapanyagot. A Szafi-fitt azonban megcsinálta ezt az emberek helyett, és többfajta speciális  lisztkeverékkel jelent meg a piacon.

lisztkeverek_kategoria

Emellett személyiséggel ruházzák fel a blogjukat, így kerül bele élet. Sőt, naponta felvesznek két videót,  amit aztán felkapnak a bloggerek, és csak terjed a cég híre, a viszonteladók pedig keresik a termékeket.

Legyen különleges a kommunikációd

Akár egy Facebook fogadóóra is segít felrázni a vevőid. A minap például a Facebook tartott fogadóórát:

https://www.facebook.com/zuck/posts/10102028100357421

Egy ilyen megoldás nem csak extrém, de rengeteg mindent megtudhatsz belőle a vevőidről.

500zuker

Legyen utánozhatatlan a terméked

A Nike az általad kiválasztott színben is legyártja Neked a cipőket. Miért ne lehetne ezt megoldani például egy szekrénynél?

http://www.nike.com/hu/en_gb/c/nikeid

Ezernyi lehetőséged van arra, hogy a termékeid a rivaldafénybe kerüljenek. Ehhez azonban Te kellesz. Hogy az ötletekből megvalósult kampányok legyenek.

500nike

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.