Gondoltad volna, hogy a zene növeli a profitot? Még egy szerszámgyártónál is, vagy a Te cégednél is. Azonban van ennél is furcsább bevételnövelő.
Ott vannak például a dőlt betűk. Mert bizony a dőlt betűk megszakíthatják az olvasást, és így a vásárlási folyamatot is. Ez az egész zenéstül, dőlt betűstől emiatt van…
Az agyunk szerepe és a marketing
Dr. David Lewis „Amikor a tudomány találkozik a vásárlással” című könyvében arról ír, hogy az agyunk 11 millió bit információt kap naponta, ebből azonban mindössze 16-ot dolgoz fel. Csupán 16-ot.Csak 16 bit információt. Az összes többit pedig a tudatalattira bízza az agyunk. A tudatalattinak pedig tudod, mikor van igazán nagy szerepe? VÁSÁRLÁSKOR. Vannak olyan kiemelt „manipulátorok”, amelyeket végképp nem tudnak figyelmen kívül hagyni a vevőid:
ILLATMARKETING mint bevételnövelő
Az illatok az orrból közvetlenül az agyba jutnak, így pár másodperc is elegendő ahhoz, hogy működésbe hozzák az agyat.
Milyen illatok adnak el?
Nem véletlen az illat a Salamander üzletekben.Vagy a Bomb és Lush fürdőgolyó boltokban.Ahogy az sem, hogy a legprofibb kávézók szándékosan kitesznek egy kávépörkölőt a pultra. Belgiumban pedig egy könyvesboltban csokoládéillat serkenti a vásárlást és növeli a vevőelégedettséget.
Hogyan használta néhány nagykereskedés az illat befolyását az értékesítésben?
Az egyik partnerem például pogácsasütő gépet vásárolt, és reggel pogácsával várta a vevőit, akiknek még később is ez a nagykereskedés jutott eszükbe, ha pogácsaillatot éreztek bárhol is.
Ez mind vásárlásra ösztönzi a vevőidet, anélkül, hogy tudnának róla. A kérdés, hogy a cégednél milyen illat serkenthetné a vásárlást?
ZENEMARKETING mint bevételnövelő
Szomorúan senki sem szeret vásárolni, ezért a vidám vagy hangulatjavító zenék jó hatással vannak a vásárlásra. Ahogy Te is szívesebben elüldögélsz még egy plusz pohár bor erejéig, ha halkan zongoráznak az étteremben, úgy a vevőidre is hatással van a zene.
Például egy kutatásban azt vizsgálták, hogy milyen hatással van a zene a könyvvásárlásra.
- Az egyik könyvesboltban síri csend volt.
- A másikban diszkózene szólt.
- A harmadikban pedig halk klasszikus zene.
A kutatás kimutatta, hogy utóbbi esetben drágább könyveket vásároltak a vevők.
Ezek bizonyított tények, így Neked csak döntened kell: használod őket a marketingedben, vagy sem?