El se hiszed, hány cégnek jött be, hogy 100%-osan őszinte volt a vevőivel. Mutatok pár példát a történelemből, de előtte 3 figyelmeztetés:
Minden terméknek van rossz tulajdonsága – Tiédnek is, miénknek is (1); Ezt minden cég próbálja titkolni – Te is, mi is (2); Ezentúl NE TEDD (mi sem fogjuk)…
…használd helyette ennek a cikknek az utolsó bekezdésben leírt stratégiáját (3).
ŐSZINTE PÉLDA 1:
A Volkswagen még a 70-es években úgy hirdette az autóját, hogy „Az autó, ami tovább marad ronda”
ŐSZINTE PÉLDA 2:
A Listerine úgy győzte le a Scope jó ízű szájvizét, hogy azt állította magáról: „Egy íz, amit naponta kétszer gyűlölni fogsz!”
A Listerine a rettenetes ízt azzal magyarázta, hogy emiatt rengeteg baktériumot megöl. A vevő úgy gondolkodott, hogy aminek fertőtlenítőszer íze van, annak meg kell ölnie a baktériumokat.
Hol a trükk? Mitől működött ez a két üzenet?Mutatom.
BIZONYÍTÁS
Az ember már csak olyan, hogy a negatívumokat igazságként fogadja el, míg a pozitív dolgok mellé bizonyítékot kér. LÁSD: korunk rákfenéje a #fakenews
Ha például a „színkettes” gyerek hazamegy az iskolából azzal, hogy „Apa, anya kaptam egy ötöst matekból!”, akkor mi lesz a szülők első reakciója?„Mutasd csak azt a dolgozatot, fiam!”
De ha megint egy kettessel köszön be, akkor a szülők nem kérnek bizonyítékot, egyszerűen leszidják szegény gyereket.
Azonban a zseniális része még csak most jön a stratégiának. Figyeld csak…
ETTŐL ZSENIÁLIS A STRATÉGIA
Ha ez a gyerek úgy megy haza, hogy „Anya, apa, kaptam egy kettest matekból, de a magyar dolgozatom 5-ös lett!”, akkor a szülők nem kérnek bizonyítékot, megfeledkeznek a kettesről, és jön az ölelés.
A Volkswagen és a Listerine ugyanezt csinálta. Fogta a rossz tulajdonságait (ronda, rossz ízű), majd megkontrázta egy jóval (szinte soha nem romlik el, baktériumölő hatás).
A LÉNYEG (ez az a bizonyos utolsó bekezdés)
Légy őszinte a vevőiddel…
Vállald fel a hibáidat…
De ezért ne elnézést kérj…
Hanem adj kárpótlást.
Szóval, két út áll előtted.
Két lehetőség.
1. Hagyod, hogy a rossz íz elriasszon.
2. Vagy engeded, hogy kifejtse jótékony hatását.