Ettől virágzik az e-mail marketing

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

300 digitális marketingest kérdezett meg a Gigaom, hogy melyik eszköz hozza a legtöbb bevételt. Az éllovas évek óta nem változott. Íme, a végeredmény…

Tény tehát, hogy a legkiválóbb eredményt még mindig az e-mail marketing hozza. Mind az ügyfelek megtartására, mind az első vásárlás eléréséhez az e-mail marketing a legeredményesebb eszköz.

email marketing

Milyen eszközökkel szereznek érdeklődőket a cégek leginkább?

A fenti táblázatból is látható, hogy az e-mail marketing szerepe kiemelkedő. Ezért is használják a legsűrűbben a megkérdezett szakemberek.

A táblázatból az is látható, hogy gyakran használt eszköz még a közösségi marketing, a keresőoptimalizálás, a tartalommarketing és Google-hirdetések.

Az e-mail gyakori használatának oka pedig nem más, mint:

  • egyrészt az eszköz hatékonysága – hiszen manapság az emberek
    az e-mail fiókjukban és a közösségi médiában érhetők el,
  • másrészt az e-mail marketing költsége az offline és egyéb digitális
    eszközökhöz képest kimondottan kedvező.

Első ránézésre tehát az e-mail marketing olcsó és sikerre született, pedig…

…rengeteg akadály jöhet velünk szembe, amely gyorsan elveheti a kedvünket a hírlevelezéstől. Ezért csokorba szedtem az e-mail marketing 4 megkerülhetetlen szabályát:

Az e-mail marketing 4 megkerülhetetlen szabálya

  1. Az ínycsiklandó szöveg szabálya

    „Szeretném bemutatni Önnek cégünk legújabb termékét egy esettanulmányon keresztül.

    Írhatsz úgy is, mint egy adóellenőr, csak akkor számolnod kell azzal, hogy senki nem fog olvasni. Az e-mail marketing sokkal hatásosabb, ha így fogalmazol:

    „Ugye már Ön is kíváncsi, hogy miért rajonganak a kismamák ezért a…”

  2. A szegmentálás szabálya

    Többféleképpen is szegmentálhatod a hírleveled, de egy biztos: az olvasót csak önmaga érdekli.

    Például az alábbi lehetőségeid vannak a szegmentációra:

    • Leírod a célpiac nevét (például: „szerelmüket ünneplő urak”) 
    • Megfogalmazod a célpiacod problémáját („Nem tudja, mit
      írjon a virág mellé a kis üdvözlőkártyára?”)

    Minden bekezdés tehát az olvasóról szóljon.

    Végül pedig nézd meg, hogy a célpiacod minden egyes szereplőjének érdekes-e a leveled. Ha nem, akkor 1-2 levéllel elvesztheted azokat, akiket korábban kemény pénzen szereztél meg.

  3. A tárgysor szabálya

    Ugyanaz a levél más-más tárgysorral hihetetlenül eltérő megnyitásokat produkál.

    Ha beleteszed a tárgysorba a következőket:

    • „ÚJ”
    • „9%” (számot és százalékjelet),
    • „AJÁNDÉK”,

    akkor jóval nagyobb megnyitásra számíthatsz.

    A feladó hitelessége és a tárgysor az a két dolog, amelyen áll vagy bukik leveleid megnyitásának sorsa.

  4. A 3 másodperc szabálya

    3 másodperc. Ennyi bizalmat szavaznak Neked az olvasóid. Ennyi időd van arra, hogy rávedd őket leveleid olvasására, megtekintésére. Hogy mi alapján döntenek, hogy a kukában végzi-e a leveled vagy
    az elméjükben?

    Íme, egy kutatásunk eredménye:
    email marketing 2
    Tehát: a feladó személye, a téma érdekessége és a címsor alapján döntik el az olvasók, hogy megnyitják-e a leveled. Ezekre mindenképpen helyezz hangsúlyt!

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.