Mitől lesz jó egy kampány? Hogyan tudod mérni a megtérülését? Mi történik a vevőkkel, ha egyik pillanatról a másikra leállítunk egy kampányt?
Mai blog különkiadásunkban megmutatom Neked, hogy dolgozunk mi az ügyfeleinkkel a Kereskedelmi Marketingben. Rengeteg kép, grafikon, pontos eredmény, kevés szöveg… és egy kuriózum az utolsó 8 sorban.
Cél és Csapat
Csapat: marketing szakember, koordinátor, szövegíró
Az ÉpítkezemFelújítok kezdeményezés fő célja, hogy minél több releváns feliratkozót hozzunk partnereinknek. Ehhez szükségünk volt egy jól működő csalira és az embereket a landing oldalra terelő marketing tervre.
Tipp: tudj meg többet a feliratkozódról, mint egy e-mail cím. Ha értékes dolgokat adsz, kérj cserébe többet.
Facebook hirdetések finomhangolása
Csapat: marketing szakember, szövegíró, grafikus, közösségi média szakértő
A Facebook hirdetések legnagyobb előnye a pontos célzás mellett a mérhetőség. Ha egy hirdetés túl drágán hoz érdeklődőt, azonnal le tudod cserélni. Egy újsághirdetésnél, katalógusnál ez nem megoldható.
Tipp: ha offline médiumban hirdetsz, előtte tesztelj le legalább 3 irányt, címsort, képet Facebook hirdetésben.
Ne ereszd el az érdeklődőket
Csapat: marketing szakember, szövegíró, grafikus, közösségi média szakértő
Remarketinggel rengeteg olyan érdeklődőt megszerezhetsz, akit máskülönben nem tudnál. Egyetlen hirdetés sokaknak nem elegendő, hogy meghozzanak egy fontos döntést. Remarketinggel azonban beköltözhetsz a célpiacod mindennapjaiba.
Tipp: remarketingből is legalább két kreatívot csinálj, majd nézd meg, melyik működik jobban, és abba fektesd a pénzed.
Szakadéknyi különbség kampányidőszak és kampánycsend között
Csapat: marketing szakember, szövegíró, grafikus
Még mindig rengeteg az olyan nagykereskedő, gyártó vagy kiskereskedő, akik egy évet leélnek úgy, hogy egyetlen kampányt is indítanának. Pedig a számok nem hazudnak: kampányidőszakban dőlnek az érdeklődők. Nézd csak meg a lenti grafikonon, mi történt, mikor áprilisban elindult a tavaszi kampány?
Tipp: Évente 3-4 nagyobb kampányt mindig tegyél bele az éves marketing tervedbe.
Soha ne hagyd magára a hirdetésed
Csapat: marketing szakember, szövegíró, grafikus
Ha nagyobb lélegzetvételű offline kampányba kezdesz, akkor a magas költségek miatt minden benne rejlő potenciált sajtolj ki. A Berkemann villamos hirdetésére éppen ezért felfűztünk egy online játékot is.
Tipp: az offline kampányaidra mindig erősíts rá online
Figyeld a Facebook posztjaid eredményét
Csapat: közösségi média szakember, szövegíró, fotós (aki a szakmai igazgatónk volt:))
Legyen külön Facebook kommunikációs terved! Kampányidőszakban kampányolj, máskor pedig adj hasznos ötleteket és tedd vonzóvá a termékedet.
Tipp: nem kell profi fotós, hogy izgalmas képekkel áraszd el a Facebook oldalad… csak egy kreatív ötlet. Ne feledd: a Facebook jobban szereti a képes posztokat, mint a sima szöveges bejegyzéseket, ezért előbbieket több embernek fogja megmutatni.
Videók nélkül 2017 év végére láthatatlan leszel a közösségi médiában
Saját YouTube csatornával, Facebook-os videó sorozattal rengeteg emberhez juthatsz el.
Tipp: már a videó elindítása előtt süssön, hogy mi vár a nézőre.
Dolgoznál velünk?
A napokban fogjuk megnyitni Marketing Ügynökség szolgáltatásunkat. Ahol nem csak terveket készítünk, ötleteket adunk a cégeknek, hanem a teljes kivitelezést is megoldjuk. Lásd a fenti kampányok. A Marketing Ügynökség szolgáltatásunk még nincs meghirdetve, és csak 3 céget tudunk fogadni. Ha érdekel a lehetőség, nézz el a Marketing Ügynökség szolgáltatásunk hivatalos oldalára: https://kereskedelmimarketing.hu/ugynokseg/
(Ha a végén kitöltöd a kérdőívet, akkor felvesszük veled a kapcsolatot, és személyesen átbeszéljük, hogyan dolgozhatnánk együtt.)