A híres Mick Jagger-marketingstratégia

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

mick-jager-marketing

Gondoltad volna, hogy a zene növeli a profitot? Még egy szerszámgyártónál is, vagy a Te cégednél is. Azonban van ennél is furcsább bevételnövelő.

Ott vannak például a dőlt betűk. Mert bizony a dőlt betűk megszakíthatják az olvasást, és így a vásárlási folyamatot is. Ez az egész zenéstül, dőlt betűstől emiatt van…

Az agyunk szerepe és a marketing 

Dr. David Lewis „Amikor a tudomány találkozik a vásárlással” című könyvében arról ír, hogy az agyunk 11 millió bit információt kap naponta, ebből azonban mindössze 16-ot dolgoz fel. Csupán 16-ot.Csak 16 bit információt.  Az összes többit pedig a tudatalattira bízza az agyunk. A tudatalattinak pedig tudod, mikor van igazán nagy szerepe? VÁSÁRLÁSKOR. Vannak olyan kiemelt „manipulátorok”, amelyeket végképp nem tudnak figyelmen kívül hagyni a vevőid:

ILLATMARKETING mint bevételnövelő 

Az illatok az orrból közvetlenül az agyba jutnak, így pár másodperc is elegendő ahhoz, hogy működésbe hozzák az agyat.

Milyen illatok adnak el?

csoki_kave-300x201

Nem véletlen az illat a Salamander üzletekben.Vagy a Bomb és Lush fürdőgolyó boltokban.Ahogy az sem, hogy a legprofibb kávézók szándékosan kitesznek egy kávépörkölőt a pultra. Belgiumban pedig egy könyvesboltban csokoládéillat serkenti a vásárlást és növeli a vevőelégedettséget.

Hogyan használta néhány nagykereskedés az illat befolyását az értékesítésben?

Az egyik partnerem például pogácsasütő gépet vásárolt, és reggel pogácsával várta a vevőit, akiknek még később is ez a nagykereskedés jutott eszükbe, ha pogácsaillatot éreztek bárhol is.

Ez mind vásárlásra ösztönzi a vevőidet, anélkül, hogy tudnának róla. A kérdés, hogy a cégednél milyen illat serkenthetné a vásárlást?

ZENEMARKETING mint bevételnövelő 

Szomorúan senki sem szeret vásárolni, ezért a vidám vagy hangulatjavító zenék jó hatással vannak a vásárlásra. Ahogy Te is szívesebben elüldögélsz még egy plusz pohár bor erejéig, ha halkan zongoráznak az étteremben, úgy a vevőidre is hatással van a zene.

Például egy kutatásban azt vizsgálták, hogy milyen hatással van a zene a könyvvásárlásra.

  1. Az egyik könyvesboltban síri csend volt.
  2. A másikban diszkózene szólt.
  3. A harmadikban pedig halk klasszikus zene.

A kutatás kimutatta, hogy utóbbi esetben drágább könyveket vásároltak a vevők.

Ezek bizonyított tények, így Neked csak döntened kell: használod őket a marketingedben, vagy sem?

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.