A hatékony ügyfélút-térkép elkészítésének 10 lépése 2020-ban

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
ügyfélút-térkép

Milyen tapasztalatokat szereznek a vásárlók, mikor online kapcsolatba lépnek egy márkával? Vannak vállalatok, amelyek a régimódi értékesítésben hisznek. Azonban körvonalazódik egy új irány: térképet adni a potenciális vevőknek, hogy maguk találják meg a márkát.

Ma már nem elegendő létrehozni egy gyönyörű weboldalt, majd várni, hogy a fogyasztó rátalál. A modern értékesítésben elengedhetetlen egy proaktív megközelítés. Ez az ügyfélút térkép.

Mi az ügyfélút térkép?

Az ügyfél útiterve vizuálisan ábrázolja mindazokat a lehetőségeket, amelyeken a fogyasztó kapcsolatba lép a márkával. Más szavakkal, szemlélteti az online és offline érintési pontokat.

Sikeresebbé tehetjük a fogyasztó és a márka közötti érintési pontokat, ha személyiséget kölcsönzünk a márkának. Ha van a márkának története, arca, akkor a potenciális vevő könnyebben azonosul, és gyorsabban, alacsonyabb költséggel lesz érdeklődőből vásárló.

Melyek az ügyfél utazásának szakaszai?

Bár ahány vásárló, annyiféle úton juthatunk el a márkáig. Mégis van négy olyan szakasz a márkához vezető úton, amelyen minden egyes fogyasztó átmegy:

  • Tudatosság
  • Megfontoltság
  • Döntés
  • Hűség

Tudatosság

A tudatosság az a pont, amikor az ügyfél rájön, hogy szüksége van a márkára, vagy rádöbben, hogy olyan problémája van, amelyet a márka tud megoldani. Ebben a szakaszban a fogyasztó rengeteget kutat. Ezért fontos, hogy egy márkának ne csak úgynevezett értékesítést támogató kommunikációja legyen, hanem szakmai tartalma is: blogbejegyzések, videók, edukációs tartalmak, kutatások, tanulmányok.

Megfontoltság

Miután a vevő már tudja, mire van szüksége, hogy megoldja a problémáját, elkezdi mérlegelni a lehetőségeket. Azonban itt még messze nem áll készen az elköteleződésre. Összehasonlítja az árakat, a vállalatokat, és megpróbálja eldönteni, melyik cég lehet a legjobb választás. Ebben a szakaszban márka összehasonlításokkal, szakértői útmutatókkal és esettanulmányokkal érheti el a fogyasztót.

Döntés

A harmadik szakaszba lépve, a fogyasztó számára elérkezik a döntéshozatal ideje. Ezen a ponton a tartalomnak már a márkáról kell szólnia: termékbemutatókkal, vásárlói ajánlásokkal és a termékcsalád áttekintésével.

Hűség

A negyedik szakaszt már a vásárlás után találjuk. Ha a márkának nem csak a kommunikációja, de a minősége is kiváló, akkor az ügyfelek elégedettek vásárlásukkal. Ettől a szakasztól felhasználói útmutatókkal és hírlevelekkel segíthetünk nekik, hogy végleg elköteleződjenek a márka irányába. Ez is remek alkalom a vásárlói értékelési promóciók megvalósítására.

Ez az újfajta értékesítés nem a kemény eladásról, sokkal inkább a vásárlóval való kapcsolat ápolásáról szól. Végül a hűséges ügyfelek ingyenes marketinget biztosítanak azzal, hogy tovább ajánlják a márkát.

Hogyan hozzunk létre egy ügyfélút térképet 10 lépésben?

Gondoljunk az ügyfél útjára úgy, mint olyan útitervre, amely minden lehetséges megállót tartalmaz. Ezután hajtsuk végre a következő lépéseket az ügyfelek utazási térképének kidolgozásához.

  1. Tekintsük át a vállalat céljait
  2. Kutassuk le a versenytársakat, hogy megtudjuk, náluk mi működik, mi nem
  3. Készítsünk interjúkat a vevőkkel
  4. Kutatás alapján határozzuk meg a célpiacunk személyiségét, karakterét
  5. Kutatás alapján határozzuk meg a kommunikáció platformjait
  6. Nézzük meg, hogy a márka története hogyan illeszkedik a közönségéhez, és hozzunk létre affinitási tervet
  7. Készítsünk tervet a tartalommarketing stratégiánkhoz
  8. Határozzuk meg az útvonalat érintési pontokkal
  9. Tegyük közzé a tartalmat
  10. Folyamatosan ellenőrizzük és finomítsuk

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.