Véleményed szerint hány győzelmet fog szerezni egy Forma-1-es autó, aminek a beállításaira a mérnökök év közben egyetlen eszer sem néznek rá?
Vagy jó helyre érkezik-e egy hajó, amelynek kapitánya csak azután nézi meg a koordinátákat, miután kikötöttek?
A kitűzött célok csak kontrollal teljesíthetőek. Egyszerűen azért, mert anélkül nem fogod tudni, hogy a megfelelő irányba és a megfelelő sebességgel haladsz-e, vagy sem.
A világ legerősebb cégei ezért rendszeres audittal kontroll alatt tartják a cégüket. Hogy mindig a helyes irányba tartsanak. Hogy mindig a maximumon pörögjön a teljesítményük.
ELSŐ LÉPÉS: nézd meg, hol tart a céged
- Hoztak-e annyi új vevőt a kollégáid, amennyit terveztél?
- A régi vevők olyan mértékben vásároltak-e, amennyit célként kitűztél?
- A cég árbevétele és a profitja úgy alakul, amire számítottál?
Fontos, hogy ne csak az árbevételt és a profitot nézd, hanem bontsd szét részleteire az eredményeidet. Mert csak így fogod látni, hogy pontosan min kell változtatni.
Sokan, akik csak az árbevételt látják, fejetlenül nekiállnak az új vevőket megszólító kampányoknak, pedig lehet, hogy ott már nincs akkora növekedési lehetőség. Lehet, hogy inkább a régi vevőket kellene megkeresned egy-két ügyes kampánnyal.
Az erős cégek azonban mindig alapos és részletes vizsgálatokat tartanak. Tégy Te is így!
MÁSODIK LÉPÉS: brainstorming
Ha a kontroll azt mutatja, hogy:
- a célokat teljesítette a céged, akkor bevezethetsz egy új stratégiát a versenyelőny növeléséhez,
- ha a cég le van maradva a kitűzött céltól, akkor jön az ősi taktika: el kell adnod
Bárhol is tart a céged, mindenképp szervezz az ősszel egy brainstormingot a kollégáid között, mert:
- ők jobb ötleteket fognak hozni, mint Te egyedül
- az inspirálja őket és akkor dolgoznak jobban, ha a saját ötleteiket kell megvalósítaniuk, és nem a tieidet
HARMADIK LÉPÉS: Stratégia kontra Taktika
Ha a terveid szerint haladsz, akkor a fő feladatod a piaci részesedés növelése, versenyelőnyök kialakítása
Milyen stratégiával érheted ezt el? Válassz közülük:
- Új termék
- Új honlap (új szegmensre, vagy a régi felváltása reszponzív – mobilon is látható – honlapra)
- Új eszközök – pl. PR-cikkek (pl. felméred az ágazatod)
- Kilépés egy új piacra (új szegmensek, új csatornák)
Ha NEM a terveid szerint haladsz, azaz még elmaradásod van, akkor a fő feladatod az árbevétel növelése különböző taktikákkal.
Mivel ilyenkor nincs idő az alapozásra, az eladáson lesz a hangsúly. Ilyenkor felesleges új honlapot készíteni, mert annak később jön meg az eredménye. Ilyenkor teljes erővel kampányolni kell, például így:
- Törzsvásárlói program bevezetése a viszonteladóknak.
- Még több reklám. Például minden termékhez ajándék kaparós sorsjegy.
************
Ne hagyd ki a rendszeres kontrollt, máskülönben a legfontosabb dologtól fosztod meg a cégedet: a fejlődéstől. Ennek pedig ára van. Egy akkora cégnél, mint amilyen a tiéd is, (tíz)milliókban mérhető ára.
Sok sikert az őszi kontrollodhoz!