Nem kell marketing szakértőnek lenni ahhoz, hogy észrevegyük, elárasztottak bennünket az „Együtt vagyunk” üzenetű reklámok.
Nemcsak a tévéreklámokból folyik az édeskés hangvétel, naponta tucatnyi promóciós levelet kapok cégektől, akik vigyázni akarnak rám.
Csak hab a tortán az a sok márka, ami most családtagként, barátként állítja be magát. Alapvetően jó a gondolat, de ha csak üres közhelyek vannak az üzenetek mögött, félresiklik a sebtében kitalált reklám.
Mobilapplikációk a járványhelyzet nyertesei
Meglepő módon a mobilapplikációk jól vették az akadályokat. Leegyszerűsítették a szolgáltatások menetét, érthetőbbé váltak a termékleírások, letisztultak és gyorsabbak lettek a rendelési folyamatok.
Ezért is tapasztalható, hogy több felhasználó váltott az alkalmazásokra, hiszen itt kevesebb a menüpont, kevesebb részletben veszhet el az ügyfél, rövidebbek a szövegek, nincsenek figyelemelterelő fogások, mint egy-egy weboldalnál.
Egy március végi statisztika szerint közel annyi kereskedelmi applikációt töltöttek le az emberek, mint a 2019-es Black Friday előtt.
Gyorsabb, megbízhatóbb Amazon
Az Amazon applikációjában egy mozdulattal meg lehet rendelni a kiszemelt terméket. Ehhez még hozzájön az is, hogy megbízhatóan szállítják ki a megrendelt árut, nem véletlen, hogy az első negyedéves eredményük várhatóan 22%-kal lesz jobb a tavalyihoz képest.
Van még egy, pszichológiai oka annak, hogy a mobilapplikációk tündökölnek a veszélyhelyzet idején. Sokan dolgoznak otthonról, a laptopjukon, ezeknek az embereknek a mobil lett a kikapcsolódás eszköze. Sokkal egyszerűbb is egy applikációban megejteni a heti bevásárlást, hirtelen felesleges időpazarlásnak tűnik megnyitni egy böngészőt, felmenni a weboldalra és kosárba tenni a termékeket, főleg, ha mindez éjjel jut eszünkbe.
Integrált e-kereskedelmi stratégia a Nike sikerek kulcsa
A Nike működése példaértékű a koronavírus időszakában. A példája azt mutatja, hogy az integrált digitális stratégiával rendelkező márkák fogják a legnagyobb eséllyel túlélni a krízist.
A hírlevél természetesen nagyszerű marketing eszköz, de most a mobilértesítés sokkal hatékonyabb lehet. A Nike Training Club alkalmazás heti összefoglalót készít a sporttevékenységemről, elküldi a Nike sportolóinak üzeneteit és tippjeit, meghív élőben közvetített edzésekre, megnézhetem a legújabb cipőjük képeit, és noszogat, hogy próbáljam már ki a jógát.
A Nike Running Club alkalmazásban megtalálhatók ugyanezek a motivációs üzenetek, és arra is emlékeztet, hogy mennyi idő telt el a legutóbbi futás óta. Persze mindkét alkalmazásban vannak linkek a termékekhez, de ennél fontosabb, hogy a kedves és jól felépített push üzeneteknek elképesztő a márkaépítő hatása.
De nemcsak a kereskedelmi cégek terelik az ügyfeleket az applikációk irányába. A bankok a telefonos ügyfélszolgálatukat és a bankfiókokat igyekeznek tehermentesíteni a kitűnően működő alkalmazásaikkal. Mert természetesen a hibátlan ügyfélélményhez elengedhetetlen, hogy az applikációk problémamentesen szolgálják az ügyfeleket.