Hogyan indíthat egy magyar kereskedelmi cég olyan kampányt, amely során radikálisan növeli a potenciális vevőinek számát?
Egy nagyobb kampány során nagyjából 74 szabályt kell betartani, ha kiemelkedő eredményeket szeretne elérni egy cég.
- Ebben vannak kisebb szabályok (címsor hossza, betűtípus…)
- És vannak nagyobbak (kampány forgatókönyve, kampány fő üzenete…)
Ha ezt a 74 szabályt betartja egy nagykereskedés, gyártó cég, akkor a siker garantált.
Ha ez a 74 szabályhoz még hozzá tud tenni egy kis fűszert, egy kis kreativitást, akkor kirobbanó sikere lesz. Ahogyan tették azt Az Év Kereskedelmi Kampánya versenyének díjazottai is.
A díjat 2017. március 9-én, a VI. Országos Nagykereskedelmi És Gyártói Konferencián adtuk át először.
A pályázat során minden évben azokat a magyar nagykereskedelmi, gyártó és kereskedelmi cégeket díjazzuk, akik az előző évben a megszokott marketing- és reklámmegoldásoknál színesebb, kreatívabb és eredményesebb kampányokat terveztek és valósítottak meg. Idén ezek a kampányok vitték haza a díjakat:
A Bátor Tábornak gyűjtött szuper kampányával a Ticketmánia
A Ticketmánia 2019. június 1. és szeptember 8. között minden, náluk megvásárolt belépőjegy és utazás után a teljes összeg 1,2%-át a Bátor Tábor Alapítványnak utalta.
A cél 150 000 Ft összegyűjtése volt. A 12. születésnapját ünneplő Ticketmániának 1 500 000 Ft-ot sikerült gyűjteni, a 150 000 Ft helyett! Innen is gratulálunk!
A Kereskedelmi Marketing által készített kampánya is felért a dobogóra
Partnerünk, a Meru célja az volt, hogy 4 000 feliratkozót (aktív amatőr, hobbi sportoló) szerezzen egy a kampány során. És mi lett belőle? 19 056 feliratkozó (aktív amatőr, hobbi sportoló), amelyből 11 152 fő (58.5%) eDM hozzájárulást is adott.
A kampány az internetre összpontosított a nemekharca.hu weboldalon. A kitűzött és megvalósított számok közti elképesztő különbség (utóbbi javára) jól mutatja, milyen extrém aktivitást indukál egy jól megtervezett, felépített és kivitelezett kampány egy cég életében.
Mi volt a sikerrecept?
A kampányt megelőző országos kutatási adataink szerint 3 000 000 ember sportol rendszeresen Magyarországon, közülük legalább 1 300 000 ember fut vagy kerékpározik. Őket céloztuk meg a kampány során. A kampány során elért majd 20 000 emberrel pedig különböző kommunikációs csatornákon kezdett a cég kommunikálni.
A magyarok szeretnek jótékonykodni
A Ticketmánia után a Bubbles is egy jótékonysági kampánnyal került fel a díjazottak közé. A cég „Hozd el a mackódat, mi majd kitisztítjuk!” kampány során nem csak a gyerekek plüssállatait tisztította ki díjtalanul, de mindegyik figura után adott 100 Ft-ot az UNICEF Magyarország számára. Végül több mint 300 plüssállatot tisztított ki a Bubbles, és gyűjtött 327 300 Ft-ot.
Megtöltött egy rendezvényt, megnyerte a kampány fődíját
A recruitTECH az Openonline szervezésében egy 200 fős rendezvényt szeretett volna tető alá hozni. A végeredmény? 8 nappal a rendezvény előtt le kellett állítani a kampányt, mivel a jelentkezők száma elérte az 500 főt, miközben a rendezvényterem mindössze 450 fő befogadására volt alkalmas. Nem rossz eredmény.