Íme, az okos nagykereskedések Fekete Péntekje

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Az egyik nagykereskedés kampányt indított, amelynek fő üzenete ez volt: „A MAI NAPON MINDEN TERMÉKÜNK 30% ÁRENGEDMÉNNYEL ELVIHETŐ!!!”

Egy másik nagykereskedés kampányt indított, amelynek fő üzenete ez volt: „A MAI NAPON MINDEN TERMÉKÜNK 30% ÁRENGEDMÉNNYEL ELVIHETŐ!!!”

Az első nagykereskedés a kampány után felvirágozott, a második 2 hónappal később tönkrement.

Hogy lehet, hogy 2 ugyanolyan kampány ilyen eltérő végeredményt hozzon?

A válasz a végső célban keresendő:

  • A túlélni akaró gyártók, nagykereskedések célja ezekkel a kampányokkal, hogy egy napra extra forgalmat bonyolítsanak
  • Az okos gyártók, nagykereskedések célja, hogy az eldobott árrésért cserébe visszatérő vevőket szereznek

Ugye, érzed a különbséget?

A leárazás napja vagy inkább a bizonyításé?

Ha megkérdeznétek tőlem, hogy „Rita, Te mint marketinges, mit szólsz ezekhez a Black Friday-szerű akciókhoz?”, akkor elsőre azt mondom:

Profitpazarlás.
Árrésgyilkosság.

Aztán így folytatnám: DE…

  • Egy ilyen napon előcsalhatod az emberekből a vásárlási kedvet
  • És ha már előcsaltad belőlük a vásárlási kedvet, akkor elcsalhatod őket
    a versenytársaidtól – azaz lesz egy napod, hogy bizonyítsd: JOBB VAGY MINT
    A KONKURENCIÁD

A reklámlecke számodra: a leárazás napját tartod vagy inkább a bizonyításét?

WARNING: SEMMI HEROIN!

Képzeld el, ahogy egyre csak csörög a területi képviselők telefonja, megrendelések tucatjai fut be emailen.

Mámorító, igaz?

A leértékelés hozta vevőinvázió olyan a marketingben, mint
a heroin. Nagyon könnyű rászokni. Ezért kell betartanod
az okos gyártók, nagykereskedések 4 szabályát.

SZABÁLY NO.1: Ha extrém magas az árengedmény, akkor csak 1 évben maximum 2-szer „feketepéntekezz”!

Vegyük például a ruházati és műszaki piacot.

Az emberek ott már annyira rászoktak a leárazásra, hogy ezeken a területeken az árrés vészesen fogy. „Teljes áron van ez a kabát? Áh, megvárom, míg leárazzák.”

Az igazán gazdag cégek nem olcsók, a reklámjaik nem árengedményről szólnak.
„Apple – 20 %”  „Facebook hirdetés – 30 %” Vajon miért nem találkozunk ilyen lehetőségekkel gyakran?

Adhatsz árengedményt, de csakis azért, hogy:

– később visszacsábítsd a viszonteladót, és többszörösen hozza vissza a kimaradt árrést

– hogy elcsábítsd a versenytársadtól a piac egy részét

Mert mi történik, ha egy évben 5-ször, 6-szor vagy többször is árakciózol?

– elkezded vonzani az olcsójánosokat, a minőségi viszonteladót pedig meghagyod
a versenytársadnak

– forgalmad magas lesz, a pénzed viszont kevesebb

SZABÁLY NO.2: Indokold meg az árengedményt

Mire gondolsz, mikor azt látod, hogy a tegnap még 200 forintos hús ma már csak egy százasba kerül?

Hamarosan lejár a szavatossága?
Hiba történt a gyártás során?

Ha a saját Fekete Péntekeden nagy tömeget akarsz megmozgatni, akkor oszlasd el
a célközönséged félelmét. Magyarázd meg, miért ez az extrém leárazás. Mint ahogy
a Black Friday is egy magyarázat a kifogásokra.

A Te magyarázatod lehet mondjuk az év legesősebb napja: „Tavaly ezen a napon 60 mm eső esett, ma az áraink esnek 60%-ot”

SZABÁLY NO.3: Jó előre hirdesd meg a „feketepéntekedet”

A Monty Python visszatérésére például 1 évvel az előadás előtt elkeltek a jegyek.

A Black Friday napjára az E-Mag május óta készül!

Az árengedmény akkor lesz bóvli, akkor fogja az „olcsójánosokat” megszólítani, ha a reklámja nem profi. Ezért aztán…

  • Időben kezdd el a landing oldalad megtervezését…
  • Az ajánlatod összeállítását
  • Használj a szokásosnál több reklámeszközt..
  • Pecsétet
  • Honlapot
  • Facebookot
  • Szórólapot
  • Plakátot

Íme, néhány reklámeszköz a Black Friday kampányából:

black-friday

SZABÁLY NO.4: Tedd a fókuszt a nagy napra

– Aznap legyen gyors a kiszolgálás

– Aznap legyen rendben az informatikai rendszered

– Aznap legyenek csúcsformában az értékesítőid

– Aznap legyen minden rendben

– Minden de minden

A végső cél ugyanis nem az aznapi forgalmad megsokszorozása, hanem, hogy az emberek bele szeressenek a cégedbe.

Az Extreme Digitalról például már ki is jöttek az első negatív hangvételű cikkek:

„Összedőlt az Extreme Digital informatikai rendszere a Fekete Pénteken”

Egy ilyen hír keresztbe fog tenni a végső célodnak. Azonban, ha az új viszonteladók profi kiszolgálással, profi weboldallal, felkészült értékesítőkkel, kérdéseikre gyors válaszokkal találkoznak, akkor jön a legjobb: VISSZA FOGNAK TÉRNI HOZZÁD, HOGY TELJES ÁRON VÁSÁROLJANAK TŐLED!

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.