Egy őszinte üzenet, egy zseniális marketing technika

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

El se hiszed, hány cégnek jött be, hogy 100%-osan őszinte volt a vevőivel. Mutatok pár példát a történelemből, de előtte 3 figyelmeztetés:

Minden terméknek van rossz tulajdonsága –  Tiédnek is, miénknek is (1); Ezt minden cég próbálja titkolni – Te is, mi is (2); Ezentúl NE TEDD (mi sem fogjuk)…

…használd helyette ennek a cikknek az utolsó bekezdésben leírt stratégiáját (3).

ŐSZINTE PÉLDA 1:
A Volkswagen még a 70-es években úgy hirdette az autóját, hogy „Az autó, ami tovább marad ronda”

ŐSZINTE PÉLDA 2:
A Listerine úgy győzte le a Scope jó ízű szájvizét, hogy azt állította magáról: „Egy íz, amit naponta kétszer gyűlölni fogsz!”

A Listerine a rettenetes ízt azzal magyarázta, hogy emiatt rengeteg baktériumot megöl. A vevő úgy gondolkodott, hogy aminek fertőtlenítőszer íze van, annak meg kell ölnie a baktériumokat.

Hol a trükk? Mitől működött ez a két üzenet?Mutatom.

BIZONYÍTÁS

Az ember már csak olyan, hogy a negatívumokat igazságként fogadja el, míg a pozitív dolgok mellé bizonyítékot kér. LÁSD: korunk rákfenéje a #fakenews

Ha például a „színkettes” gyerek hazamegy az iskolából azzal, hogy „Apa, anya kaptam egy ötöst matekból!”, akkor mi lesz a szülők első reakciója?„Mutasd csak azt a dolgozatot, fiam!”

De ha megint egy kettessel köszön be, akkor a szülők nem kérnek bizonyítékot, egyszerűen leszidják szegény gyereket.

Azonban a zseniális része még csak most jön a stratégiának. Figyeld csak…

ETTŐL ZSENIÁLIS A STRATÉGIA

Ha ez a gyerek úgy megy haza, hogy „Anya, apa, kaptam egy kettest matekból, de a magyar dolgozatom 5-ös lett!”, akkor a szülők nem kérnek bizonyítékot, megfeledkeznek a kettesről, és jön az ölelés.

A Volkswagen és a Listerine ugyanezt csinálta. Fogta a rossz tulajdonságait (ronda, rossz ízű), majd megkontrázta egy jóval (szinte soha nem romlik el, baktériumölő hatás).

A LÉNYEG (ez az a bizonyos utolsó bekezdés)

Légy őszinte a vevőiddel…
Vállald fel a hibáidat…
De ezért ne elnézést kérj…
Hanem adj kárpótlást.

Szóval, két út áll előtted.
Két lehetőség.

1. Hagyod, hogy a rossz íz elriasszon.
2. Vagy engeded, hogy kifejtse jótékony hatását.

 

 

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.