300 digitális marketingest kérdezett meg a Gigaom, hogy melyik eszköz hozza a legtöbb bevételt. Az éllovas évek óta nem változott. Íme, a végeredmény…
Tény tehát, hogy a legkiválóbb eredményt még mindig az e-mail marketing hozza. Mind az ügyfelek megtartására, mind az első vásárlás eléréséhez az e-mail marketing a legeredményesebb eszköz.
Milyen eszközökkel szereznek érdeklődőket a cégek leginkább?
A fenti táblázatból is látható, hogy az e-mail marketing szerepe kiemelkedő. Ezért is használják a legsűrűbben a megkérdezett szakemberek.
A táblázatból az is látható, hogy gyakran használt eszköz még a közösségi marketing, a keresőoptimalizálás, a tartalommarketing és Google-hirdetések.
Az e-mail gyakori használatának oka pedig nem más, mint:
- egyrészt az eszköz hatékonysága – hiszen manapság az emberek
az e-mail fiókjukban és a közösségi médiában érhetők el, - másrészt az e-mail marketing költsége az offline és egyéb digitális
eszközökhöz képest kimondottan kedvező.
Első ránézésre tehát az e-mail marketing olcsó és sikerre született, pedig…
…rengeteg akadály jöhet velünk szembe, amely gyorsan elveheti a kedvünket a hírlevelezéstől. Ezért csokorba szedtem az e-mail marketing 4 megkerülhetetlen szabályát:
Az e-mail marketing 4 megkerülhetetlen szabálya
-
Az ínycsiklandó szöveg szabálya
„Szeretném bemutatni Önnek cégünk legújabb termékét egy esettanulmányon keresztül.”
Írhatsz úgy is, mint egy adóellenőr, csak akkor számolnod kell azzal, hogy senki nem fog olvasni. Az e-mail marketing sokkal hatásosabb, ha így fogalmazol:
„Ugye már Ön is kíváncsi, hogy miért rajonganak a kismamák ezért a…”
-
A szegmentálás szabálya
Többféleképpen is szegmentálhatod a hírleveled, de egy biztos: az olvasót csak önmaga érdekli.
Például az alábbi lehetőségeid vannak a szegmentációra:
- Leírod a célpiac nevét (például: „szerelmüket ünneplő urak”)
- Megfogalmazod a célpiacod problémáját („Nem tudja, mit
írjon a virág mellé a kis üdvözlőkártyára?”)
Minden bekezdés tehát az olvasóról szóljon.
Végül pedig nézd meg, hogy a célpiacod minden egyes szereplőjének érdekes-e a leveled. Ha nem, akkor 1-2 levéllel elvesztheted azokat, akiket korábban kemény pénzen szereztél meg.
-
A tárgysor szabálya
Ugyanaz a levél más-más tárgysorral hihetetlenül eltérő megnyitásokat produkál.
Ha beleteszed a tárgysorba a következőket:
- „ÚJ”
- „9%” (számot és százalékjelet),
- „AJÁNDÉK”,
akkor jóval nagyobb megnyitásra számíthatsz.
A feladó hitelessége és a tárgysor az a két dolog, amelyen áll vagy bukik leveleid megnyitásának sorsa.
-
A 3 másodperc szabálya
3 másodperc. Ennyi bizalmat szavaznak Neked az olvasóid. Ennyi időd van arra, hogy rávedd őket leveleid olvasására, megtekintésére. Hogy mi alapján döntenek, hogy a kukában végzi-e a leveled vagy
az elméjükben?Íme, egy kutatásunk eredménye:
Tehát: a feladó személye, a téma érdekessége és a címsor alapján döntik el az olvasók, hogy megnyitják-e a leveled. Ezekre mindenképpen helyezz hangsúlyt!