„Nem tudtad évközben eladni? Semmi gond, egy karácsonyi kampány azonnal megoldja, hisz most akármit megvesznek.” Gondolom, sokszor hallottad már Te is ezt a mondatot, mintha mi sem lenne egyszerűbb.
Egy része biztosan igaz, mégpedig az, hogy mindennél nyitottabbak vagyunk az érzelmi befolyásolásra és az impulzív vásárlásra ebben az időszakban. Azonban az is igaz, hogy egyre tudatosabbak a vevők, és egyre nehezebb az ingerküszöböt átlépni.
Vannak azonban sikertényezők, amelyek figyelembevételével és ügyes használatával, illetve megfelelő budgettel (ezt is fontos megemlíteni, hiszen hirdetési szempontból is dömping van) valóban sikeresek lehetünk.
Íme pár tipp a legfontosabb sikerelemekből válogatva.
01.Hassunk a legbensőbb érzelmekre
Mondhatnánk, hogy ez egyszerű és egyben elcsépelt tanács, de ehhez kell a leginkább ismerned a vevőid vágyait, a terméked előnyeit és hátrányait. Egyébként is fontos, mi a fő üzeneted, de most arra van szükséged, hogy a vevőid veséjébe láss.
Egy rosszul pozícionált cég nem tud a vevői számára tökéletes üzenetet átadni, de nézzünk egy jó példát:
A Disney UK friss karácsonyi reklámjában visszatükröződik a Disney víziója, miszerint egy Disney plüssjáték:
– a legjobb barátod (puha, kedves)
– ha veled van, sosem érzed magad egyedül, történjék bármi
– velük együtt a mesékből ismerős varázslat is beköltözik az otthonodba
Minden gyermek álma, vágya egy ilyen társ, ugye?
Nézd meg Te is a reklámot:
02.Tálaljuk az üzenetünket színesen
Ha arra gondolunk, hogy a Coca-Cola reklámszövegei évről-évre hogyan változnak (például a „Taste the feeling” vagy most a „Real Magic”), miközben ugyanazt az életérzést és fő üzenetet követik, akkor rájövünk, milyen sokszínűen adhatjuk át az üzenetünket, amiket az emberek fejébe szeretnénk ültetni.
Jelen esetben az üzenet az, hogy nincs családi étkezés és ünnep Coca-Cola nélkül. Nézzük az idei változatot:
Coca-Cola 2022: Christmas Always Finds Its Way (A karácsony mindig utat talál magának)
03. Szegmentáljunk
Egyre inkább divat azt mondani, hogy önazonosak szeretnénk lenni, szeretünk olyan szövegeket olvasni, amelyben magunkra ismerünk. Érdemes arra törekedni, hogy ez megjelenjen a kampányanyagaidban is, a hatékony megszólítás érdekében.
A divatmárkák többsége, akiknek szerteágazó a célpiacuk, már beépítették ezt a részletes szegmentációt, például a Marks&Spencer’s hírlevele is így érkezik:
Tárgy: It’s beginning to look a lot like Christmas…
04. A kampányunk legyen szórakoztató
Ismét egy klisé, de nem véletlenül külön szakma a stand-up, és külön pozíció a kreatív igazgató. Az egyik legnehezebb feladat nagy közönséget szórakoztatni bármilyen módon, életkortól, nemtől és érdeklődéstől függetlenül. Főleg akkor, ha a termékünk teljesen hétköznapi szükségleten alapul, mint például azon, hogy mindenki eszik.
Azért ezt a példát hoztam, mert bármilyen termék vagy szolgáltatást lehet szórakoztatóvá tenni egy kis fűszerrel, és szerettem volna a Tesco idei példáján bemutatni, íme:
The Christmas Party | Tesco #StandForJoy reklám:
A Boots UK szépségápolási márka reklámja is hasonló elvű, egy varázsszemüvegen keresztül nézve szebbé lesz a világ – azt üzenve, hogy a náluk vásárolt ajándék öröm lesz mindenki számára.
Boots Christmas Advert 2022 | #JoyForAll | Boots UK reklám:
A szórakoztató élményt sok dologgal elérheted, például:
– Mutasd be viccesen az ajánlatod (Ünnepi időszakban akár otthoni környezetben mutasd be, hogyan fogja tudni használni a terméked a célpiacod – készíts rövid TikTok-videót)
– Az ajánlatodba csempéssz bele egy kis extra elemet, ami vicces. Például: Most ajándék csillagszóróval vagy forrócsokival, vagy szánkóval.
– Tegyél extra vicces szolgáltatást a kampányhoz. Például: Most Mikulás jelmezben szállítjuk ki.
05. Használjunk hashtaget: #StandForJoy
Trendi is szeretnél lenni? Ma már nincs kampány hashtag nélkül, ahogy a fenti eddigi példák is jól mutatják. A TikTok térhódításával már csak így gondolkodhatunk. Legyen jeligéd, amivel azonnal csak rád és a termékedre asszociál a célpiacod.
Vigyázz azonban, ennek csak akkor van értelme, ha arra is adsz lehetőséget, hogy terjedni tudjon, hogy a célpiac szívesen ossza meg, használja az általad kreált jeligét a kampány népszerűsítése érdekében.
+ Extra: legyen kiemelkedő az ügyfélkommunikáció
A megnövekedett forgalom és az ünnep időpontja is mind-mind stresszt és frusztrációt okoz a kollégáknak és a vevőknek is. Készülj előre a standard kérdésekre, azonnali automata válaszokkal. Hogyan tudsz teljesíteni? Van-e megrendelési határidő, ameddig tudod vállalni, hogy biztosan kiérnek a megrendelt termékek?
Erre egy jó példa a Cewe Magyarország kommunikációja, hiszen neki tényleg érdekük, hogy időben kiérjenek az ajándék fényképalbumok az ünnepekre, és elkerüljék az elégedetlen panaszáradatot a megrendelők részéről.
Tárgy: Karácsonyi rendelési határidők
Remélem, a sok jó ötlet megihletett téged is, és sikeres kampánnyal zárhatod a 2022-es évet.