Egy kampány csodája: 15 222 regisztráló

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Hogyan indíthat egy magyar nagykereskedés, gyártó cég olyan kampányt, amely során radikálisan növeli a potenciális végfelhasználóinak számát?

Egy nagyobb kampány során nagyjából 74 szabályt kell betartani, ha kiemelkedő eredményeket szeretne elérni egy cég.

  • Ebben vannak kisebb szabályok (címsor hossza, betűtípus…)
  • És vannak nagyobbak (kampány forgatókönyve, kampány fő üzenete…)

Ha ezt a 74 szabályt betartja egy nagykereskedés, gyártó cég, akkor a siker garantált.

Ha ez a 74 szabályhoz még hozzá tud tenni egy kis fűszert, egy kis kreativitást, akkor kirobbanó sikere lesz. Ahogyan tettük azt a Meru Nemek harca kampánya során.

15 222 regisztráló egy kampányban – így:

Érdekel, hogyan épült fel ez a kampány a nulláról egészen odáig, hogy 15 222 új regisztrálót, új potenciális vásárlót hozott partnerünknek, a Merunak?

Meru nemekharca.hu kampány

Partner: Meru

Feladat: 4 000 feliratkozót (aktív amatőr, hobbi sportoló) szerezni a kampány során

Eredmény: 1 hónappal a kampány zárása előtt 15 222 feliratkozó (aktív amatőr, hobbi sportoló)!

Csapat: marketing tanácsadó, koordinátor, közösségi média szakértő, 2 szövegíró, grafikus, programozó

A kampány az internetre összpontosított a nemekharca.hu weboldalon.

A kitűzött és megvalósított számok közti elképesztő különbség (utóbbi javára) jól mutatja, milyen extrém aktivitást indukál egy jól megtervezett, felépített és kivitelezett kampány egy cég életében.

Mi volt a sikerrecept?

A kampányt megelőző országos kutatási adataink szerint 3 000 000 ember sportol rendszeresen Magyarországon, közülük legalább 1 300 000 ember fut vagy kerékpározik. Őket céloztuk meg a kampány során.

  • A kampány a https://nemekharca.hu/ honlapon indult.
  • Célja, hogy a MERU Sportcare adatbázist építhessen a Magyarországon sportoló emberekből.
  • Miért? Hogy nekik később a MERU termékcsaládot bemutatva értékesíteni lehessen a termékeket webshopon keresztül, vagy az üzletekbe terelve őket.

A KAMPÁNY LEFOLYÁSA

A játékban való részvétel menete:

A játékban való részvételhez egy sportolás közben készített selfie-t vagy sportoláshoz köthető fotót kell feltölteni a honlapon.

A feltöltés során a fotó kiegészíthető egyéb adatokkal (például az elégetett kalória vagy a megtett, lefutott km számmal).

Amennyiben a résztvevő megadja az extra kérdésekre is a válaszát, a nyitó oldalon található MAI EREDMÉNY résznél azonnal hozzáadódik az általa megadott érték.

A kampányban keressük továbbá „Az év legelhivatottabb sportolóját” is.

Ezáltal a képfeltöltőket a képfeltöltés után a honlap rendszere arra motiválja:

  • osszák meg fotójukat a Facebookon
  • kérjék ismerőseiket, szavazzanak az általuk feltöltött fotóra
  • hogy így indulhassanak a „Legelhivatottabb sportolói címért”
  • ahol az első 3 szavazatot gyűjtő értékes ajándékokat nyer

A Versenyben az viszi haza a Legelhivatottabb sportoló címet és az 1. helyezettnek járó fődíjat, aki a legtöbb szavazatot gyűjtötte november 30-ig.

A kampány reklámozása

A kampányt 1 eszközzel hirdetjük: Facebook hirdetéssel és remarketinggel (750 000 Ft-os hirdetési kerettel)

Facebook hirdetés kreatívjai:

Facebook remarketing kreatívja:

A kampány alatt/után történő regisztrálók további sorsa:

  1. A kampányban résztvevőknek elindul egy 4 levélből álló hitelépítő automata levélsorozat a MERU-ról és a tudatos sportolásról.
  2. Ezzel átvezetve őket a MERU termékcsaládra.
  3. A kampány 6 hónapja alatt további 10 db levél kerül kiküldésre sportolói tippekel (blogoldalra terelés… tartalommarketing!)…
  4.  …és sales levelekkel (üzletekbe és webshopba terelés)

Amit a kampányt hirdető eszköztől vártunk:

  1. Átlagosan 1 regisztráló megszerzése a hasonló fotó feltöltős kampányokból 80-130 Ft környékén érkezik…
  2. Csakhogy abban gyenge és erős leadek is találhatóak, vagyis mindenki, aki lakosság
  3. Itt szándékosan szűkítettük a célpiacot (amatőr, hobbi sportolók, futók), hogy melegebb leadeket kapjunk
  4. Természetesen ez jelenthette volna azt, hogy a leadek megszerzése drágább lesz… de nem lett, sőt
  5. A kampány során a képfeltöltők szavazatokat is gyűjtenek fotóikra, ahol a szavazóknak is regisztrálniuk kell
  6.  Természetesen a szavazók (körülbelül 30%) gyengébb leadeknek minősülnek

Ügyféllel együtt meghatározott cél: 4 000 regisztráló adatbázis gyűjtése

  • Jelen pillanatban 15 222 kampányba regisztráló van, a célteljesülés 380,5 %-a.
  • Közülük 9012 fő (59,20%) adott eDM hozzájárulást IS.

Jelenlegi költés számokban:

Összes költés/regisztráló ár szavazókkal együtt: 59,5 Ft/regisztráló

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.