Tudtad, hogy a világ leggazdagabb cégeinek is nehezen megy egyetlen kampánnyal 10 napnál tovább a köztudatban maradni? A „Borkai kampánynak” sikerült. Mi volt a titka?
Mikor az Apple elkezdte az iPhone-ok évenkénti bemutatóshowját, még képes volt kitolni a kampányizgalmat 30 napig. Ma örül a 7 napnak is.
Így született 2019 legzseniálisabb „marketingkampánya”
Az ördög ügyvédje blog a legjobb marketingeseket megszégyenítve tudta 30 napig irányítani a közbeszédet a Borkai sorozatnak köszönhetően.
Mit tudott? Amit régen az Apple fejlesztett tökélyre.
Először is remekül időzített. Akkor dobta a követ az állóvízbe, mikor nem volt mellette olyan hír, amely uralhatta volna a napi híreket.
Maga a téma, maga az időzítés ugyan remek volt (erős hírek nélküli piac + választások), de a „kampány” igazi erejét az adagolás adta.
- Először a blog megszellőztette, hogy egy nagy vidéki város polgármesteréről kompromittáló felvételek kerülnek hamarosan napvilágra – már ezt a hírt felkapta a sajtó.
- Pár nappal később kijött az első lightosabb fotó – a fiatal lányokkal ölelkező Borkai, másnap kijött egy fotó, amin már szexuális aktus közben látható a polgármester, majd jött a hírhedt videófelvétel
- Minden levél úgy végződött, hogy „Folyt.köv. holnap”, mintha egy izgalmas sorozatot követnénk
- Folyamatosan bíztatta, dicsérte az olvasóit: „Büszke vagyok rátok!”, „Sokat tettünk közösen már eddig is.”
- A tartalmakat újra és újra megismételte kisebb változtatásokkal, hogy forrón tartsa a kampányt
- Volt stílusa, karaktere a kommunikációnak, személyisége az írójának, aki (akik) végig erős, szokatlan kifejezéseket használt: „Szégyent hoztál!”, „Ne írja alá semmit!”
- Soha nem magyarázkodott, ha valaki nem hitt neki – amit ígért, azt mindig próbálta bizonyítékokkal alátámasztani
Akkor mostantól mindent szexszel lehet csak eladni?
Nem!
Egy gyártó, egy nagykereskedés nem ezt tanulja ebből, hanem a „kampány” mechanikáját, lefolyását.
Ha kampány van, ne rúgd be két lábbal az ajtót. Kezdd el lassan adagolni az információt, majd a nagy durranás után, és tartsd fenn az érdeklődést.
Egy gyártói, nagykereskedelmi kampányt is fel lehet így építeni:
- Titokzatosan, konkrétumok nélkül jelentsd be, hogy valami nagy dobásra készülsz.
- Ezután mutasd meg egy olyan részletét a kampánynak, amely izgalmat generálhat: Black Friday előtt például egy árcédulát, amin áthúzva a régi ár (22 000 Ft), mellette az új ár (13 000 Ft).
- Minden kommunikációdat zárd azzal, hogy „Holnap újabb meglepetésekkel érkezünk”
- Beszélj ki az olvasóidhoz, bíztasd, dicsérd őket
- A tartalmaidat több formában is kommunikáld: Facebook poszt, hírlevél, videó
- Legyen stílusa a kommunikációdnak. Használj új, szokatlan kifejezéseket!
A politikában egyre gyakoribb a negatív kampány. A tartalmat nem is kell ellesned, csak a stratégia felépítését. Az időzítést. A folyamatot magát.