Emlékszel még A kis herceg elején arra a furcsa kalapra? Exupéry úgy vélte, hogy ezt csak a felnőttek látják kalapnak. Egy gyerek egy kígyót lát, ami pár másodperce nyelt le egy egész elefántot.
Az a baj velünk, felnőttekkel, hogy nekünk mindent meg kell magyarázni. Ezért a hatéves Exupérynek le kellett rajzolnia a kígyót belülről is, hogy a felnőttek is megértsék, miről is van szó.
Az első kép mégis egy egyszerű, megszokott kalapnak néz ki, amiben semmi izgalmas nincs. Pedig mennyivel többen néznék meg az emberek az elefántot emésztő kígyót, mint a kalapot.
Mennyivel többet fizetnének érte.
Mégis sok cégvezető ugyanezt teszi a saját cégével: unalmas kalapnak mutatja be azt, ami valójában egy hihetetlenül izgalmas dolog. Pedig, ha tartalmat teszel a céged, a termékeid mögé, máris jóval vonzóbb lesz az a vevők szemében.
Mi így töltjük fel tartalommal saját és partnereink cégét:
A TARTALOM MARKETING 5 LÉPÉSE
1. Ha a terméked promóciója nem a célcsoportodnak szól, vesztett ügyed van. Ezért ne is próbáld meg kitalálni, hogy hogyan kell beszélni a potenciális vevőidhez, hanem kérdezd meg őket. Milyen kifejezéseket használnak, milyen kérdéseik vannak a termékeddel kapcsolatban?
Nekem például van egy külön dokumentumom, amiben összeírtam, hogy a vevőinket milyen aktualitások érdeklik, milyen feladatokat kell megoldaniuk minden egyes nap. Így nem kell szombatonként azon rágódnom, miről írok Neked hét közben.
2. Ahogy a marhát sem csak sült húsként esszük, hanem például pörköltként is, ugyanúgy a Te céged terméke mellé is kell egy kis változatosság: egy érdekes hasonlat, egy izgalmas statisztika, egy még izgalmasabb sztori. Máskülönben a kommunikációd rágós, emészthetetlen lesz.
3. Építsd fel a tartalmat! Valahogy úgy, ahogy egy film is felépül a szemünk előtt. Legyen benne probléma, érzelem, megoldás.
- Figyelemfelkeltő címsor
- A célcsoport problémáját bemutató bevezetés
- A probléma hatása az olvasóra
- A probléma megoldása, ahogyan azt a terméked teszi
4. Egy termék promóciójában, egy hírlevélben a különleges megoldások
a mozgatórugók. Egy videó, egy érdekes fotó, interjúk az iparágadból, vevővélemények, hanganyagok… Minden olyan fűszer, amit a versenytársad nem használ.
5. Egy kalapot mindenki le tud rajzolni, egy elefántot emésztő kígyót viszont már csak az ügyesebbek. Így van ez az értékesítő szövegek megírásával is. Vannak, akik úgy mesélnek el egy történetet, hogy azt érezzük, ennek mi is részesei vagyunk. Mások ugyanezt a történetet úgy adják elő, hogy közben csak ásítozunk.
Ezért aztán, ha az első 4 pontot már előkészítetted a cégedben, akkor fontos, hogy olyan munkatárs írja a hírleveleidet, a kampányaidat, aki szeret írni, akinek ez a hobbija, akinek hatalmas a szókincse. Nem fontos, hogy értse az iparágadat (abban majd Te segítesz neki), hogy mindent tudjon a termékről, csak szeressen és tudjon írni.
Nekünk például ők szoktak sokszor besegíteni a szövegírásba:
www.szovegamielad.hu
Plusz ötletek:
- Linkek: hivatkozz korábbi cikkeidre. Miért? Hogy oltsuk a tudásszomjat, és azért, hogy előrébb kerülj a Google találati listáján.
- Teszteld: Küldd el a hírleveleket pár vevődnek!
- Építs rendszert: hetente küldj legalább hírleveleket, hogy a piacod fejében egyfolytában ott legyél.
Ezek az alapok, amelyek majd az igazán nagy sikereket hozzák. Neked már mindezek megvannak? És egyáltalán, mi a véleményed a hírlevelekről? Nálad hogy működik mostanában?