Fontosak a jól kitalált, ötletesen tálalt ajánlatok, de hűséget nem ezekkel tudsz kiharcolni magadnak. Sokkal inkább forró, izgalmas témákkal, méghozzá rendszeresen kommunikálva.
A Michelin 1900-ban kiadja a Guide Michelint, amely autószerelő műhelyekről, szálláslehetőségekről tartalmazott információkat a sofőrök számára. Az első, ingyenesen terjesztett szám 35 ezer példányban jelent meg. A tartalom marketing hol sikeresebb, hol kevésbé sikeresebb korszakokat élt meg az elmúlt 120 évben. Jelenleg azonban minden korábbinál népszerűbb ez a fajta kommunikációs modell. De hogyan kell jól csinálni?
Platformfüggő tartalommarketing
Az elmúlt hónapokban végzett több kutatásunk is azt igazolja, hogy a tartalom marketing mára platformfüggő lett. Míg a közösségi médiában a vicces, szórakoztató tartalmak, az esztétikus fotók és a hasznos tartalmak térhódítása zajlik, addig hírlevelekben, szakmai oldalakon észszerűbb szakmai témákkal előállni. Fontos azonban, hogy a tartalom minden platformon valami olyat ígérjen, amelyre egy adott piac célcsoportja szívesen rákattint.
Nem véletlen, hogy a Cégmenedzser számára készített Business Friday hírlevél sorozatban a cég saját, illetve a szolgáltatásához köthető külsős tartalmakat kommunikálunk a követőknek.
Saját cikkek változatosan tálalva
Hogy egy ilyen sorozat fenntartsa az érdeklődést, a különböző tartalmakat érdemes különféle kommunikációs eszközökön bemutatni. Hol videókat, hol cikkeket, hol a kettőt együtt publikáljuk a Business Fridday-ben. Így az is megtalálja a számításait, aki inkább olvasni szeret, és az is, aki a videós tartalmakat preferálja.
A jó tartalommarketing a sales blokkokat is elbírja
Ha egy tartalommarketing típusú sorozatban 6-7 cikk valódi értéket ad, akkor 1, de akár 2 blokknyi ajánlatot is elbír a levél. Nem véletlen, hogy ezt a Business Friday-ben is kihasználjuk.
Külsős cikkek csak forró témákról
Ha ismered a célcsoportod, nem hibázhatsz. Tudni fogod, milyen témákhoz érdemes nyúlni, milyen cikkekkel tudod segíteni a fejlődését, táplálni az információéhségét. Egy idő után a sorozatod lesz az egyik fő szakmai gyűjtőhelye a célpiacodnak, ahová szívesen visszatér, amit szívesen ajánl az ismerőseinek.
Végül pedig még egy jó tanács: ha több saját tartalmat gyártasz, ahogy mi is a Weeklyben, azt a héten szórd szét a létező összes platformon: Facebook, LinkedIn, YouTube… Ezzel lesz egy kommunikációban elképesztően erős heted. És ha sorozatot csinálsz belőle, akkor ez újra és újra megismétlődik.