Hiánypótló, hasznos csekklista Facebook kommunikációhoz

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Íme egy gyors napi, heti, havi ellenőrzőlista céged Facebook kommunikációjához. Nézd meg, jelenleg mit végeztek el belőle, és mi marad el. 

Ezzel a hasznos listával ellenőrizni tudod, hogy ügynökséged ellátja-e az összes teendőt, vagy ha házon belül oldod meg a közösségi média feladatokat, akkor mindenre gondoltok-e.

1. Éves feladatok

Alakíts ki legalább 3 kommunikációs vonalat, „magot” a Facebook kommunikációdhoz, amire egész évben felfűzheted a posztjaidat. Nálunk ez így fest:

1. Értéket adunk izgalmas sztorikkal („Miért hagyta ott annak idején az Apple-t Steve Jobs?”)

2. Értéket adunk inspiráló idézetekkel

3. Értékesítési üzeneteket közvetítünk (ajánlatok és vélemények vevőktől)

 

 

A cégednek is lesznek kommunikációs magjai, amelyek segítik a népszerűsítést, és lesznek, amelyek segítik az eladást. Határozzatok meg 3 ilyen magot, és akkor nem kell nap mint nap azon gondolkodnotok, hogy mit is írjatok ki az üzenőfalra.

FONTOS: a viszonteladóidat más érdekli, mint a végfelhasználóidat, így külön oldalt kell létrehozni számukra.

 

2. Havi teendők a Facebook kommunikációdhoz

  • Havi analitika: elértétek-e a kitűzött számokat? Bátran írd le, mondd ki: heti 400.000 elérés, vagy havi 10.000 honlaplátogató. Döntsd el, hogy melyik mérőszámok fontosabbak? Ha népszerűségre törekszel, akkor az elérés, ha a vásárlás, azonnali reakció a fontosabb, akkor akár a honlapra átkattintás.
  • Havi posztok megtervezése: ez egy kommunikációs terv arról, hogy melyik nap milyen poszt megy ki, és hogy kire céloztok.

3. Heti teendők a Facebook kommunikációdhoz

  • Gyors felülvizsgálat: van-e eredményes posztod, hirdetésed? Ha igen, akkor arra érdemes többet költeni, növeld meg a hirdetési összeget.
  • Heti feladatok átgondolása: például milyen helyszínen lesz videóforgatás, kellenek-e eszközök a heti Facebook és egyéb közösségi média posztokhoz. Mindig legyen egy hasonló gyors csekklistád:

Hétfő: idézet, instagramra is kerüljön ki

Kedd: videó a Westend előtt, videóssal egyeztetés a találkozóról. Vinni kell fényképezőgépet is, a videózásról készüljön fotó.

Szerda: nyereményjátékhoz könyvek beszerzése

Csütörtök: videó; ügyfelünknél vesszük fel, előtte értesítenünk kell

Péntek: hasznos tartalom elkészítése. LinkedIn-re is kerüljön ki

  • Facebook csoportokhoz hozzászólás: ha részese vagy Facebook csoportoknak, pl. aki horgász eszközöket ad el horgász kluboknak, akkor hetente szólj hozzá legalább egyszer.
  • De akár hozzászólhatsz olyan emberek oldalaihoz is, ahol a célpiacod megtalálható. Egy-egy ötletes poszt felkelti a figyelmet. De arra mindig figyelj, hogy soha ne adj el más üzenőfalán, Facebook oldalán!
  • Eredmények megvizsgálása: grafikonban és posztokban is. Ne csak az előző héthez képest nézd az eredményeket, hanem összességében is. A legjobb posztokat vezesd hetente egy táblázatban, grafikonon. Így a tendenciákat is láthatod. A Facebook által felkínált alap elemzések is segítenek az irányok meghatározásában.

  • Gondold át, hogyan érheted el a céljaid: ha például sok megosztást, nagy elérést szeretnél, akkor kérd meg az embereket bátran, hogy osszák meg a tartalmad. De egy nyereményjáték is pozitív hatással lesz a megosztásokra. A lényeg, hogy minden héten tedd fel a kérdést: „Hogyan tudok még nagyobb célközönséghez eljutni?”

4. Napi teendők a Facebook kommunikációdhoz

  • Napi posztok elkészítése és a menetrend ellenőrzése.
  • Napi posztokhoz egyedi url-ek, így mérhetőbb eredményeket kapsz.
  • Hozzászólások menedzselése az egyes posztokhoz. Vigyázat, régebbiekhez is jönnek kommentek! Ha lehet, válaszold meg az összeset, akkor szívesebben írnak újra az emberek. Látják, hogy nem egy géppel, hanem hús-vér emberekkel tarthatják a kapcsolatot.
  • Jobban pörgő hirdetések napi menedzselése. Ha kellő eredményt hoz, növeld a költségkeretet, állíts be újabb célpiacot.
  • Üzenetek ellenőrzése. Érdemes automatára állítani, de persze akkor is rendszeresen rá kell nézni a bejövő üzenetekre.

Ha szeretnéd felpörgetni, automatává, aktívvá és izgalmasabbá tenni a céges Facebook kommunikációd, akkor kattints a lenti linkre, és megmutatjuk, hogyan tudunk Nektek segíteni ebben: https://kereskedelmimarketing.hu/marketing-ugynokseg/kozossegi-media/

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.