Egy szokatlan cseh kutatás az eladásösztönzésről

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Nemrégiben érdekes kutatást végeztek Csehországban. Fogtak néhány embert, és leültették őket egy étterem teraszára. Majd másnap ugyanabban az időben üresen hagyták az éttermet.

A kutatók arra lettek figyelmesek, hogy mikor az étteremben emberek ültek, akkor 17 új vendég ment be rendelni valamit, mikor nem ült ki senki a teraszra, mindössze hárman.

Ezt hívják nyájszellemnek: az ember már csak olyan, hogy szívesebben megy be oda, ahol már mások is vannak. A tömegvonzás erejét Te is kihasználhatod nagykereskedésedben, gyártó cégedben:

1. Amikor azt szeretnéd, hogy vásároljanak a cégedtől…

Írj olyan tárgymezőt a leveledhez, és olyan címsort, amellyel azt sejteted, hogy nem a címzett lesz az első holló, aki kipróbálja a terméket:

  • „Rekordeladást produkáltunk új termékünkkel”
  • „577 vevő szerint ez a legjobb termék a piacon”
  • „48 szenzációs visszajelzés egyetlen nap alatt új termékünkről”

2. Amikor egy rendezvényre szeretnéd elhívni a viszonteladóidat…

  • Írd le, eddig hányan jelentkeztek
  • Írd le, hogy konkrétan kik jönnek el a rendezvényedre
  • Tölts fel fotókat az előző rendezvényről, ahol látszik a megtelt nézőtér

3. Amikor egyszerűen csak el szeretnél érni valamit…

  • Mondd el, hányan csatlakoztak egy kezdeményezésedhez
  • Hány viszonteladód van
  • Hány viszonteladót szolgáltok ki egy évben
  • Éves szinten hányan szoktak részt venni a rendezvényeiteken
  • Hány rajongója van a cégednek a Facebookon
  • Hány használója van a terméketeknek

Az emberek szeretnek követni másokat, szeretnek olyan közösségbe tartozni, ahol sokan vannak, ahol a siker garantált. Használd ki ezt az emberi tulajdonságot, és következő ajánlatodat építsd erre.

***** Még milyen ötleted van a felsoroltakon kívül a nyájszellem hasznosítására? *****

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.