2017-re az adatbázis marketingben rejlő lehetőségek megsokszorozódnak. Új eszközök kerülnek előtérbe, miközben kiszorítanak régi jól bevált megoldásokat.
A régi megoldások pedig mára hatékonyságukat vesztették. 2017-re egy nagykereskedőnek, gyártónak is fontos, hogy adatbázist építsen. De hogyan lehet megnövelni azoknak a számát, akikkel folyamatosan kommunikálni tudunk? Jöjjenek a szakszerű válaszok…
Alapszabály, hogy minél több emberhez kommunikálunk a célpiacunkból, annál gazdagabb lesz a cégünk. Ezért olyan fontos, hogy a marketingünkkel minél több emberhez eljuttassuk üzeneteinket. Azok a cégek, amelyek célul tűzik ki, és el is érik, hogy évente legalább 30 %-kal növelik a célpiaci adatbázisukat, piacuk élmezőnyéhez tartoznak. Ezért aztán…
– ha még nem kommunikálsz az összes viszonteladóddal, akkor kezdd el
– ha van márkád és még nem ismerik a végfelhasználók, akkor ismertesd meg velük
– ha még nem terjeszkedtél külföldre, akkor lépd át az országhatárt
Szerencsére ma már számos lehetőségünk van arra, hogy célpiacunk nagy részének elérhetőségét megszerezzük, majd az így felépített listával kommunikálni kezdjünk.
2017 még mindig a hírlevél éve
Évente legalább 40 cég marketingjébe látunk bele, többnek mi magunk irányítjuk a vevőszerzését, mint külsős marketinges csapat. Elvégezzük a cégek hírlevél kommunikációját, elkészítjük a Facebook posztjait. Így saját bőrünkön tapasztaljuk, hogy egy ügyes hírlevél koncepcióval még 2017-ben is kiugró eredményeket érhetünk el.
Miért ilyen hatékony még mindig a hírlevél?
A hírlevelek létjogosultsága 2017-ben is megkérdőjelezhetetlen. Lényegében az egyetlen olyan csatorna, amelyen a folyamatosan kiépített bizalmat egy-egy kampánnyal hatékonyan aknázhatjuk ki. Egy jól szegmentált hírlevélnél nem ritka a 40%-os, vagy az akár 70%-os megnyitási arány sem. A hírlevelezésnek viszont csak akkor van igazán értelme, ha van egy jól felduzzasztott listánk, amely hemzseg a potenciális vevőinktől.
Adatbázis-gyűjtő ajánlat
2017-18-ra ugyanis az adatbázis-gyűjtő ajánlat lesz az egyik leghatékonyabb marketing eszköz. Ennek oka, hogy az értékes és emellett díjtalan ajánlatok továbbra is népszerűek célcsoporttól függetlenül. Azonban érdekes tendenciát mutat, hogy azoknak az oldalaknak a konverziója, ahol a feliratkoztatás a honlapon csak mellékszereplő, alacsonyabb, mint azoknak a honlapoknak, amelyeken egy teljes oldalt szánnak erre.
Előzővel is elérhetünk ugyan 7-8 %-os konverziót, utóbbival azonban akár a 40%, néhány esetben pedig akár a 70%-os feliratkoztatás is elérhető.
Kiváló megoldás adatbázis-gyűjtésre: amikor a nyitóoldal célja a feliratkoztatás: www.epitkezemfelujitok.hu
Mi az? Felugrik és érdeklődőt szerez
Az Optimonk megjelenésével a céges weboldalak adatbázis gyűjtő hatékonysága megsokszorozódott az elmúlt időben. A Webshop Experts zseniális megoldását szinte az összes partnerünknél használjuk. A Berkemann lenti Optimonkja egy év alatt 6454 feliratkozót gyűjtött. Azaz ennyivel kevesebb ember lenne a listájukon, ha nem használják az Optimonkot.
