Így lesz az ötletből vevő: az év kereskedelmi kampányait díjazták

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Hogyan indíthat egy magyar kereskedelmi cég olyan kampányt, amely során radikálisan növeli a potenciális vevőinek számát?

Egy nagyobb kampány során nagyjából 74 szabályt kell betartani, ha kiemelkedő eredményeket szeretne elérni egy cég.

  • Ebben vannak kisebb szabályok (címsor hossza, betűtípus…)
  • És vannak nagyobbak (kampány forgatókönyve, kampány fő üzenete…)

Ha ezt a 74 szabályt betartja egy nagykereskedés, gyártó cég, akkor a siker garantált.

Ha ez a 74 szabályhoz még hozzá tud tenni egy kis fűszert, egy kis kreativitást, akkor kirobbanó sikere lesz. Ahogyan tették azt Az Év Kereskedelmi Kampánya versenyének díjazottai is.

A díjat 2017. március 9-én, a VI. Országos Nagykereskedelmi És Gyártói Konferencián adtuk át először.

A pályázat során minden évben azokat a magyar nagykereskedelmi, gyártó és kereskedelmi cégeket díjazzuk, akik az előző évben a megszokott marketing- és reklámmegoldásoknál színesebb, kreatívabb és eredményesebb kampányokat terveztek és valósítottak meg. Idén ezek a kampányok vitték haza a díjakat:

A Bátor Tábornak gyűjtött szuper kampányával a Ticketmánia

A Ticketmánia 2019. június 1. és szeptember 8. között minden, náluk megvásárolt belépőjegy és utazás után a teljes összeg 1,2%-át a Bátor Tábor Alapítványnak utalta.

A cél 150 000 Ft összegyűjtése volt. A 12. születésnapját ünneplő Ticketmániának 1 500 000 Ft-ot sikerült gyűjteni, a 150 000 Ft helyett!  Innen is gratulálunk!

A Kereskedelmi Marketing által készített kampánya is felért a dobogóra

Partnerünk, a Meru célja az volt, hogy 4 000 feliratkozót (aktív amatőr, hobbi sportoló) szerezzen egy  a kampány során. És mi lett belőle? 19 056 feliratkozó (aktív amatőr, hobbi sportoló), amelyből 11 152 fő (58.5%) eDM hozzájárulást is adott.

A kampány az internetre összpontosított a nemekharca.hu weboldalon. A kitűzött és megvalósított számok közti elképesztő különbség (utóbbi javára) jól mutatja, milyen extrém aktivitást indukál egy jól megtervezett, felépített és kivitelezett kampány egy cég életében.

Mi volt a sikerrecept?

A kampányt megelőző országos kutatási adataink szerint 3 000 000 ember sportol rendszeresen Magyarországon, közülük legalább 1 300 000 ember fut vagy kerékpározik. Őket céloztuk meg a kampány során. A kampány során elért majd 20 000 emberrel pedig különböző kommunikációs csatornákon kezdett a cég kommunikálni.

A magyarok szeretnek jótékonykodni

A Ticketmánia után a Bubbles is egy jótékonysági kampánnyal került fel a díjazottak közé. A cég „Hozd el a mackódat, mi majd kitisztítjuk!” kampány során nem csak a gyerekek plüssállatait tisztította ki díjtalanul, de mindegyik figura után adott 100 Ft-ot az UNICEF Magyarország számára. Végül több mint 300 plüssállatot tisztított ki a Bubbles, és gyűjtött 327 300 Ft-ot.

Megtöltött egy rendezvényt, megnyerte a kampány fődíját

A recruitTECH az Openonline szervezésében egy 200 fős rendezvényt szeretett volna tető alá hozni. A végeredmény? 8 nappal a rendezvény előtt le kellett állítani a kampányt, mivel a jelentkezők száma elérte az 500 főt, miközben a rendezvényterem mindössze 450 fő befogadására volt alkalmas. Nem rossz eredmény.

 

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.