A Volkswagen Bogár esete a Forddal

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

1948-ban háborús jóvátételként felmerült annak a lehetősége, hogy az amerikai Ford átveszi a németektől a Volkswagent. Akkoriban a német autógyár egyetlen terméke a Bogár volt.

A Németországba látogató amerikai és brit delegáció feladata az volt, becsüljék meg a Bogár esélyeit a háború utáni piacokon.

A Ford Motor Company akkori elnöke, Ernest Breech mindössze annyit mondott: „Ez a kocsi egy fabatkát sem ér.” A brit Sir William Rootes véleménye ugyancsak lesújtó volt: „A Volkswagen nem felel meg a gépkocsik alapvétő technikai követelményeinek.”

A Ford Motor Company ezután hagyta a Volkswagen projektet, és minden energiáját egy új amarikai népi autó gyártására összpontosította.

A Ford szakemberei biztosak voltak, hogy az új autó, amit Edselre kereszteltek, nem bukhat el. Hogyan is bukhatna el valami, amibe annyi millió dollárt, milliónyi munkaórát és kreativitást öltek?

Még az sem fogta vissza a vezetők lelkesedését, hogy a Ford kereskedők egytől egyig kételkedtek az új modell sikerében. És ez volt az a bökkenő, ami miatt aztán az Edsel hatalmasat bukott. A vásárlók ugyanis a kereskedők szavára adtak, akik nem tudták tiszta szívvel ajánlani az új autót.

Így a Ford Edsel gyártását 2 év, 2 hónap és 15 nap után leállították, miközben a profittól 350 millió dolláros távolságban voltak.

Bár sok gyártó, nagykereskedés azt gondolja, hogy kiskereskedő partnerei szinte nem is kommunikálnak vevőikkel, valójában mindig van egy, esetleg két olyan termék, amit ajánlanak a végfelhasználóknak. Ahhoz, hogy ez a gyártó céged, nagykereskedésed terméke legyen, szükséged lesz két dologra:

1. Kiváló termékre
2. Általad vezetett viszonteladó partnerekre

Az első már a zsebedben van, utóbbihoz itt találsz sok-sok segítséget:

Marketing könyv karácsonyra? Neked, cégednek, partnereidnek?

A Made In Marketing, azaz a könyv hivatalos oldalán még egy ajándékot is találsz a könyv mellett. Klikkelj a képre vagy linkre!

https://kereskedelmimarketing.hu/konyv/

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.