„Rendkívül magas a kudarcot valló új árucikkek aránya, pedig a siker nem a véletlen műve.” Ma olvastam Johann Sjöstrandtól, a Nielsen szenior alelnökétől.
A Nielsen felmérése szerint 32.500 új termékből mindössze 8 ezer cikkelem marad a piacon 12 hónap után is.
Nem csoda, hogy a gyártók, nagykereskedők megpróbálják a saját termékeikre irányítani a végfelhasználók figyelmét. Csakhogy…
- a házhozszállítás már unalmas
- a mi termékünk egy kicsit más féle próbálkozások erőtlenek
Ezekkel a pluszokkal ma már nem tudsz kitűnni. Kell valami, ami a termékeidre irányítja a figyelmet.
- Ami felkeveri az állóvizet.
- Amiről beszél a piacod.
- Amit nagyon akarnak az emberek.
De mi legyen az?
Ne találd fel a spanyolviaszt, csak adaptáld a piacodra
Ha nagykereskedőként más, ha gyártóként a saját termékeid árulod, akkor is fontos, hogy ezek olyan termékek legyenek, amelyekért nagy a kereslet. Ehhez azonban be kell vetned pár ügyes megoldást.
Használj különleges csomagolást
Egy egyszerű, de zseniális ötlettel a svéd Lidl elérte, hogy hónapokig róla beszéljenek.
Egy Bosse Elfgren nevű férfi a Lidl Facebook oldalán megjegyezte, hogy svédként miért igyon ő német tejet. Csakhogy a svéd Lidlben kizárólag svéd tejet árulnak, amiről hősünk mit sem tudott. Ezután a marketingesek fogták magukat, és átnevezték a Lidlben kapható svéd tejet Bosse tejére. És aztán elindult a kampány…
Legyél különleges a kiszolgálásban
Több angol játékboltban az eladók feladata, hogy játszanak a vevőkkel. Mennyivel jobban telik így az idő kiszolgálóként, mennyivel többen beszélnek a termékről. Más üzletekben az idősek kosarát egy eladó viszi, aki útközben kellemesen elbeszélget a vásárlóval.
Legyél különleges a megjelenésben
Egy üzlet, egy raktár vagy egy autó is lehet figyelemfelkeltő. Nemrég lefotóztam a Samsung papagáját. Ezzel hirdetik a 3D tévéjüket.
De akár egy érzelmekre ható kirakat is megkülönböztetheti a virágboltot a többitől.
Legyen különleges a terméked
A Szafi-fitt úgy alakította ki a kínálatát, hogy először felmérte a fogyasztói igényeit. Így kiderült, hogy azoknak, akik egészséges süteményekre, egyéb dolgokra vágynak, többféle lisztből kellett kikeverniük az alapanyagot. A Szafi-fitt azonban megcsinálta ezt az emberek helyett, és többfajta speciális lisztkeverékkel jelent meg a piacon.
Emellett személyiséggel ruházzák fel a blogjukat, így kerül bele élet. Sőt, naponta felvesznek két videót, amit aztán felkapnak a bloggerek, és csak terjed a cég híre, a viszonteladók pedig keresik a termékeket.
Legyen különleges a kommunikációd
Akár egy Facebook fogadóóra is segít felrázni a vevőid. A minap például a Facebook tartott fogadóórát:
https://www.facebook.com/zuck/posts/10102028100357421
Egy ilyen megoldás nem csak extrém, de rengeteg mindent megtudhatsz belőle a vevőidről.
Legyen utánozhatatlan a terméked
A Nike az általad kiválasztott színben is legyártja Neked a cipőket. Miért ne lehetne ezt megoldani például egy szekrénynél?
http://www.nike.com/hu/en_gb/c/nikeid
Ezernyi lehetőséged van arra, hogy a termékeid a rivaldafénybe kerüljenek. Ehhez azonban Te kellesz. Hogy az ötletekből megvalósult kampányok legyenek.