Az egyik nagykereskedés kampányt indított, amelynek fő üzenete ez volt: „A MAI NAPON MINDEN TERMÉKÜNK 30% ÁRENGEDMÉNNYEL ELVIHETŐ!!!”
Egy másik nagykereskedés kampányt indított, amelynek fő üzenete ez volt: „A MAI NAPON MINDEN TERMÉKÜNK 30% ÁRENGEDMÉNNYEL ELVIHETŐ!!!”
Az első nagykereskedés a kampány után felvirágozott, a második 2 hónappal később tönkrement.
Hogy lehet, hogy 2 ugyanolyan kampány ilyen eltérő végeredményt hozzon?
A válasz a végső célban keresendő:
- A túlélni akaró gyártók, nagykereskedések célja ezekkel a kampányokkal, hogy egy napra extra forgalmat bonyolítsanak
- Az okos gyártók, nagykereskedések célja, hogy az eldobott árrésért cserébe visszatérő vevőket szereznek
Ugye, érzed a különbséget?
A leárazás napja vagy inkább a bizonyításé?
Ha megkérdeznétek tőlem, hogy „Rita, Te mint marketinges, mit szólsz ezekhez a Black Friday-szerű akciókhoz?”, akkor elsőre azt mondom:
Profitpazarlás.
Árrésgyilkosság.
Aztán így folytatnám: DE…
- Egy ilyen napon előcsalhatod az emberekből a vásárlási kedvet
- És ha már előcsaltad belőlük a vásárlási kedvet, akkor elcsalhatod őket
a versenytársaidtól – azaz lesz egy napod, hogy bizonyítsd: JOBB VAGY MINT
A KONKURENCIÁD
A reklámlecke számodra: a leárazás napját tartod vagy inkább a bizonyításét?
WARNING: SEMMI HEROIN!
Képzeld el, ahogy egyre csak csörög a területi képviselők telefonja, megrendelések tucatjai fut be emailen.
Mámorító, igaz?
A leértékelés hozta vevőinvázió olyan a marketingben, mint
a heroin. Nagyon könnyű rászokni. Ezért kell betartanod
az okos gyártók, nagykereskedések 4 szabályát.
SZABÁLY NO.1: Ha extrém magas az árengedmény, akkor csak 1 évben maximum 2-szer „feketepéntekezz”!
Vegyük például a ruházati és műszaki piacot.
Az emberek ott már annyira rászoktak a leárazásra, hogy ezeken a területeken az árrés vészesen fogy. „Teljes áron van ez a kabát? Áh, megvárom, míg leárazzák.”
Az igazán gazdag cégek nem olcsók, a reklámjaik nem árengedményről szólnak.
„Apple – 20 %” „Facebook hirdetés – 30 %” Vajon miért nem találkozunk ilyen lehetőségekkel gyakran?
Adhatsz árengedményt, de csakis azért, hogy:
– később visszacsábítsd a viszonteladót, és többszörösen hozza vissza a kimaradt árrést
– hogy elcsábítsd a versenytársadtól a piac egy részét
Mert mi történik, ha egy évben 5-ször, 6-szor vagy többször is árakciózol?
– elkezded vonzani az olcsójánosokat, a minőségi viszonteladót pedig meghagyod
a versenytársadnak
– forgalmad magas lesz, a pénzed viszont kevesebb
SZABÁLY NO.2: Indokold meg az árengedményt
Mire gondolsz, mikor azt látod, hogy a tegnap még 200 forintos hús ma már csak egy százasba kerül?
Hamarosan lejár a szavatossága?
Hiba történt a gyártás során?
Ha a saját Fekete Péntekeden nagy tömeget akarsz megmozgatni, akkor oszlasd el
a célközönséged félelmét. Magyarázd meg, miért ez az extrém leárazás. Mint ahogy
a Black Friday is egy magyarázat a kifogásokra.
A Te magyarázatod lehet mondjuk az év legesősebb napja: „Tavaly ezen a napon 60 mm eső esett, ma az áraink esnek 60%-ot”
SZABÁLY NO.3: Jó előre hirdesd meg a „feketepéntekedet”
A Monty Python visszatérésére például 1 évvel az előadás előtt elkeltek a jegyek.
A Black Friday napjára az E-Mag május óta készül!
Az árengedmény akkor lesz bóvli, akkor fogja az „olcsójánosokat” megszólítani, ha a reklámja nem profi. Ezért aztán…
- Időben kezdd el a landing oldalad megtervezését…
- Az ajánlatod összeállítását
- Használj a szokásosnál több reklámeszközt..
- Pecsétet
- Honlapot
- Facebookot
- Szórólapot
- Plakátot
Íme, néhány reklámeszköz a Black Friday kampányából:
SZABÁLY NO.4: Tedd a fókuszt a nagy napra
– Aznap legyen gyors a kiszolgálás
– Aznap legyen rendben az informatikai rendszered
– Aznap legyenek csúcsformában az értékesítőid
– Aznap legyen minden rendben
– Minden de minden
A végső cél ugyanis nem az aznapi forgalmad megsokszorozása, hanem, hogy az emberek bele szeressenek a cégedbe.
Az Extreme Digitalról például már ki is jöttek az első negatív hangvételű cikkek:
„Összedőlt az Extreme Digital informatikai rendszere a Fekete Pénteken”
Egy ilyen hír keresztbe fog tenni a végső célodnak. Azonban, ha az új viszonteladók profi kiszolgálással, profi weboldallal, felkészült értékesítőkkel, kérdéseikre gyors válaszokkal találkoznak, akkor jön a legjobb: VISSZA FOGNAK TÉRNI HOZZÁD, HOGY TELJES ÁRON VÁSÁROLJANAK TŐLED!