„Kedves Rita! Tökéletesen bevált a módszered, és várom a további értesítéseidet, amelyeket előre is köszönök.” – B: Gyula. Mit lehet tenni, ha ilyen visszajelzéseket kapunk?
Elővesszük a fiókból azokat a mágikus mondatokat, amelyeket még nem osztottunk meg Veletek. A 3 mágikus mondat, amelyre vásárlás lesz a válasz című cikkem kicsit felforgatta az állóvizet, ezért most hoztam újabb 3 mágikus mondatot a vásárlási kedv felpörgetéséhez. Az első cikket itt találod: https://kereskedelmimarketing.hu/3-magikus-mondat-amelyre-vasarlas-lesz-valasz/#comment-610
Manipuláció vagy szépen megfogalmazott tájékoztatás?
A reklámszövegek sokak számára egyet jelentenek a manipulációval. Pedig, ha belegondolunk, vásárlási döntéseinkhez szükségünk van valamiféle segítségre, tájékoztatásra. Azok a reklámszövegek, amelyek ezt a meggyőzést érdekesebben, kreatívabban teszik, mint más szövegek, lépéselőnybe kerülnek a vásárlókért folytatott harcban.
3 mondat, amely megrengeti a piacod
ELSŐ: HELP ME!
Az emberek többsége szeret segíteni. Átadjuk a helyünket a buszon, kicsit arrébb állunk, ha megkérnek rá. Ugyanez működik a vevőszerzésben is. Kezdd a következő hírleveledet a „Segítenél” szóval, és Te magad is láthatod majd, hogy milyen jól működik.
A„Segítenél nekem ………(tevékenységben)?”
„Segítenél nekem…….(tevékenységben)…. egy apró ajándékért cserébe?
„Segítenél nekem…… (tevékenységben)…. sokat jelentene.
Neuromarketing könyvekben gyakran hasonlítanak össze egy-egy ugyanolyan kérést kicsit máshogy megfogalmazva.
KEVÉSBÉ MŰKÖDŐ KÉRDÉS: „Megöntöznéd a virágokat?”
KIVÁLÓAN MŰKÖDŐ KÉRDÉS: „Segítenél nekem egy kicsit a virágöntözésben? Sokat jelentene.”
Próbáld ki otthon a gyermekeddel, és csodát fogsz látni.
MÁSODIK: MERT
Pár éve végeztek egy kísérletet a Yale Egyetemen. A könyvtár fénymásolója előtt hosszú sor állt. Mindenki várta, hogy végre másolhasson. Aztán a kísérletbe beavatott diák hátulról előre lépett, és azt mondta az elsőnek:
„Használhatnám a fénymásolót?”
50 kísérletből 42-szer elutasító választ kapott. Később, mikor újra nagy sor lett a fénymásoló előtt, újra előrelépett. De ekkor már ezt mondta:
„Használhatnám a fénymásolót? Mert 10 perc múlva le kell adnom a szakdolgozatomat.”
Ebben az esetben 50 kísérletből 41-en előre engedték a beavatott diákot.
Ha egy nyomós indokkal alátámasztod a kérésed, akkor az emberek sokkal nyitottabbak, segítőkészek lesznek feléd. Sokszor csak a MERT szó, azaz a kérésünk megmagyarázása falakat dönthet le. Ha az emberek többet használnák ezt a megoldást, akkor nem csak a céljaikat érnék el gyorsabban, hanem a másik is jobban megértene bennünket.
Az üzleti életben ugyanúgy működik a MERT szócska varázsa: Megtennéd…., MERT …(addig Te mit csinálsz, vagy miért kéred)
- „Megtennéd, hogy hétvégén részt veszel a programunkon? Mert kollégáink sokat készültek, hogy elbűvöljenek Téged.”
- „Ez az áru azért kedvezményes egész hétvégén, mert a raktárunkba jövő hét elején érkeznek az új termékek.”
HÁROM: TE VAGY A LEGJOBB
Van egy partnerem, egy építőipari cég vezetője, aki állandóan a „Számítok Rád, mert ebben Te vagy a legjobb!” mondatokkal keres meg. Bevallom őszintén, ilyenkor díjtalanul szoktam neki segíteni, miközben tudom, hogy ez egy egyszerű marketing manőver. Mégis szándékosan bedőlök neki, mert tetszik, hogy ilyen ügyes leveleket ír, hogy ilyen jól használja a szavakat.
Ennek a varázsa abban rejlik, hogy egy dicséret után sokkal segítőkészebbé válik az ember. Ez olyan, mint egy kölcsön, amit vissza kell fizetnünk, máskülönben kellemetlenül érezzük magunkat: „Ő megdicsér, én meg szó nélkül hagyom? Na, nem…”
Az üzleti életben így használhatod:
- „A Te ízlésed mindig kiváló volt. Megnézed az új fúrónkat?”
- „Legjobb vevőnk vagy, hiszen Te mindig a kiváló minőséget keresed, megnézed az új prémium kategóriás termékünket?”
Bónusz tippek
Mindenkinek megvannak azok a szavai, amire ugrik. Például egy spórolós ember a spórolás szóra azonnal felfigyel. Egy kísérletben embereket 2 csoportra osztottak. Az egyik csapat mögé egy papírdobozt dobtak le, míg a másik csoport szereplőinek háta mögé pénzt, ami csilingelt is. Az utóbbi csoport tagjainak 74 %-a nézett hátra. Tehát a kérdés, hogy mik a mozgatórugói a beszélgetőpartnerednek, vagy akit meg szeretnél győzni:
- spórolás
- bulizás
- sportolás
Ha az ő szavait, témáit hozod elő, akkor nyert ügyed lesz. Ha érdekel 9 szó, amire a Te vevőid is ugranak, akkor olvasd el ezt a cikkünket is: https://kereskedelmimarketing.hu/9-szo-aminek-nem-tudnak-ellenallni-a-viszonteladoid/