Hogyan ébreszd fel a viszonteladóidat?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Te hova mész szívesebben vásárolni? Ahol a szinte csak utánad dobják a terméket? Ahol csak a pénztárcádra kíváncsiak? Vagy oda, ahol a vásárlás mellé élményt is kapsz? 

Ahol netán még a kedved is jobb lesz?

Annyi, de annyi statisztika mutatta már ki, hogy mi, emberek sokkal többet vásárolunk, költünk, ha jobb a kedvünk. Akkor Te miért ne szereznél pár derűs pillanatot a viszonteladóidnak? Hiszen a jókedvnél jobb motiváció nem is létezik.

Íme, két motivációs eszköz:

1. Év eleji köszönőlevél

Decemberben már megköszönted, hogy a viszonteladód egész évben kitartott melletted? Arra már senki nem emlékszik… Ezért kezdd az új évet is hálával:

„Kedves Gábor, köszönjük, hogy idén is a Partnerünk leszel. Annyit ígérhetünk, hogy 2014-ben is segítjük a vállalakozásodat, és azon leszünk, hogy…”

A pszichológia azt mondja, ha valamit előre megköszönsz, akkor annak a másik fél meg szeretne majd felelni.

2. Motivációs levél

Egy kisebb forgalmú viszonteladónak óriási szüksége van év elején egy kis motivációra, egy kis löketre. Az elmúlt napokban 13 kiskereskedővel beszéltem, és többségük úgy retteg az évtől, mintha csak egy Stephen King-regényt olvasna.

  • Félnek attól, hogy az eladók rosszul teljesítenek.
  • Félnek az új szabályozási rendszerektől.
  • Félnek attól, hogy jön egy hasonló üzlet a közelben, és lefölözi azt a kevés vevőt is, aki maradt.

John Fuhrman „Mondj nemet, alig várom” című könyvében ezt olvastam például (akár egy az egyben tovább is küldheted a viszonteladóidnak): „Fájdalom nélkül nincs siker. Mert ha a tested edzed, és fejlődik, akkor izomlázad lesz. Ha nem érzel fájdalmat, akkor növekedni sem fogsz.”

Ugyanezt kell tennünk mentálisan is: hogy emberként fejlesszük magunkat, ahhoz némi kényelmetlenséget kell éreznünk. Ha futsz, és izomlázat érzel másnap, akkor automatikusan abbahagyod a futást? Persze, hogy nem.

Az életben hányszor fordult elő, hogy kellemetlenül érezted magad, és ahelyett, hogy néhány változtatás után újra megtennéd, elbátortalanodtál és feladtad? Ne tedd!

Idén csak akkor fogsz növekedni, ha VÁLTOZTATSZ! Ha EDZEL! Ha az izomláz és fájdalmak ellenére is FOLYTATOD! Ha NEM ADOD FEL!

Mert a gazdasági kilátások jók, de a növekedéshez Te is kellesz. Ha kényszeríted magad a változtatásra, akkor erősebbé válsz, és hamarabb elered az álmaidat és a céljaidat.

Ahogy Robert H. Schuller mondta: „Jobb valamit tökéletlenül csinálni, mint tökéletesen semmit tenni.”

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.