Az elmúlt pár hónapban 4 950%-kal többen írták be a Google keresőjébe a következő három szót: „kézi fertőtlenítő készítése”. Ugyanebben az időszakban 600% -kal nőtt az „elkaphatom kétszer a koronavírust?” keresések száma. Szintén ugyanekkor a „közeli élelmiszerboltok” keresései világszerte 200% -kal növekedtek. Egy ilyen elképesztő dinamikával változó környezetben azok a cégek kerülnek nyerő pozícióba, akik képesek tartani a lépést a fogyasztókkal.
A kérdés, amely vállalatok millióit érdekel mostanában: „Hogyan lehetünk naprakészek a világgal, a piacunkkal, a fogyasztóinkkal?” A kérdésre adott válasz helyett jöjjön inkább 5 azonnal bevethető megoldás:
1. Ne maradj le a vevőidről!
Annak, hogy naprakész információkkal rendelkezünk a célpiacunkról, evidensnek kellene lennie. Csakhogy egy cég életében két piackutatás között évek is eltelnek, miközben a világ és a fogyasztók elképesztő sebességgel változnak. Ha nem tudunk válaszolni a következő kérdésekre, akkor a kommunikációnk egészen más vágányon utazik, mint a vevőnk.
- Milyen tartalmakat olvas, néz, hallgat?
- Egyáltalán hogyan fogyasztja a tartalmat? Videókat néz, cikkeket olvas, podcastokat hallgat?
- Hol tájékozódik?
- Milyen tartalmat oszt meg?
2. Ne maradj le a forró témákról!
Minden héten legalább tucatnyi olyan forró téma ugrik elő a szekrényből, amely bekerül a köztudatba, a mindennapi párbeszédek része lesz. Ezek a témák ráadásul olyanok, amelyekre bármilyen iparág bármely szereplője felülhet.
- Mikor jön a vírus második hulláma?
- Tényleg rasszista film az Elfújta a szél?
- Vége az ingyen parkolásnak
3. Ne maradj le a konkurenciáról!
A konkurencia feltérképezése egyidős az emberiséggel. Már az ősember is rájött arra, ha a társa több állatot ejtett el, akkor érdemes megvizsgálni az ő technikáját, majd azt tökéletesíteni. Ma a cégek kommunikációja a szemünk előtt történik. Nincsenek titkok. Ha valami jól működik a másiknál, érdemes feltenni a kérdést, hogy „Miért?”, majd a saját tudásunkkal egy még jobb, egy attól különböző kommunikációs maggal előállni.
4. Ne maradj le a digitalizációban!
A saját erőfeszítéseinket megsokszorozhatjuk, ha a céljainkba bevonunk másokat is. Nekik lehetnek más ötleteik, más nézőpontjuk. A különböző szoftverek ebben segítenek. Új ötleteket, új nézőpontokat tárnak fel. Bizonyított tény, hogy a digitálisan fejlett cégek jóval hatékonyabbak a marketingben, mint a digitálisan analfabéta vállalatok.
A Smart24 marketing támogató szoftver például képes másodpercre és fillérre pontos jelentést adni összes vevőszerző eszközünkről. Egyetlen gombnyomással.
5. Ne maradj le a jövő vevőiről!
Sok cég elköveti azt a hibát, hogy a jelennek kommunikál. Ezzel azonban veszélybe sodorja a jövőjét. A most tizenéves lányokból és fiúkból lesznek a következő évtizedek fogyasztói. Lehet, hogy a fizetőképes keresletünk még nincs fent az Instagramon, TikTok-on, de azok, akik 5-10 év múlva lesznek a vásárlóink, igen. Érdemes őket már most követni, figyelni, a fejlődésüket végig kísérni, és megjelenni azokon a platformokon, ahol jelenleg az idejüket töltik.
A világ és benne a fogyasztók elképesztő ütemben fejlődnek. Ha egy cég nem teszi ugyanezt, nem csak a trendekről marad le, de a vevőkről is.