A jó kommunikáció titka: beszélj arról, ami érdekli a vevőd

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Fontosak a jól kitalált, ötletesen tálalt ajánlatok, de hűséget nem ezekkel tudsz kiharcolni magadnak. Sokkal inkább forró, izgalmas témákkal, méghozzá rendszeresen kommunikálva.

A Michelin 1900-ban kiadja a Guide Michelint, amely autószerelő műhelyekről, szálláslehetőségekről tartalmazott információkat a sofőrök számára. Az első, ingyenesen terjesztett szám 35 ezer példányban jelent meg. A tartalom marketing hol sikeresebb, hol kevésbé sikeresebb korszakokat élt meg az elmúlt 120 évben. Jelenleg azonban minden korábbinál népszerűbb ez a fajta kommunikációs modell. De hogyan kell jól csinálni?

Platformfüggő tartalommarketing

Az elmúlt hónapokban végzett több kutatásunk is azt igazolja, hogy a tartalom marketing mára platformfüggő lett. Míg a közösségi médiában a vicces, szórakoztató tartalmak, az esztétikus fotók és a hasznos tartalmak térhódítása zajlik, addig hírlevelekben, szakmai oldalakon észszerűbb szakmai témákkal előállni. Fontos azonban, hogy a tartalom minden platformon valami olyat ígérjen, amelyre egy adott piac célcsoportja szívesen rákattint.

Nem véletlen, hogy a Cégmenedzser számára készített Business Friday hírlevél sorozatban a cég saját, illetve a szolgáltatásához köthető külsős tartalmakat kommunikálunk a követőknek.

Saját cikkek változatosan tálalva

Hogy egy ilyen sorozat fenntartsa az érdeklődést, a különböző tartalmakat érdemes különféle kommunikációs eszközökön bemutatni. Hol videókat, hol cikkeket, hol a kettőt együtt publikáljuk a Business Fridday-ben. Így az is megtalálja a számításait, aki inkább olvasni szeret, és az is, aki a videós tartalmakat preferálja.

A jó tartalommarketing a sales blokkokat is elbírja

Ha egy tartalommarketing típusú sorozatban 6-7 cikk valódi értéket ad, akkor 1, de akár 2 blokknyi ajánlatot is elbír a levél. Nem véletlen, hogy ezt a Business Friday-ben is kihasználjuk.

 

 

Külsős cikkek csak forró témákról

Ha ismered a célcsoportod, nem hibázhatsz. Tudni fogod, milyen témákhoz érdemes nyúlni, milyen cikkekkel tudod segíteni a fejlődését, táplálni az információéhségét. Egy idő után a sorozatod lesz az egyik fő szakmai gyűjtőhelye a célpiacodnak, ahová szívesen visszatér, amit szívesen ajánl az ismerőseinek.

Végül pedig még egy jó tanács: ha több saját tartalmat gyártasz, ahogy mi is a Weeklyben, azt a héten szórd szét a létező összes platformon: Facebook, LinkedIn, YouTube… Ezzel lesz egy kommunikációban elképesztően erős heted. És ha sorozatot csinálsz belőle, akkor ez újra és újra megismétlődik.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.