Nemrégiben érdekes kutatást végeztek Csehországban. Fogtak néhány embert, és leültették őket egy étterem teraszára. Majd másnap ugyanabban az időben üresen hagyták az éttermet.
A kutatók arra lettek figyelmesek, hogy mikor az étteremben emberek ültek, akkor 17 új vendég ment be rendelni valamit, mikor nem ült ki senki a teraszra, mindössze hárman.
Ezt hívják nyájszellemnek: az ember már csak olyan, hogy szívesebben megy be oda, ahol már mások is vannak. A tömegvonzás erejét Te is kihasználhatod nagykereskedésedben, gyártó cégedben:
1. Amikor azt szeretnéd, hogy vásároljanak a cégedtől…
Írj olyan tárgymezőt a leveledhez, és olyan címsort, amellyel azt sejteted, hogy nem a címzett lesz az első holló, aki kipróbálja a terméket:
- „Rekordeladást produkáltunk új termékünkkel”
- „577 vevő szerint ez a legjobb termék a piacon”
- „48 szenzációs visszajelzés egyetlen nap alatt új termékünkről”
2. Amikor egy rendezvényre szeretnéd elhívni a viszonteladóidat…
- Írd le, eddig hányan jelentkeztek
- Írd le, hogy konkrétan kik jönnek el a rendezvényedre
- Tölts fel fotókat az előző rendezvényről, ahol látszik a megtelt nézőtér
3. Amikor egyszerűen csak el szeretnél érni valamit…
- Mondd el, hányan csatlakoztak egy kezdeményezésedhez
- Hány viszonteladód van
- Hány viszonteladót szolgáltok ki egy évben
- Éves szinten hányan szoktak részt venni a rendezvényeiteken
- Hány rajongója van a cégednek a Facebookon
- Hány használója van a terméketeknek
Az emberek szeretnek követni másokat, szeretnek olyan közösségbe tartozni, ahol sokan vannak, ahol a siker garantált. Használd ki ezt az emberi tulajdonságot, és következő ajánlatodat építsd erre.
***** Még milyen ötleted van a felsoroltakon kívül a nyájszellem hasznosítására? *****