Apró trükkök konverzió növeléshez
Számtalan kutatás bizonyította, hogy magasabb lesz a konverzió, ha egy honlapon az olvasó látja, hogy eddig hányan iratkoztak fel egy hírlevélre. Szintén növeli a feliratkozási kedvet, ha a weboldalon megjelenik, milyen gyakran kap szakmai segítséget az érdeklődő a feliratkozás után.
Saját kutatásunkból az is kiderült, hogy egy 3D hatású nyomógomb jobban ösztönzi az embereket a feliratkozásra. Ha ez a gomb ráadásul piros vagy zöld színű, még jobb eredményt fogunk elérni.
Reklámeszközök az adatbázis-növelés szolgálatában
- Adatbázis-vásárlás
Bár sokan azt mondják, hogy ne vásárolj adatbázis, de ez tévhit! Tapasztalataink azt mutatják, hogy az adatbázis növelésére az egyik leghatékonyabb eszköz az adatbázisra történő kiküldés. Ugyanis mára az adatbázis-marketing is fejlődött, így az adatbázisokat kínáló cégek is jobb minőségű adatokat gyűjtöttek. A Humicin március végi kampányához vásárolt adatbázisból egyetlen óra alatt 240 feliratkozót regisztráltunk. Az adatbázis-vásárlás tehát él és virul.
Az ÉpítkezemFelújítok kezdeményezés során mi például a mai napig 40 ezer építkezésben, felújításban gondolkozó magyar elérhetőségét gyűjtöttük össze.
Mások ingatlanvásárlásban, egészséges életmódban gondolkodókból építenek prémium listákat. Ha a célcsoportod belőlük áll, akkor egy ilyen lista aranyat ér számodra. Az általunk épített listáinkat mi is értékesíteni szoktuk. Természetesen az értékesítés nem egyenlő a listán szereplők adatainak kiadásával. Lényegében a megbízó által készített kampányról van szó, amelyet mi küldünk ki a listáinkra.
- Keresztmarketing partnerek
A VI. Országos Nagykereskedelmi És Gyártói Konferencián több mint 50 keresztmarketing partnert kerestünk meg az esemény népszerűsítése végett. Mindenkinek egyedi kódokat gyártottunk, hogy mérni tudjuk a hatékonyságukat. Az eredményeket aztán pénzben vagy a konferenciára szóló tiszteletjeggyel honoráltuk. De partnereinknél is használunk keresztmarketinget. A lenti Egészség és Esztétika kampánynál például Bocsi Viktória listája is segített a népszerűsítésben.
Mikor keresztmarketing partnert keresel, két kérdést kell feltenned magadnak:
- Kivel tudnál közös e-bookot, webinart készíteni, akinek listája van a célpiacodból?
- Ki tudná népszerűsíteni a célpiacod körében a díjtalan ajánlatod?
- Közösségi média
Az elkészül szakmai e-bookkal, videós anyaggal vagy webinarral hozzá kell fogni a népszerűsítéshez. Facebookon, Instagramon, AdWordsben, a fiatalokat akár YouTube videón is elérhetjük.
- Egyéb eszközök
A direkt megkeresés a mai napig működik. Van, aki szereti, van, aki ki nem állhatja, de eredményeket még 2017-ben is fel tud mutatni. Egy bioboltok vezetőit megszólító kampányunk az elmúlt hónapban kimagasló eredményeket ért el, pedig csak annyit mondtunk a telefonba: „Uram, jövő héten kimondottan bioboltok vezetőinek tartunk olyan online előadást, amely segíti a vevőszerzését. Küldhetek erről egy díjtalan tájékoztatót és egy meghívót? Köszönöm.”
Ezenkívül hirdethetünk még TV-ben, újságokban, névjegykártyán, remarketinggel. Minden olyan eszközt használhatunk az adatbázisunk duzzasztására, amelyet a célcsoportunk is használ.