Hogyan ne veszítsd el a vevőidet?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Emlékszel még A kis herceg elején arra a furcsa kalapra? Exupéry úgy vélte, hogy ezt csak a felnőttek látják kalapnak. Egy gyerek egy kígyót lát, ami pár másodperce nyelt le egy egész elefántot.

 

kiskernagykerblog-kep

 

Az a baj velünk, felnőttekkel, hogy nekünk mindent meg kell magyarázni. Ezért a hatéves Exupérynek le kellett rajzolnia a kígyót belülről is, hogy a felnőttek is megértsék, miről is van szó.

Az első kép mégis egy egyszerű, megszokott kalapnak néz ki, amiben semmi izgalmas nincs. Pedig mennyivel többen néznék meg az emberek az elefántot emésztő kígyót, mint a kalapot.

Mennyivel többet fizetnének érte.

Mégis sok cégvezető ugyanezt teszi a saját cégével: unalmas kalapnak mutatja be azt, ami valójában egy hihetetlenül izgalmas dolog. Pedig, ha tartalmat teszel a céged, a termékeid mögé, máris jóval vonzóbb lesz az a vevők szemében.

Mi így töltjük fel tartalommal saját és partnereink cégét:

A TARTALOM MARKETING 5 LÉPÉSE

1. Ha a terméked promóciója nem a célcsoportodnak szól, vesztett ügyed van. Ezért ne is próbáld meg kitalálni, hogy hogyan kell beszélni a potenciális vevőidhez, hanem kérdezd meg őket. Milyen kifejezéseket használnak, milyen kérdéseik vannak a termékeddel kapcsolatban?

Nekem például van egy külön dokumentumom, amiben összeírtam, hogy a vevőinket milyen aktualitások érdeklik, milyen feladatokat kell megoldaniuk minden egyes nap. Így nem kell szombatonként azon rágódnom, miről írok Neked hét közben.

2. Ahogy a marhát sem csak sült húsként esszük, hanem például pörköltként is, ugyanúgy a Te céged terméke mellé is kell egy kis változatosság: egy érdekes hasonlat, egy izgalmas statisztika, egy még izgalmasabb sztori. Máskülönben a kommunikációd rágós, emészthetetlen lesz.

3. Építsd fel a tartalmat! Valahogy úgy, ahogy egy film is felépül a szemünk előtt. Legyen benne probléma, érzelem, megoldás.

  • Figyelemfelkeltő címsor
  • A célcsoport problémáját bemutató bevezetés
  • A probléma hatása az olvasóra
  • A probléma megoldása, ahogyan azt a terméked teszi

4. Egy termék promóciójában, egy hírlevélben a különleges megoldások
a mozgatórugók. Egy videó, egy érdekes fotó, interjúk az iparágadból, vevővélemények, hanganyagok… Minden olyan fűszer, amit a versenytársad nem használ.

5. Egy kalapot mindenki le tud rajzolni, egy elefántot emésztő kígyót viszont már csak az ügyesebbek. Így van ez az értékesítő szövegek megírásával is. Vannak, akik úgy mesélnek el egy történetet, hogy azt érezzük, ennek mi is részesei vagyunk. Mások ugyanezt a történetet úgy adják elő, hogy közben csak ásítozunk.

Ezért aztán, ha az első 4 pontot már előkészítetted a cégedben, akkor fontos, hogy olyan munkatárs írja a hírleveleidet, a kampányaidat, aki szeret írni, akinek ez a hobbija, akinek hatalmas a szókincse. Nem fontos, hogy értse az iparágadat (abban majd Te segítesz neki), hogy mindent tudjon a termékről, csak szeressen és tudjon írni.

Nekünk például ők szoktak sokszor besegíteni a szövegírásba:
www.szovegamielad.hu

Plusz ötletek:

  • Linkek: hivatkozz korábbi cikkeidre. Miért? Hogy oltsuk a tudásszomjat, és azért, hogy előrébb kerülj a Google találati listáján.
  • Teszteld: Küldd el a hírleveleket pár vevődnek!
  • Építs rendszert: hetente küldj legalább hírleveleket, hogy a piacod fejében egyfolytában ott legyél.

Ezek az alapok, amelyek majd az igazán nagy sikereket hozzák. Neked már mindezek megvannak? És egyáltalán, mi a véleményed a hírlevelekről? Nálad hogy működik mostanában?

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.