A HARMADIK: „Nem eleget vásárolnak a termékeinkből.” A MÁSODIK: „A kiküldött leveleinkre nem elegen reagálnak.” AZ ELSŐ: „A viszonteladóink nem eleget forgalmaznak a termékemből.”
Mi áll mindezek hátterében? A megoldás sokszor abban keresendő, hogy megkéred-e a vevőid, hogy nálad vásároljanak.
Ha ugyanis nem kérünk valamit, akkor az emberek sokszor nem teszik meg, amit szeretnénk.
Gyerekként még egyértelmű volt: bementünk a boltba, kértünk a szüleinktől egy ropit, és ha az anyagiak megengedték, akkor megkaptuk azt a ropit.
Mert abban biztos vagyok, hogy nálad sem fordítva történt a dolog. Nem a szüleid szóltak rád, hogy: „[keresztnev vagy=”Kisfiam / kislányom”], vehetek neked egy ropit?”
Az élet is így működik: időnként akkor is kapsz, ha nem kérsz. De többször kapsz, ha kérsz.
Persze az sem mindegy, hogyan kérünk. Ehhez jöjjön most 3 ügyes technika…
1. Kérj úgy, hogy közben adsz is
Néma gyereknek anyja se érti a szavát. Ezért aztán bátran, köntörfalazás nélkül fogalmazd meg, hogy mit is szeretnél a vevődtől. Például mondd el a viszonteladóidnak, hogy: „Oké, megadom Neked a jobb árakat, sőt, kapsz reklámanyagokat is, de ezért X forinttal többet kell vásárolnod.”
Ha pedig erre nem hajlandó a viszonteladód, akkor legalább megtudod, hogy belőle sosem lesz magasabb bevételed.
2. Kérj egy like-ot!
Itt van két Facebook-poszt. Ránézésre nem sok különbség van közöttük. Az egyiket mégis sokkal többen lájkolták. Miért? Mert megkérték rá az embereket.
3. Kérd, hogy olvassanak!
Tedd a tárgyba:
- Kérlek, segíts – fontos a véleményed!
- Kérlek, mondj véleményt erről!
Vannak ugyanis olyan szavak, amelyeknek az emberek ősidők óta nem tudnak ellenállni: ilyen a kérlek vagy például a segíts.
De ha bátrabb vagy, írhatod akár ezt is: Jöjjön el velem kávézni…
Így nagyobb eséllyel megy el az olvasód a rendezvényedre.
Van kreatívabb kérésed a vevőid felé, mint az előbbi kávés? És egyáltalán hol tudnád használni ezt a technikát?
Azt egyébként észrevetted, hogy egyetlen forintba sem kerül ez a megoldás? Egyszerűen csak jól kell kommunikálni.