A mobilalkalmazások bámulatos menetelése a járvány időszakában

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Nem kell marketing szakértőnek lenni ahhoz, hogy észrevegyük, elárasztottak bennünket az „Együtt vagyunk” üzenetű reklámok.

Nemcsak a tévéreklámokból folyik az édeskés hangvétel, naponta tucatnyi promóciós levelet kapok cégektől, akik vigyázni akarnak rám.

Csak hab a tortán az a sok márka, ami most családtagként, barátként állítja be magát. Alapvetően jó a gondolat, de ha csak üres közhelyek vannak az üzenetek mögött, félresiklik a sebtében kitalált reklám.

Mobilapplikációk a járványhelyzet nyertesei

Meglepő módon a mobilapplikációk jól vették az akadályokat. Leegyszerűsítették a szolgáltatások menetét, érthetőbbé váltak a termékleírások, letisztultak és gyorsabbak lettek a rendelési folyamatok.

Ezért is tapasztalható, hogy több felhasználó váltott az alkalmazásokra, hiszen itt kevesebb a menüpont, kevesebb részletben veszhet el az ügyfél, rövidebbek a szövegek, nincsenek figyelemelterelő fogások, mint egy-egy weboldalnál.

Egy március végi statisztika szerint közel annyi kereskedelmi applikációt töltöttek le az emberek, mint a 2019-es Black Friday előtt.

Gyorsabb, megbízhatóbb Amazon

Az Amazon applikációjában egy mozdulattal meg lehet rendelni a kiszemelt terméket. Ehhez még hozzájön az is, hogy megbízhatóan szállítják ki a megrendelt árut, nem véletlen, hogy az első negyedéves eredményük várhatóan 22%-kal lesz jobb a tavalyihoz képest.

Van még egy, pszichológiai oka annak, hogy a mobilapplikációk tündökölnek a veszélyhelyzet idején. Sokan dolgoznak otthonról, a laptopjukon, ezeknek az embereknek a mobil lett a kikapcsolódás eszköze. Sokkal egyszerűbb is egy applikációban megejteni a heti bevásárlást, hirtelen felesleges időpazarlásnak tűnik megnyitni egy böngészőt, felmenni a weboldalra és kosárba tenni a termékeket, főleg, ha mindez éjjel jut eszünkbe.

Integrált e-kereskedelmi stratégia a Nike sikerek kulcsa

A Nike működése példaértékű a koronavírus időszakában. A példája azt mutatja, hogy az integrált digitális stratégiával rendelkező márkák fogják a legnagyobb eséllyel túlélni a krízist.

A hírlevél természetesen nagyszerű marketing eszköz, de most a mobilértesítés sokkal hatékonyabb lehet. A Nike Training Club alkalmazás heti összefoglalót készít a sporttevékenységemről, elküldi a Nike sportolóinak üzeneteit és tippjeit, meghív élőben közvetített edzésekre, megnézhetem a legújabb cipőjük képeit, és noszogat, hogy próbáljam már ki a jógát.

A Nike Running Club alkalmazásban megtalálhatók ugyanezek a motivációs üzenetek, és arra is emlékeztet, hogy mennyi idő telt el a legutóbbi futás óta. Persze mindkét alkalmazásban vannak linkek a termékekhez, de ennél fontosabb, hogy a kedves és jól felépített push üzeneteknek elképesztő a márkaépítő hatása.

De nemcsak a kereskedelmi cégek terelik az ügyfeleket az applikációk irányába. A bankok a telefonos ügyfélszolgálatukat és a bankfiókokat igyekeznek tehermentesíteni a kitűnően működő alkalmazásaikkal. Mert természetesen a hibátlan ügyfélélményhez elengedhetetlen, hogy az applikációk problémamentesen szolgálják az ügyfeleket.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.