MailChimp Alapok V. – Automatizált levélkiküldés

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

2016 januárjában a MailChimp hírlevél küldő szoftver hivatalos viszonteladó partnere lettünk Magyarországon (Nézd meg a tanúsítványunkat itt).

Az elmúlt másfél évben a szoftver minden előnyét és hátrányát kiismertük és jelenleg is több ügyfelünknél használjuk rendszeresen ezt a szoftvert a hírlevelek küldésére.

Fontos azt kiemelnünk, hogy mi nem a MailChimp vagyunk, csupán szeretnénk segíteni a magyar felhasználóknak, hogy a maximumot tudják kihozni a kampányukból. Ebben a cikkben arról írunk, hogyan tudsz beállítani egy automata hírlevél sorozat kiküldését a szoftverben. Kezdjünk is bele.

Először tervezd meg az automata sorozatot

Egy automata hírlevél sorozat nagyon jól ki tudja egészíteni az értékesítésünket és a marketingünket, hisz úgy kell rá tekinteni, mintha a meghosszabbított kezünk lenne. Ugyanis egyszer kell felépítenünk, és utána magától elvégzi helyettünk az értékesítést.

Ezért mielőtt nekikezdesz a sorozat összerakásába, először tervezd meg:

  • kinek szeretnél automata leveleket küldeni;
  • mi a sorozat célja, mit akarsz vele elérni;
  • milyen témákkal éred majd el a célt a sorozattal;
  • és csak ezután kezd el összerakni a leveleket.

Tapasztalataink azt mutatják, hogy érdemes legalább 7-8 levélből álló sorozatot elindítani a siker érdekében.

Így kezd el az automata levelek elkészítését a MailChimp szoftverben

Az első lépés megtételéhez válasszuk ki az Automation menüt a szoftverben.

Itt nagyon sok lehetőség közül választhatunk attól függően, milyen sorozatot terveztünk meg. Nézzük most meg a gyakorlatban a sima egyszerű Welcome sorozatot, amikor valaki feliratkozik a listánkra és elindul neki egy automata sorozat. Válasszuk a List activity Welcome message opciót.

Adjuk meg a sorozat nevét és válasszuk ki, melyik listának szeretnénk majd elindítani egy automata sorozatot.

A sorozat elindításához meg kell terveznünk, hogy az első levelet mikor küldje ki a rendszer. Kattintsunk az Edit trigger gombra, ahol be tudjuk állítani a kiküldés időpontját.

Be tudjuk állítani, hogy azonnal vagy hány órával, nappal, héttel a feliratkozási időponthoz képest küldje ki a rendszer az első levelet. Mi az első üzenetet mindig azonnali módra állítjuk.

Ha ezzel megvagyunk, a jobb oldalon a Design Email gombra kattintva formázzuk meg a levelet. Itt is használhatjuk az előre kialakított sablonokat. Ha kész az első levél, akkor az Add E-mail gombra kattintva hozzá adhatjuk a következő automata levelünket.

Itt viszont már azt kell beállítanunk, hogy az előző levélhez képest mikor menjen ki a következő levél. Mi általában 5 naponta küldjük ki az automata sorozat leveleit. Ha felépítettük az összes levelet, a Confirm részre érve el tudjuk indítani a sorozatot.

Arra figyeljünk, hogy a sorozat akkor fog csak elindulni, ha új feliratkozó kerül a szoftverbe, mert az automata sorozat mindig a feliratkozás dátumához indul el. Vagyis ha azoknak szeretnénk elindítani a sorozatot, akik már a listánkban vannak, akkor állítsuk át a feliratkozásuk dátumát az automata sorozat elindításának napjára, hogy elinduljon majd a sorozat.

Segítségre lenne szükséged a gyakorlatban is? Akkor ismerd meg Hírlevél tervezési és MailChimp tréningünket itt.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.