A 3 legfőbb nagykereskedelmi, gyártói panasz

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

A HARMADIK: „Nem eleget vásárolnak a termékeinkből.” A MÁSODIK: „A kiküldött leveleinkre nem elegen reagálnak.” AZ ELSŐ: „A viszonteladóink nem eleget forgalmaznak a termékemből.”

Mi áll mindezek hátterében? A megoldás sokszor abban keresendő, hogy megkéred-e a vevőid, hogy nálad vásároljanak.

Ha ugyanis nem kérünk valamit, akkor az emberek sokszor nem teszik meg, amit szeretnénk.

Gyerekként még egyértelmű volt: bementünk a boltba, kértünk a szüleinktől egy ropit, és ha az anyagiak megengedték, akkor megkaptuk azt a ropit.

Mert abban biztos vagyok, hogy nálad sem fordítva történt a dolog. Nem a szüleid szóltak rád, hogy: „[keresztnev vagy=”Kisfiam / kislányom”], vehetek neked egy ropit?”

Az élet is így működik: időnként akkor is kapsz, ha nem kérsz. De többször kapsz, ha kérsz.

Persze az sem mindegy, hogyan kérünk. Ehhez jöjjön most 3 ügyes technika…

1. Kérj úgy, hogy közben adsz is

Néma gyereknek anyja se érti a szavát. Ezért aztán bátran, köntörfalazás nélkül fogalmazd meg, hogy mit is szeretnél a vevődtől. Például mondd el a viszonteladóidnak, hogy: „Oké, megadom Neked a jobb árakat, sőt, kapsz reklámanyagokat is, de ezért X forinttal többet kell vásárolnod.”

Ha pedig erre nem hajlandó a viszonteladód, akkor legalább megtudod, hogy belőle sosem lesz magasabb bevételed.

2. Kérj egy like-ot!

Itt van két Facebook-poszt. Ránézésre nem sok különbség van közöttük. Az egyiket mégis sokkal többen lájkolták. Miért? Mert megkérték rá az embereket.

fbpic1 fbpic2

3. Kérd, hogy olvassanak!

Tedd a tárgyba:

  • Kérlek, segíts – fontos a véleményed!
  • Kérlek, mondj véleményt erről!

Vannak ugyanis olyan szavak, amelyeknek az emberek ősidők óta nem tudnak ellenállni: ilyen a kérlek vagy például a segíts.

De ha bátrabb vagy, írhatod akár ezt is: Jöjjön el velem kávézni…

Így nagyobb eséllyel megy el az olvasód a rendezvényedre.

Van kreatívabb kérésed a vevőid felé, mint az előbbi kávés? És egyáltalán hol tudnád használni ezt a technikát?

Azt egyébként észrevetted, hogy egyetlen forintba sem kerül ez a megoldás? Egyszerűen csak jól kell kommunikálni.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.