Hogyan indíthat egy magyar nagykereskedés, gyártó cég olyan kampányt, amely során radikálisan növeli a potenciális végfelhasználóinak számát?
Egy nagyobb kampány során nagyjából 74 szabályt kell betartani, ha kiemelkedő eredményeket szeretne elérni egy cég.
- Ebben vannak kisebb szabályok (címsor hossza, betűtípus…)
- És vannak nagyobbak (kampány forgatókönyve, kampány fő üzenete…)
Ha ezt a 74 szabályt betartja egy nagykereskedés, gyártó cég, akkor a siker garantált.
Ha ez a 74 szabályhoz még hozzá tud tenni egy kis fűszert, egy kis kreativitást, akkor kirobbanó sikere lesz. Ahogyan tettük azt a Meru Nemek harca kampánya során.
15 222 regisztráló egy kampányban – így:
Érdekel, hogyan épült fel ez a kampány a nulláról egészen odáig, hogy 15 222 új regisztrálót, új potenciális vásárlót hozott partnerünknek, a Merunak?
Meru nemekharca.hu kampány
Partner: Meru
Feladat: 4 000 feliratkozót (aktív amatőr, hobbi sportoló) szerezni a kampány során
Eredmény: 1 hónappal a kampány zárása előtt 15 222 feliratkozó (aktív amatőr, hobbi sportoló)!
Csapat: marketing tanácsadó, koordinátor, közösségi média szakértő, 2 szövegíró, grafikus, programozó
A kampány az internetre összpontosított a nemekharca.hu weboldalon.
A kitűzött és megvalósított számok közti elképesztő különbség (utóbbi javára) jól mutatja, milyen extrém aktivitást indukál egy jól megtervezett, felépített és kivitelezett kampány egy cég életében.
Mi volt a sikerrecept?
A kampányt megelőző országos kutatási adataink szerint 3 000 000 ember sportol rendszeresen Magyarországon, közülük legalább 1 300 000 ember fut vagy kerékpározik. Őket céloztuk meg a kampány során.
- A kampány a https://nemekharca.hu/ honlapon indult.
- Célja, hogy a MERU Sportcare adatbázist építhessen a Magyarországon sportoló emberekből.
- Miért? Hogy nekik később a MERU termékcsaládot bemutatva értékesíteni lehessen a termékeket webshopon keresztül, vagy az üzletekbe terelve őket.
A KAMPÁNY LEFOLYÁSA
A játékban való részvétel menete:
A játékban való részvételhez egy sportolás közben készített selfie-t vagy sportoláshoz köthető fotót kell feltölteni a honlapon.
A feltöltés során a fotó kiegészíthető egyéb adatokkal (például az elégetett kalória vagy a megtett, lefutott km számmal).
Amennyiben a résztvevő megadja az extra kérdésekre is a válaszát, a nyitó oldalon található MAI EREDMÉNY résznél azonnal hozzáadódik az általa megadott érték.
A kampányban keressük továbbá „Az év legelhivatottabb sportolóját” is.
Ezáltal a képfeltöltőket a képfeltöltés után a honlap rendszere arra motiválja:
- osszák meg fotójukat a Facebookon
- kérjék ismerőseiket, szavazzanak az általuk feltöltött fotóra
- hogy így indulhassanak a „Legelhivatottabb sportolói címért”
- ahol az első 3 szavazatot gyűjtő értékes ajándékokat nyer
A Versenyben az viszi haza a Legelhivatottabb sportoló címet és az 1. helyezettnek járó fődíjat, aki a legtöbb szavazatot gyűjtötte november 30-ig.
A kampány reklámozása
A kampányt 1 eszközzel hirdetjük: Facebook hirdetéssel és remarketinggel (750 000 Ft-os hirdetési kerettel)
Facebook hirdetés kreatívjai:
Facebook remarketing kreatívja:
A kampány alatt/után történő regisztrálók további sorsa:
- A kampányban résztvevőknek elindul egy 4 levélből álló hitelépítő automata levélsorozat a MERU-ról és a tudatos sportolásról.
- Ezzel átvezetve őket a MERU termékcsaládra.
- A kampány 6 hónapja alatt további 10 db levél kerül kiküldésre sportolói tippekel (blogoldalra terelés… tartalommarketing!)…
- …és sales levelekkel (üzletekbe és webshopba terelés)
Amit a kampányt hirdető eszköztől vártunk:
- Átlagosan 1 regisztráló megszerzése a hasonló fotó feltöltős kampányokból 80-130 Ft környékén érkezik…
- Csakhogy abban gyenge és erős leadek is találhatóak, vagyis mindenki, aki lakosság
- Itt szándékosan szűkítettük a célpiacot (amatőr, hobbi sportolók, futók), hogy melegebb leadeket kapjunk
- Természetesen ez jelenthette volna azt, hogy a leadek megszerzése drágább lesz… de nem lett, sőt
- A kampány során a képfeltöltők szavazatokat is gyűjtenek fotóikra, ahol a szavazóknak is regisztrálniuk kell
- Természetesen a szavazók (körülbelül 30%) gyengébb leadeknek minősülnek
Ügyféllel együtt meghatározott cél: 4 000 regisztráló adatbázis gyűjtése
- Jelen pillanatban 15 222 kampányba regisztráló van, a célteljesülés 380,5 %-a.
- Közülük 9012 fő (59,20%) adott eDM hozzájárulást IS.
Jelenlegi költés számokban:
Összes költés/regisztráló ár szavazókkal együtt: 59,5 Ft/regisztráló