Állítólag Caesar a meggyilkolása napján kapott egy apró cédulát, amiben figyelmeztették az ellene készülő merényletről. És vajon mit tett a cetlivel?
Ahelyett, hogy elolvasta volna, csak ennyit mondott a küldöncnek: „Cras legam.” Azaz „Holnap elolvasom.” Cégek ezrei követik el ezt a hibát nap mint nap a marketingben:
- Majd holnap elindítom a kampányt.
- Majd holnap teszek fel új posztot a Facebookra.
- Majd holnap készítünk pár fényképet az új termékről.
- Majd holnap küldök ki új hírlevelet.
A „Majd holnap” lett Caesar veszte. Ne engedd, hogy a cégedé is ez legyen. Legyen napi egy órád a hírleveleidre. Lesd el az új dolgokat! Tartsd be a szabályokat! Az akkora emberek is elbuktak a halogatásba, mint Caesar. Ez legyen figyelmeztető jel.
A hírlevél egy vevőszerző folyamat egy eleme
Ha a halogatást hátrahagytad, akkor kezdj el a hírleveledre nem egyetlen vevőszerző eszközként nézni. Egyetlen hírlevél sem lesz önmagában ugyanis eredményes. Hogy sikeres legyen kell hozzá…
- egy adatbázisgyűjtő oldal
- egy minőségi adatbázis
Ha mindezek rendben vannak, akkor „már csak” be kell tartanod 4 hírlevél kommunikációs szabályt.
Első szabály: a 80%
Ennek lényege, hogy csak olyan hírlevelet küldjön ki a céged, amely a célközönség 80%-át érintik. Persze ez csak ránézésre tűnik könnyű feladatnak. De amint végigfutsz a hírlevél listádon, azt látod, hogy nem egy homogén közegről van szó. Ezért fontos, hogy szegmensekre bontsd a listád. Ezután annyi a dolga a marketingesednek, szövegíródnak, hogy úgy fogalmazza meg a leveleket, hogy annak a tartalma az egyes szegmensek 80%-át megszólítsa. Számukra érdekes legyen az üzenet.
A Berkemannál éppen ezért több csoportra osztjuk a hírlevél listát:
- Cipők nőknek
- Cipők férfiaknak
- Cipők munkába
- Cipők fáradékony lábra
De legalább ilyen fontos, hogy mindenekelőtt a listádat két nagy csoportra szegmentáld:
- Akik már vásároltak
- Akik még csak érdeklődnek
Utóbbiakat még tanítani kell, el kell mondani nekik, hogyan enyhíthetnek a lábfájásukon, hogyan lesz jobb a marketingjük, hogyan kell jó kőművest választani. A vevőknek pedig már a termék felhasználásáról írhatunk, ajánlhatunk nekik up-sell terméket, értékesíthetünk.
Az egyik egészségügyi cégnek például most indítottunk egy olyan kampányt, amely kizárólag az érdeklődőknek szól.
Második szabály: ajándék a hírlevélben
Érdekes dologra lettünk figyelmesek, mikor havonta átnézzük Partnereink eredményeit: minél értékesebb, izgalmasabb dolgot teszünk a hírlevelekbe, annál többen olvassák el, reagálnak az üzenetre. Éppen emiatt 2-3 havonta fel kell tölteni valami értékessel, ajándékkal a leveleket. Ezért működnek az olyan tárgysorok, amelyben olyan szavakat használsz, mint az új vagy az ajándék.
Ha időközönként teszel a hírlevél sorozatodba egy-egy olyan levelet, amelyben ajándékot adsz az olvasóidnak, akkor tudni fogják, hogy innen nem szabad leiratkozni.
Harmadik szabály: meghökkentő tárgysorok
Az emberek ingerküszöbe mára odáig jutott, hogy csak a hatásvadász tárgysorokra reagálnak. A hatásvadász és a személyre szóló tárgysorokra.
- Így lesz céged híres idén (jelzők, melléknevek, számok érdekesebbé teszik a tárgyat)
- Holnap megszűnnek (a félelem faktor is magasabb megnyitást eredményez)
- Péter, a Facebook oldaladról van szó (személyes tárgysor felkelti az érdeklődést… csak ne csépeld el)
Lényeges azonban, hogy a hatásvadász tárgysorok mögött legyen hasznos tartalom. Ha „Így lesz céged híres 2017-ben” tárgysort használsz, akkor mesélj is erről a leveledben. Ha a követőid Facebook oldalát emlegeted, akkor végig arról beszélj: „a céged Facebook oldala; talán Te is használtad már a posztjaidban”
Negyedik szabály: teszt
Ma már a hírlevél küldő szoftverekben többféle teszt lehetőségre van lehetőség. Tesztelhetjük a tárgysort, a dizájnt, a levél szövegét. Sőt, beállíthatjuk, hogy a teszt után azt a levelet küldje ki, amelynek jobb a megnyitása, vagy azt, amelyikben többen kattintanak át a landing oldalra. Mi utóbbi alapján mérünk, hisz az a lényeg, hogy minél több embert vigyünk át egy cikk, egy kampány landing oldalára.
Egy több 10 ezres vagy 100 ezres adatbázison már elképesztő különbségeket jelenthet a szabályok betartása. Mert nem mindegy, hogy a termékeidet 10-en, 40-en, 200-an, 100-en vásárolják a cégedtől.
4 szabályról olvashattál, amelyet érdemes betartani, mert a mai napig a cégek nagy részének a legjobban működő marketing eszköze a hírlevél kommunikáció. Ha ehhez segítségedre lenne szükséged, akkor mi egy teljes csapattal állunk a rendelkezésedre: https://kereskedelmimarketing.hu/ugynokseg/