Milyen rendezvényre jönnek el szívesen a viszonteladóid?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

sikeres-rendezveny

Joshua Bell, a világ egyik legtehetségesebb hegedűművésze egy aluljáróban hegedülve mindössze 32 dollárt gyűjtött. Másnapi koncertjére a 100 dolláros jegyek fél óra alatt elkeltek.

Mit tanulhatunk mindebből mi?

Azt, hogy nagyon nem mindegy, hogy az értékesítőd keresi meg a viszonteladódat, vagy inkább meginvitálod egy nívós rendezvényedre. Ha pedig rendezvény, akkor nem mindegy, milyen…

8 dolog, amitől sikeres lesz egy céges rendezvény*

1. Több téma egy rendezvényen

Mivel a viszonteladóidat több téma is érdekli, ezért manapság azok a rendezvények sikeresebbek, ahol 7-8 szakértő is előad. Ellenben, ha csak 1-2 előadót hívsz meg, akkor kicsi az esélye, hogy eltaláld a többséget érdeklő témákat.

2. Témák, melyek a hallgatóság 80 %-át érdeklik

Honnan tudhatod, mik ezek a témák? A rendezvény előtt pár hónappal készíts egy kutatást. Kérdezd meg a vevőidet, mi érdekli őket. Kevés a vevőjük? A szakmai dolgok érdeklik őket? Ismerni szeretnék a tendenciákat?

Ezek mind-mind olyan témák, amelyekkel nem tudsz mellényúlni. Azonban egy szűkebb szakmai téma már megosztó lehet.

3. Aznapi kedvezményes vásárlás

Sorolj fel minél több okot a kiskereskedőknek, hogy eljöjjenek a rendezvényedre. Valakit például az fog kirángatni a kényelmes székéből, ha azt mondod, hogy az előadások szünetében kedvezményesen vásárolhat.

4. Nyereménysorolás a rendezvény végén

Sorsolj ki egy ajándékutalványt, egy laptopot vagy bármit, ami értékes.

5. Támogatás a regisztrációért cserében

Például az új katalógusodból csak az kap plusz 10 darabot díjtalanul, aki regisztrál. Vagy az viheti haza az új árajánlatsablon-mintádat, aki eljön a rendezvényre.

6. Szórakoztatás

Ma már nem elég csak szakmai infót adni. A világ arról szól, amit a bevásárlóközpontok nyújtanak: vásárolsz és szórakozol. A rendezvények is egyre jobban elmozdulnak ebbe az irányba: tanulsz és közben szórakozol.

Hogyan tudod szórakoztatni a viszonteladóidat? Például minden előadás végén indíthatsz kvízjátékot, de oszthatsz ki kaparós sorsjegyet. A lényeg, hogy nevessetek, szórakozzatok.

7. Üzleti körök

Mi sem értékesebb annál, amikor az egyik viszonteladód megbeszélhet valamit a másikkal. Két céget, akik egy cipőben járnak, Te ültetsz le egy asztalhoz.

Ezért a rendezvényen adj alkalmat arra, hogy a viszonteladóid megbeszélhessék egymással – moderáltan – a problémáikat, hogy megoldásokat találhassanak.

8. Helyszín

Lehetőség szerint NE a cégedben tartsd a rendezvényt, mert ott kevésbé tudnak kikapcsolódni a viszonteladóid. Ha rendezvényt szervezel, akkor inkább legyen külső helyszín: szőnyegpadlós, meleg hangulatú, elegáns.

**********

Csak az első rendezvényedre kell rászánni magad. Mert, amint a saját bőrödön tapasztalod, hogy mekkora sikere van, a következőt legszívesebben már másnap megtartanád. A lényeg, hogy csináld jól. Márpedig Te jól fogod… nagyon jól.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.