Ettől a fenomenális marketing stratégiától szólt ekkorát a „Borkai kampány”

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Tudtad, hogy a világ leggazdagabb cégeinek is nehezen megy egyetlen kampánnyal 10 napnál tovább a köztudatban maradni? A „Borkai kampánynak” sikerült. Mi volt a titka? 

Mikor az Apple elkezdte az iPhone-ok évenkénti bemutatóshowját, még képes volt kitolni a kampányizgalmat 30 napig. Ma örül a 7 napnak is.

Így született 2019 legzseniálisabb „marketingkampánya”

Az ördög ügyvédje blog a legjobb marketingeseket megszégyenítve tudta 30 napig irányítani a közbeszédet a Borkai sorozatnak köszönhetően.

Mit tudott? Amit régen az Apple fejlesztett tökélyre.

Először is remekül időzített. Akkor dobta a követ az állóvízbe, mikor nem volt mellette olyan hír, amely uralhatta volna a napi híreket.

Maga a téma, maga az időzítés ugyan remek volt (erős hírek nélküli piac + választások), de a „kampány” igazi erejét az adagolás adta.

  1. Először a blog megszellőztette, hogy egy nagy vidéki város polgármesteréről kompromittáló felvételek kerülnek hamarosan napvilágra – már ezt a hírt felkapta a sajtó.
  2. Pár nappal később kijött az első lightosabb fotó – a fiatal lányokkal ölelkező Borkai, másnap kijött egy fotó, amin már szexuális aktus közben látható a polgármester, majd jött a hírhedt videófelvétel
  3. Minden levél úgy végződött, hogy „Folyt.köv. holnap”, mintha egy izgalmas sorozatot követnénk
  4. Folyamatosan bíztatta, dicsérte az olvasóit: „Büszke vagyok rátok!”, „Sokat tettünk közösen már eddig is.”
  5. A tartalmakat újra és újra megismételte kisebb változtatásokkal, hogy forrón tartsa a kampányt
  6. Volt stílusa, karaktere a kommunikációnak, személyisége az írójának, aki (akik) végig erős, szokatlan kifejezéseket használt: „Szégyent hoztál!”, „Ne írja alá semmit!”
  7. Soha nem magyarázkodott, ha valaki nem hitt neki – amit ígért, azt mindig próbálta bizonyítékokkal alátámasztani

Akkor mostantól mindent szexszel lehet csak eladni?

Nem!

Egy gyártó, egy nagykereskedés nem ezt tanulja ebből, hanem a „kampány” mechanikáját, lefolyását.

Ha kampány van, ne rúgd be két lábbal az ajtót. Kezdd el lassan adagolni az információt, majd a nagy durranás után, és tartsd fenn az érdeklődést.

Egy gyártói, nagykereskedelmi kampányt is fel lehet így építeni:

  1. Titokzatosan, konkrétumok nélkül jelentsd be, hogy valami nagy dobásra készülsz.
  2. Ezután mutasd meg egy olyan részletét a kampánynak, amely izgalmat generálhat: Black Friday előtt például egy árcédulát, amin áthúzva a régi ár (22 000 Ft), mellette az új ár (13 000 Ft).
  3. Minden kommunikációdat zárd azzal, hogy „Holnap újabb meglepetésekkel érkezünk”
  4. Beszélj ki az olvasóidhoz, bíztasd, dicsérd őket
  5. A tartalmaidat több formában is kommunikáld: Facebook poszt, hírlevél, videó
  6. Legyen stílusa a kommunikációdnak. Használj új, szokatlan kifejezéseket!

A politikában egyre gyakoribb a negatív kampány. A tartalmat nem is kell ellesned, csak a stratégia felépítését. Az időzítést. A folyamatot magát.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.