Hogyan aknázd ki a webinárban rejlő potenciált?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Ha valaki képes 10 másodpercen belül lefutni a száz métert, az ne csak a fő utcán futkározzon, hanem igenis induljon el az Olimpián, a világbajnokságon.

Ha benned, a cégedben olyan tudáspotenciál van, amely a célcsoportodnak hasznos, akkor gyerünk, állj elő vele. Kürtöld világgá! Mondd el mindenkinek! Segíts vele másoknak!

Előfordult veled már olyan, hogy elmentél egy konferenciára, egy oktatásra, és olyan élményekkel léptél ki az ajtón, hogy a világot meg tudtad volna változtatni? És aztán annak az előadónak, oktatónak a könyvét, videós anyagát, bármijét megvásároltad?

Ha már átélted ezt, akkor tudod, miért fontos, hogy ne csak termékeket kínálj a piacodnak, hanem tudást. Sőt, tudásélményt. Mert ha Te vagy az oktató, akkor Te leszel az, aki inspirálja az embereket. És az emberek imádják az inspirátorokat.

brissagi2

Az Építőshow építőipari online konferenciánkon Briss Ágnes épp lakberendezési tippekkel segíti a nézőket.

Oktasd a piacod, és vásárlással hálálja meg

Minél többet oktatod a piacod, minél inkább tőled, a cégedtől szívják magukba a tudást, annál inkább leszel hiteles, annál jobban bíznak benned az emberek. A hitelesség, a bizalom pedig vásárlást szül.

Gondolj csak bele, ha neked egy természetgyógyász beszél a vashiányodról, ad tanácsot, majd ajánl egy vitamint, akkor nagyobb eséllyel vásárolod meg a terméket. Ellenben, ha egy „szimpla” cég mondja ugyanezt, akkor azért ott motoszkál a fejedben a kétkedés.

Az élet így működik: akitől a tudást, a segítséget kapod, annak hálás leszel.

Ha a hegy nem megy Mohamedhez, akkor Mohamed megy a hegyhez

7 éve még beültek az emberek az autójukba, és levezettek akár 200 km-t is egy számukra hasznos konferenciáért. Ma már nem. 7 éve még nem volt ilyen súlya az internetnek, ma már szinte mindent a világhálón csinálunk.

Az online oktatás ugyanúgy teret nyert magának, mint az okostelefonok. Nem véletlenül, hiszen az online oktatás kényelmesebb, mint egy hagyományos konferencia:

  • Nem kell utazni.
  • Az otthonunkból követhetjük.
  • Olcsóbb.
  • Nem jár plusz költségekkel (üzemanyag, ebéd).

Ráadásul jóval interaktívabb egy online oktatás, mint egy hagyományos. A chat felületnek hála ugyanis jóval bátrabban jönnek a kérdések, mint az offline előadásokon.

Hogyan csináljuk mi?

Az elmúlt években közel tucatnyi online előadást, konferenciát, tréninget tartottunk. Amit leszűrtünk, hogy hatékonyságuk, nézőszámuk egyre csak növekszik, miközben bekerülési költsége töredéke egy hagyományos tréningnek, konferenciának. Íme, néhány saját gyártású online eseményünk:

Építőshow: 10.000 építkező, felújító regisztrált a rendezvényre

Miről szólt?

Előadásokat tartottak az építőipari szakértők, miközben online kiállítókkal is tele volt a virtuális tér.

nyito_oldal

osszes6

remeha4

Hogyan csináld?

Ha szeretnél potenciális viszonteladókat, akkor hirdess meg egy online előadást, és nagyjából 50 %-os konverziót fogsz elérni. Azaz, akik meglátogatják az oldalt, azoknak a fele beregisztrált a webinaráriumra. Ezért egy online előadás nem csak jó edukációs eszköz, de kiváló megoldás az adatbázisgyűjtésre is.

Cégvezető Akadémia

Miről szólt?

A Cégmenedszer Szoftver Kft. érdeklődőszerző online előadássorozata. Az előadásokat Facebookon, keresztmarketing partnereken keresztül népszerűsíti, majd az élő adás napján a regisztrálók meghallgathatják az előadásokat, amelyekre vendégelőadókat is hívnak.

Hogyan csináld?

Ha nincs annyi tartalmad, oktatóanyagod, amivel ki tudnál tölteni egy egész évet, akkor hívj vendégelőadókat. Az eredmény itt is magáért beszél: már az első előadás előtt 520 ÚJ regisztrálót számoltak. Azóta pedig a webinár hatására megötszöröződött az online csali letöltési aránya.

Így használd a webináriumot:

  1. Használd viszonteladóid, vevőid oktatására
  2. Új érdeklődők szerzésére
  3. Értékesítésre
  4. Díjtalanul tedd elérhetővé, így elképesztően magas lesz a beregisztrálók száma

Az új dolgoktól a legtöbb ember tart egy picit. Azonban egy online előadásban semmi kockázat nincs. Akár előre is felveheted az előadásod, de ha jó előadó vagy, akkor csináld élőben. Fontos, hogy felvett anyag esetén is élőben válaszolj a chat felületen a felmerülő kérdésekre.

Miről tarts online előadásokat?

Egy ajtónagykereskedés például tarthat a szakmai újdonságokról. Az ipart érintő gazdasági változásokról. Az értékesítésről, a marketingről. Egy virágnagykereskedés a kiszállítás megszervezéséről, hogy mivel bővítheti kínálatát egy virágüzlet, a kirakatrendezésről. De a legjobb, ha megkérdezed a vevőidet, hogy őket milyen téma érdekli leginkább.

Hogyan fogj hozzá?

Magyarországon több témában mi szerveztünk meg elsőként online konferenciát. Megvan hozzá a technikai és a marketing hátterünk is. Ha bármilyen kérdésed lenne, akár a rendezvény megtöltéséről, akár a szoftverről (Magyarországon mi forgalmazzuk), amely a konferenciát levezényli, akkor kérdéseidet tedd fel itt: info@nagykermarketing.hu

A tárgysorba mindössze annyit írj, hogy „Ajánlatot és segítséget szeretnék webinár előadáshoz.” A levélben pedig add meg az elérhetőségeid, kollégánk pedig hamarosan megkeres.

Irány az online oktatás, mert sok pénzt hoz!

 

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.