Hány honlapra van szüksége egy cégnek?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Marketing Igazság 1: minél többen járnak a honlapodon, annál több lesz a érdeklődőd. Marketing Igazság 2: Minél hatékonyabban működik a weboldal, annál több lesz a céged bevétele.

Miért működik 2017-ben így a vevőszerzés? A választ a zsebedben kell keresni: egy honlap ugyanis a mai átdigitalizált, okostelefonok körül forgó világban a vevőszerzésed magja. És mi a válasz a címben feltett kérdésre?

Hány honlapra van szüksége egy Nagykereskedésnek, Gyártó cégnek, hogy online piacvezető legyen?

Ötre! Legalább 5 honlapra van szüksége a cégednek, hogy jó eséllyel induljon piacán az online piacvezető címért.

1) Karrier honlap

A víz a sivatagban.
A motor az autóban.
A juharfalevél a kanadai zászlón.

Partnereink számára sorra gyártjuk a karrier oldalakat. 2017 nyarára ugyanis a cégek legnagyobb gondja jó szakembert találni. Olyan ez, mintha jó focisták nélkül akarnál BL győztes focicsapatot csinálni. Közepes emberekből közepes céged lesz. Jó emberekből jó céged. Kiváló emberekből… de ezt már úgyis tudod.

Csakhogy „Houston, akad egy kis probléma!” A cégek sokkal több jól kvalifikált embert szeretnének felvenni, mint amennyit a piac megenged. 2017-ben azok a cégek fogják megszerezni a legkvalifikáltabb, legkreatívabb, leghatékonyabb munkaerőt, akik belátják: saját vállalkozásukra pontosan ugyanúgy kell tekinteni, mint egy termékre. Szüksége lesz marketingre, értékesítésre, PR-ra. Merthogy mára a legjobb szakemberek úgy válogatnak a meghirdetett munkahelyek között, mint a szupermarketekben a samponok között.

Ezért külön landing oldalakat vagy a corporate oldal különálló részeként működő karrier oldalakat hozunk létre. Profin megírva, érdeklődést felkeltve, ellenállhatatlan ajánlatokkal megtűzdelve, cselekvésre buzdítva. Ezután már nincs más feladatunk, mint hogy erre az oldalra hirdetésekkel (Facebook, AdWords, Remarketing, stb.) feltereljük a potenciális munkaerőt.

2) Érdeklődőszerző honlap

Ebből azonban nem egyre lesz szükséged.
Még csak nem is kettőre. Pont annyi érdeklődőszerző honlapra van szüksége a cégednek, ahány célpiaca van. Sajnos, akik ezt soknak találják, azoknak meg kell elégedniük a hatékonytalanul működő online vevőszerző megoldásokkal.

Egyik Partnerünknek, a Humicinnek például két oldalt készítettünk:

  1. Egyik oldalon a bioboltok adják meg az elérhetőségeiket
  2. A másik oldalon a végfelhasználók. A cél ugyanis, hogy országosan a bioboltokba tereljük az érdeklődőket.

Egy Gyártónak, Nagykereskedésnek tehát legalább 2 különálló érdeklődőszerző weboldalra van szüksége 2017-ben. Fontos szabály, hogy az érdeklődőszerző oldal elkülönüljön a corporate oldaltól. Itt egyetlen cél van, a potenciális viszonteladók, végfelhasználók elérhetőségének megszerzése. Ezért a domain legyen rövid, egyszerű, gyorsan megjegyezhető, telefonon 5 másodperc alatt bepötyöghető.

3) Az első vásároltatáshoz szükséges oldal

Bonyolultan hangzik a megnevezés, de annál kellemesebb, amit ez a weblap nyújt a cégednek. Ha radikálisan szeretnék növelni az értékesítés hatékonyságát, akkor a vásárlás minden egyes szakaszához külön honlapot kell felépítenünk.

A Vitaking ezt a feladatot úgy oldotta meg, hogy minden vásárlás mellé adott egy sorsjegyet.  Minden 10. sorsjeggyel egy vitamint lehetett nyerni.  Azonban, ha a rajtalévő sorszámot beregisztráltad egy weboldalon, akkor még értékesebb dolgokat is nyerhettél: telefont, számítógépet, stb. a heti és havi sorsolásokon. Az eredmény? Több mint 5.000 regisztráló az oldalon. Első vásároltatáshoz tehát mire lesz szükségünk?

  1. Egy kampányra
  2. Egy kampányhoz kapcsolódó landing oldalra
  3. És egy stratégiára, amellyel az újravásároltatást érjük el

4) Visszatérő vásárlók honlapja

A visszatérő vásárlót mindenki szereti, hiszen…

  1. Azért tért vissza, mert szereti a termékünket
  2. Nem kell rá annyi marketing pénzt költeni, mint egy első vásárlóra
  3. Ha ügyesek vagyunk, még új vevőket is hoz… méghozzá ingyen

Létezik egy furcsa szokás a hétköznapokban: csak akkor mondjuk egy márkáról, hogy „Én azt szoktam venni.”, akkor mondjuk egy üzletről, hogy „Én ott szoktam vásárolni.”, ha legalább 3-szor, 4-szer megvásároltuk a terméket, vagy 3-szor, 4-szer vásároltunk a boltban. Azok a cégek, akiknek rengeteg az „Én ott szoktam…”, az „Én azt szoktam…” vevőjük, sokkal gazdagabbak, mint a piac többi szereplője.

A Pöttyös Túró Rudi és még számtalan márka ezt úgy éri el, hogy pontokat ad a vásárlások mellé. A pontokat aztán beválthatjuk mindenfélére. Ez is egy különálló kampány. És mivel ma már minden, de minden az interneten történik, ezért ehhez a kampányhoz is szükséged lesz egy landing oldalra.  Itt is lehet külön végfelhasználóknak, külön viszonteladóknak.

5) Corporate oldal

Mindennek az alfája és omegája.
A cég hivatalos honlapja, domain-jében a cég neve.

De ahogy D’Artagnan is erősebb volt a másik három testőrrel, úgy a Céged is erősebb lesz, ha a corporate oldalad kiegészíted még 4 karakteres,  kész weblappal.

Segítség kell a honlapjaid elkészítéséhez?

Az előbb felsoroltak közül bármely honlapra lenne szükséged, mi segítünk Neked. Nem kizárólag honlappal, hanem a hozzákapcsolódó teljes vevőszerző stratégiával. Érdekel? Nézd meg stratégián alapuló honlap kivitelezés szolgáltatásunkat itt… és vedd fel velünk a kapcsolatot >>

 

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.