Kommunikációdnak melyik az az eleme, amely a legnagyobb százalékban határozza meg, hogy üzeneted eljut-e a vevőkhöz? Hogy el tudod-e mondani az akciód, a honlapod üzenetét?
Ha percekben mérnénk a kommunikációt, akkor ez mindössze 15 másodpercet tenne ki.
Ha szavak számában, akkor 8-15 szót.
Mégis, ha ez nincs rendben, akkor az ajánlatodban ingyen autókat is osztogathatnál, nem sokan fognak tudni róla.
A címsorról beszélek, amelyre sokan csak egy gyorsan letudni való feladatként tekintenek. Pedig a címsorral hívjuk fel a figyelmet a cikkünkre, honlapunkra, hirdetésünkre, leveleinkre. Ő a mi hangosbemondónk egy zsúfolt stadionban. Ő a mi piros ruhás nőnk egy feketébe öltözött tömegben. De miben rejlik a jó címsor ereje?
Ha nem tudod elmondani 15 szóban a viszonteladóidnak, hogy mi az üzeneted, akkor el se kezdd
Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz vezetője egyszer azt mondta: „Aki a cégemnél nem tudja elmondani 2 percben, hogy mit akar, az be se jöjjön az irodámban.”
A digitális kommunikáció előretörésével ráadásul ma már a figyelem megszerzésére egyre kevesebb időnk van.
Egyre több üzenettel kell versenyre kelnünk.
Egyre több az érdekes információ, amelyet a mi üzenetünknek le kell győznie.
Ezért vezetőként, marketingesként, ha egyet tanácsolhatnék, akkor az ez lenne: a címsor szabályokat ismerni kell, a címsorral foglalkozni kell!
A címsor egy túlélőcsomag a vadonban.
Egy fáklya a sötétben.
Ma már címsor írási tréningeket tartanak a legnagyobb cégek vezetői
Nemrég egy igen híres, piacvezető nagykereskedés kért fel, hogy tartsak a marketing osztálynak egy tréninget a címsor írásról. A tréningen ott lesz a cég vezetője is. Csak így látja át, hogy a cég marketingje kellő ütemben fejlődik-e, lépést tart a vevőszerzés rohamos fejlődésével.
Sokan az írást, a címsor írást még ma is az írói vénával megáldott emberek kiváltságának tekintik. Pedig a címsoroknak is vannak szabályai, amelyet, ha alkalmazunk, bárki írhat olyan címsort, amelynek konverziója kiugró eredményeket produkál.
De milyen szabályok betartásával lesz figyelemfelkeltő céged címsora?
A kiugró konverziójú címsorok 6+1 szabálya
A Copyblogger kimutatása szerint a jó címsorhoz tartozó cikket, hirdetést, levelet négyszer annyian olvassák el, mint az átlagos címsorokhoz tartozó szövegeket. Ezért aztán nem mindegy, milyen felütéssel indítjuk útjára kommunikációnkat.
ELSŐ SZABÁLY
A címsor tartalmazzon a következőkből legalább egy elemet:
- Egy ígéretet, amelyre vágyik a célpiac: Ha autója nem lesz makulátlanul tiszta 6 perc alatt, visszafizetjük Önnek a mosás árát
- Egy ajánlatot: Adóbevallás könyvelő nélkül – 7 perc alatt – teljesen ingyen
- Egy problémát, amelyet megold a terméked: Így szabadulhat meg fürdőszobai a penésztől egy egész életre
- Egy instrukciót: Szombaton gyere be üzletünkbe, és mi átadunk Neked egy 3.000 Ft értékű ajándékot
MÁSODIK SZABÁLY
Legyen célja a címsorodnak!
Döntsd el, mit szeretnél elérni
- Hogy megosszák?
- Hogy lájkolják?
- Vagy inkább azt, hogy a Google szeresse a blogod?
Ha azt szeretnéd, hogy a cikkeidet, szakmai tartamaidat a Google előre sorolja, akkor építsd bele azokat a kulcsszavakat, amelyre keresnek a vevőid. Ha pedig a hitelépítés a célod, akkor olvasmányosabb, figyelemfelkeltőbb címsorra lesz szükséged.
HARMADIK SZABÁLY
Ne ígérj többet, mint amit a tartalom nyújt!
Az elmúlt időszak kutatásaiban a következőket tapasztalatuk: ha túlságosan nagyot ígér a címsorod, de a tartalmad nem követi azt, akkor hosszú távon csalódottak lesznek az olvasóid.
Leszoknak a blogodról.
Nem hiszik el, hogy érdekes a témád.
Ilyen címsor lehet például jó konverziójú, de idővel káros: Veseköve van? Ezt a módszert még sehol nem olvasta…
Majd a cikkben arról olvasunk, hogy a vesekőre remek gyógymód, ha sok vizet iszunk.
NEGYEDIK SZABÁLY
Legyen kétszer akkora, mint a szöveg!
Címsorunk hatékonyságát nem csak a tartalommal, hanem a megjelenésével is növelhetjük.
- Legyen legalább kétszer akkora, mint a szöveg többi része.
- Ne használj csupa nagybetűt, mert az nehezen olvashatóvá teszi a címsort.
- Használj olyan betűtípust, amelyet könnyen kiolvas a szemünk.
Ezt a módszert használják azok az üzletek, amelyek árleszállítás nélkül növelték eladásaikat
Jó méret!
Jó betűtípus !
ÖTÖDIK SZABÁLY
Használj jelzőket és konkrét számokat!
A magyar ember nem beszél túl ízesen. Azt mondjuk, hogy jó volt az előadás, ahelyett, hogy azt mondanánk, hogy rendkívül jó volt az előadás. Nem használjuk sem a jelzők, sem a konkrétumok széles skáláját.
Azonban a címsorokban működnek a jelzők és a konkrétumok is: Hogyan legyél vérprofi értékesítő 5 nap alatt?
HATODIK SZABÁLY
Tegyél bele fűszert!
Vannak szavak, amelyek jól működnek a címsorokban:
- Hogyan….
- Új….
- Díjtalan….
- Ingyenes….
- Ajándék….
Hogyan csökkentheted 30 %-kal az irodai rezsid költségeit?
Alcímet is használhatsz hozzá: Ehhez van egy forradalmi módszerünk…
HETEDIK + SZABÁLY
Tegyél mellé képet!
A címsor és a kép együtt képeznek egy egységet.
Segít az agynak, hogy gyorsabban befogadjuk az üzenetet.
PLUSZ EGY SZABÁLY
Tegeződj!
A kommunikációban egyre elterjedtebb a tegeződés. Már a multinacionális cégek túlnyomó része is kezd átállni a kommunikáció közvetlenebb formájára. Az Apple, a McDonald’s, a UPC is tegeződik velünk: „Túl gyorsan felhasználtad a havi adatforgalmi kereted?”, kérdezi a UPC.
Nem rossz, de lehetne még erősebb ez a címsor.
Jó, hogy rövid szavakat használ. Jó, hogy célratörő. De az adatforgalom nem túl használatos kifejezés az emberek között. Ezért helyette jobb volna így: Néhány nap után már le is merítetted a netes kereted?
Mi is már egyre több ügyfelünket beszéljük rá, hogy alakítsa át a kommunikációs stílusát, mert a címsor sokkal ütősebb, hatásosabb, ha tényleg úgy érzi az olvasó, hogy hozzá beszélünk.
És lehet intelligensen is tegeződni.
Hozzászólásokban írjátok meg kedvenc címsoraitokat.