A kiugró konverziójú címsorok 7+1 szabálya

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Kommunikációdnak melyik az az eleme, amely a legnagyobb százalékban határozza meg, hogy üzeneted eljut-e a vevőkhöz? Hogy el tudod-e mondani az akciód, a honlapod üzenetét?

Ha percekben mérnénk a kommunikációt, akkor ez mindössze 15 másodpercet tenne ki.
Ha szavak számában, akkor 8-15 szót.

Mégis, ha ez nincs rendben, akkor az ajánlatodban ingyen autókat is osztogathatnál, nem sokan fognak tudni róla.

A címsorról beszélek, amelyre sokan csak egy gyorsan letudni való feladatként tekintenek. Pedig a címsorral hívjuk fel a figyelmet a cikkünkre, honlapunkra, hirdetésünkre, leveleinkre. Ő a mi hangosbemondónk egy zsúfolt stadionban. Ő a mi piros ruhás nőnk egy feketébe öltözött tömegben. De miben rejlik a jó címsor ereje?

Ha nem tudod elmondani 15 szóban a viszonteladóidnak, hogy mi az üzeneted, akkor el se kezdd

Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz vezetője egyszer azt mondta: „Aki a cégemnél nem tudja elmondani 2 percben, hogy mit akar, az be se jöjjön az irodámban.”

A digitális kommunikáció előretörésével ráadásul ma már a figyelem megszerzésére egyre kevesebb időnk van.

Egyre több üzenettel kell versenyre kelnünk.
Egyre több az érdekes információ, amelyet a mi üzenetünknek le kell győznie.

Ezért vezetőként, marketingesként, ha egyet tanácsolhatnék, akkor az ez lenne: a címsor szabályokat ismerni kell, a címsorral foglalkozni kell!

A címsor egy túlélőcsomag a vadonban.
Egy fáklya a sötétben.

Ma már címsor írási tréningeket tartanak a legnagyobb cégek vezetői

Nemrég egy igen híres, piacvezető nagykereskedés kért fel, hogy tartsak a marketing osztálynak egy tréninget a címsor írásról. A tréningen ott lesz a cég vezetője is. Csak így látja át, hogy a cég marketingje kellő ütemben fejlődik-e, lépést tart a vevőszerzés rohamos fejlődésével.

Sokan az írást, a címsor írást még ma is az írói vénával megáldott emberek kiváltságának tekintik. Pedig a címsoroknak is vannak szabályai, amelyet, ha alkalmazunk, bárki írhat olyan címsort, amelynek konverziója kiugró eredményeket produkál.

De milyen szabályok betartásával lesz figyelemfelkeltő céged címsora?

A kiugró konverziójú címsorok 6+1 szabálya

A Copyblogger kimutatása szerint a jó címsorhoz tartozó cikket, hirdetést, levelet négyszer annyian olvassák el, mint az átlagos címsorokhoz tartozó szövegeket. Ezért aztán nem mindegy, milyen felütéssel indítjuk útjára kommunikációnkat.

ELSŐ SZABÁLY

A címsor tartalmazzon a következőkből legalább egy elemet:

  • Egy ígéretet, amelyre vágyik a célpiac: Ha autója nem lesz makulátlanul tiszta 6 perc alatt, visszafizetjük Önnek a mosás árát
  • Egy ajánlatot: Adóbevallás könyvelő nélkül – 7 perc alatt – teljesen ingyen
  • Egy problémát, amelyet megold a terméked: Így szabadulhat meg fürdőszobai a penésztől egy egész életre
  • Egy instrukciót: Szombaton gyere be üzletünkbe, és mi átadunk Neked egy 3.000 Ft értékű ajándékot

MÁSODIK SZABÁLY

Legyen célja a címsorodnak!

Döntsd el, mit szeretnél elérni

  • Hogy megosszák?
  • Hogy lájkolják?
  • Vagy inkább azt, hogy a Google szeresse a blogod?

Ha azt szeretnéd, hogy a cikkeidet, szakmai tartamaidat a Google előre sorolja, akkor építsd bele azokat a kulcsszavakat, amelyre keresnek a vevőid. Ha pedig a hitelépítés a célod, akkor olvasmányosabb, figyelemfelkeltőbb címsorra lesz szükséged.

HARMADIK SZABÁLY

Ne ígérj többet, mint amit a tartalom nyújt!

Az elmúlt időszak kutatásaiban a következőket tapasztalatuk: ha túlságosan nagyot ígér a címsorod, de a tartalmad nem követi azt, akkor hosszú távon csalódottak lesznek az olvasóid.

Leszoknak a blogodról.
Nem hiszik el, hogy érdekes a témád.

Ilyen címsor lehet például jó konverziójú, de idővel káros: Veseköve van? Ezt a módszert még sehol nem olvasta…
Majd a cikkben arról olvasunk, hogy a vesekőre remek gyógymód, ha sok vizet iszunk.

NEGYEDIK SZABÁLY

Legyen kétszer akkora, mint a szöveg!

Címsorunk hatékonyságát nem csak a tartalommal, hanem a megjelenésével is növelhetjük.

  • Legyen legalább kétszer akkora, mint a szöveg többi része.
  • Ne használj csupa nagybetűt, mert az nehezen olvashatóvá teszi a címsort.
  • Használj olyan betűtípust, amelyet könnyen kiolvas a szemünk.

Ezt a módszert használják azok az üzletek, amelyek árleszállítás nélkül növelték eladásaikat

Jó méret!

Jó betűtípus !

ÖTÖDIK SZABÁLY

Használj jelzőket és konkrét számokat!

A magyar ember nem beszél túl ízesen. Azt mondjuk, hogy jó volt az előadás, ahelyett, hogy azt mondanánk, hogy rendkívül jó volt az előadás. Nem használjuk sem a jelzők, sem a konkrétumok széles skáláját.

Azonban a címsorokban működnek a jelzők és a konkrétumok is: Hogyan legyél vérprofi értékesítő 5 nap alatt?

HATODIK SZABÁLY

Tegyél bele fűszert!

Vannak szavak, amelyek jól működnek a címsorokban:

  • Hogyan….
  • Új….
  • Díjtalan….
  • Ingyenes….
  • Ajándék….

Hogyan csökkentheted 30 %-kal az irodai rezsid költségeit?

Alcímet is használhatsz hozzá: Ehhez van egy forradalmi módszerünk… 

HETEDIK + SZABÁLY

Tegyél mellé képet!

A címsor és a kép együtt képeznek egy egységet.

Segít az agynak, hogy gyorsabban befogadjuk az üzenetet.

blog-jun

PLUSZ EGY SZABÁLY 

Tegeződj!

A kommunikációban egyre elterjedtebb a tegeződés. Már a multinacionális cégek túlnyomó része is kezd átállni a kommunikáció közvetlenebb formájára. Az Apple, a McDonald’s, a UPC is tegeződik velünk: „Túl gyorsan felhasználtad a havi adatforgalmi kereted?”, kérdezi a UPC.

Nem rossz, de lehetne még erősebb ez a címsor.

Jó, hogy rövid szavakat használ. Jó, hogy célratörő. De az adatforgalom nem túl használatos kifejezés az emberek között. Ezért helyette jobb volna így: Néhány nap után már le is merítetted a netes kereted?

Mi is már egyre több ügyfelünket beszéljük rá, hogy alakítsa át a kommunikációs stílusát, mert a címsor sokkal ütősebb, hatásosabb, ha tényleg úgy érzi az olvasó, hogy hozzá beszélünk.

És lehet intelligensen is tegeződni.

Hozzászólásokban írjátok meg kedvenc címsoraitokat.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.