Miből van a legkevesebb az embereknek? Időből. Legalábbis abból az időből, amit rátok, ránk, cégekre költenek.
Ott vannak a plázákban, de csak sétálnak körbe-körbe. 10 perc 100 üzlet, 100 üzenet, amit be kell fogadniuk. Ott vannak a Facebookon, de csak szkrolloznak lefele. Ott van előttük a Google kereső, ami kidob a keresésükre vagy 1000 találatot.
A Google egyik befektetője mondta egyszer: „Ha 10 szóban nem tudod nekem eladni az elképzelésed, akkor vége, nincs üzlet.” A milliárdos Richard Branson ennél szószátyárabb. Ő 11 szóban foglalta össze a sikeres kommunikáció titkát: Amit (1) nem (2) lehet (3) összefoglalni (4) egy (5) boríték (6) hátoldalán (7), az (8) mehet (9) a (10) kukába (11). 11 szó.
Brett Godfrey keresett is magának 80 millió dollárt, amikor Bransonnak egy londoni pubban söralátéteken vázolta fel a Virgin Blue (később Virgin Australia) üzleti tervét.
Ne magyarázzunk
A gyors kommunikáció, a sebes reagálás akkor jön a legjobban, ha két cég szinte ugyanazt a terméket kínálja. A lenti ábrán az látható, hogyan kommunikálnak, és valójában hogyan kellene kommunikálni a cégeknek. Az érthető kommunikáció mindig gyorsabb. Ha nem kell mit magyarázni, nem megy az idő sem.
Minél közelebb tudja vinni egy cég a kommunikációjával, marketingjével a termékét, annak előnyeit, annak nélkülözhetetlenségét a vevőihez, annál nagyobb szelethez jut a piacod tortájából. De hogyan lehet tömören, de élvezetesen kommunikálni?
Leírások helyett sztorik
Egy blog, egy kampány, egy marketing anyag, ma már jó sztori is. Ma még a fimekért megyünk moziba, nem a reklámokért. Nem reklámújságokat veszünk, hanem regényeket. Ezért úgy lehet közelebb hozni a célpiacot a cégekhez, ha azok a cégek történeteket mesélnek.
Gondolj csak bele, milyen szerencsés vagy, hogy a mában élhetsz. A mában, mikor minden korábbinál könnyebb beszélni magadról, megmutatni a tehetséged, a céged, a termékeid.
Ott a YouTube, ahová korlátlanul töltheted fel a bizonyító erejű videókat a cégedről, a kínálatodról. Lásd a Blendtec iPhone darálós videóit. Vagy ott a Facebook, ahol minden egyes nap beszélgethetsz a vevőiddel. Kérdezhetsz tőlük, játszhatsz velük, bevonhatod őket a munkádba. És ott a honlapod vagy egy webshop, ahol az üzletedtől távollévő embereket is elérheted.
Soha nem volt ilyen könnyű bizonyítani a tehetséged. A lényeg, hogy ezt jól csináld. Hogy látványosan, érdekfeszítően. Nem könnyű, de ha képes vagy rá, imádni fognak a vevőid. És azért ez nem tűnik rossznak, igaz?