Miért pöttyös a Túró Rudi? A vevőket hozó színek.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

A Túró Rudit már a 60-as évek végén is a reklámpszichológia hatására öltöztették piros pöttyösbe. A Facebook pedig azért lett kék, mert Mark Zuckerberg vörös-zöld színtévesztő.

A Mátrixban Neo figyelmét a sok szürke alak között egy vörös ruhás nő vonta el. A megfelelő színek alkalmazásával az üzleti életben is sikeresen irányíthatjuk magunkra a figyelmet. Persze nem mindegy, hogy kiket vonzunk cégünkhöz. Több kutatás is megállapította, hogy az egyes színekhez iparágakat, sőt, alacsony vagy épp magas árfekvést is társítunk. Tényleg ennyire fontos lenne a modern kommunikációban a színek szerepe? Tényleg.

Luxustermék nem pompázhat sárgában

A KISSmetrics készített egy kutatást, amely kiválóan megmutatja, mit sugallnak a színek a vevők felé. Nem véletlen, hogy a legtöbb luxusterméket kínáló cég megjelenésében a szürke és a fekete dominál, míg a zöld szín használata az egészség területén mozgó cégek számára lehet kifizetődő.

A vörös

A vörös a pénz, az egzisztencia, az ismertség, a hírnév, a jólét, a gyorsaság és a testi kapcsolat fontosságának kifejezésére is szolgál. A vörös vonzza a figyelmet, cselekvésre kényszerít, ösztönző hatású. Kiemelő színként jól alkalmazható, hiszen előtérbe hozza a képeket, szövegeket. Az embereket gyors döntésre kényszeríti, ezért gombok megjelenítésére kiválóan alkalmas.

A sárga

A sárga meleg szín. A tudás, az értelem, a személyes bizalom, az optimizmus színe. Kiválóan használható olyan vállalkozásoknál, amelyek értékes információkat, szolgáltatásokat nyújtanak. Mivel sokan kissé gyerekesnek tartják a sárga színt, ezért nem igazán alkalmas arra, hogy drágább terméket eladjon. Ösztönző és célravezető hatása miatt nagyon jól használható szövegrészek kiemelésére.

A kék

Az előzőeknél hidegebb szín, a nyugalom, és az elégedettség érzését fokozza. A kék az ég, a víz és a hűség színe is. A vörös mellett az egyik legkedveltebb szín az életben (vörös és kék mezes futballcsapatokból van messze a legtöbb a világon) és az üzleti életben is (a Nivea vagy éppen a Facebook). Mivel a tisztaság és a frissesség színe, így a mosóporgyártók és az ásványvíz forgalmazók előszeretettel és hatékonyan használják.

A zöld

A zöld a természet, a növekedés és az általános regenerálódás színe. Világosabb árnyalatait használják élelmiszerekkel, egészség- megőrzéssel foglalkozó cégek.

A bordó

Drága termékekhez, vezető szerep tudatosítására, elegáns dolgokhoz a legjobb választás.

A fekete

Az elegancia színe. Azonban örök társával és ellentettjével, a fehérrel párosítva unalmas lehet, kivéve írott szövegek megjelenítésénél: a fehér alapra fekete betűkkel írt szöveg jár a legkevesebb megerőltetéssel az emberi szem számára. Luxustermékek bemutatására a legjobb megoldás.

A lila

Szellemi, királyi, misztikus. A bölcsesség, átalakulás, függetlenség, megvilágosodás, tisztelet, gazdagság színe. A gyógyszer- és a szépségiparban gyakran előforduló szín.

Mi kell a nőnek? Mi kell a férfinak?

Szerencsések azok a cégek, akiknek kizárólag nőkből vagy éppen férfiakból áll a célcsoportja. Vannak ugyanis színek, amelyet a két nem ki nem állhat, vagy épp rajongásig imád. Férfiak esetében persze nem biztos, hogy túl kell bonyolítani egy kampányoldal színvilágát (lásd lenti ábra!)

  • A nők szeretik: kék, lila és zöld
  • A nők gyűlölik: narancs, barna és szürke
  • A férfiak szeretik: kék, zöld és fekete
  • A férfiak gyűlölik: barna, narancs és lila

Milyen színű gombra kattintunk?

A HubSpot megpróbálta kideríteni, hogy mennyiben befolyásolja egy gomb színe a továbbkattintást például egy hírlevélben vagy webshopon.  A kísérletben a zöld, illetve a piros színt tesztelték.

A mérkőzést kiütéssel a piros szín nyerte (21%-kal többen kattintották), miközben a hétköznapi életben a pirost az „Állj, ne menj tovább!”, míg a zöldet a „Haladhatsz!” parancsokhoz társítjuk.

És hogy a szövegekben a linkeket miért kék színek jelzik számunkra? A válasz egyszerű. Az internetezés hajnalán még túlnyomórészt csúnya szürke háttéren futottak a fekete szövegek, amelyektől legjobban nem a sárga, nem is a vörös, hanem a kék szín ütött el.

A Kereskedelmi Marketing csapata is tudatosan használja a színeket

  • nemekharca.hu oldal célja nem az eladás, hanem az adatbázisgyűjtés. A kiválasztott színek is ezt a célt szolgálják. A piros a feketével ráadásul dinamikát sugároz, amely remekül passzol a célcsoporthoz.

  • A Cégmenedzser most induló kampányoldalának domináns színei a piros és a szürke. Üzleties színek, amelyek erőt sugároznak. A nyomógomb pedig pirosban, az átkattintási verseny örökös bajnokának színében tündököl: https://cegmenedzser.hu/kiprobalom/

  • A zöld a természet, az egészséges élet színe. Nem véletlen, hogy napelemeket forgalmazó Partnerünk számára készített adatbázis-építő honlapon a zöld színé lett a főszerep: https://joajanlatokneked.hu/napelem/

  • Bár a Berkemann színe a piros, az Anyák napi kampány oldalába becsempésztünk egy kis pinket is: http://mertmegerdemli.hu/Ez is jelzi, hogy egész évben nem feltétlen kell kitartania egyetlen cégnek sem a választott színe mellett, érdemes azt keverni egy-egy adott ünnep, esemény színeivel. Egy karácsonyi kampányoldalon például bátran nyúlhatunk a piroshoz és a zöldhöz, még ha a márkánk színe egészen más is.

A fentiek alapján mit gondolsz – melyik szín fejezi ki legjobban a céged vagy akár a kampányod üzenetét? Melyik segíti igazán az értékesítésed?
Kérdéseiddel, kivitelezési igényeiddel fordulj hozzánk bátran: www.kereskedelmimarketing.hu

 

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.