Joshua Bell, a világ egyik legtehetségesebb hegedűművésze egy aluljáróban hegedülve mindössze 32 dollárt gyűjtött. Másnapi koncertjére a 100 dolláros jegyek fél óra alatt elkeltek.
Mit tanulhatunk mindebből mi?
Azt, hogy nagyon nem mindegy, hogy az értékesítőd keresi meg a viszonteladódat, vagy inkább meginvitálod egy nívós rendezvényedre. Ha pedig rendezvény, akkor nem mindegy, milyen…
8 dolog, amitől sikeres lesz egy céges rendezvény*
1. Több téma egy rendezvényen
Mivel a viszonteladóidat több téma is érdekli, ezért manapság azok a rendezvények sikeresebbek, ahol 7-8 szakértő is előad. Ellenben, ha csak 1-2 előadót hívsz meg, akkor kicsi az esélye, hogy eltaláld a többséget érdeklő témákat.
2. Témák, melyek a hallgatóság 80 %-át érdeklik
Honnan tudhatod, mik ezek a témák? A rendezvény előtt pár hónappal készíts egy kutatást. Kérdezd meg a vevőidet, mi érdekli őket. Kevés a vevőjük? A szakmai dolgok érdeklik őket? Ismerni szeretnék a tendenciákat?
Ezek mind-mind olyan témák, amelyekkel nem tudsz mellényúlni. Azonban egy szűkebb szakmai téma már megosztó lehet.
3. Aznapi kedvezményes vásárlás
Sorolj fel minél több okot a kiskereskedőknek, hogy eljöjjenek a rendezvényedre. Valakit például az fog kirángatni a kényelmes székéből, ha azt mondod, hogy az előadások szünetében kedvezményesen vásárolhat.
4. Nyereménysorolás a rendezvény végén
Sorsolj ki egy ajándékutalványt, egy laptopot vagy bármit, ami értékes.
5. Támogatás a regisztrációért cserében
Például az új katalógusodból csak az kap plusz 10 darabot díjtalanul, aki regisztrál. Vagy az viheti haza az új árajánlatsablon-mintádat, aki eljön a rendezvényre.
6. Szórakoztatás
Ma már nem elég csak szakmai infót adni. A világ arról szól, amit a bevásárlóközpontok nyújtanak: vásárolsz és szórakozol. A rendezvények is egyre jobban elmozdulnak ebbe az irányba: tanulsz és közben szórakozol.
Hogyan tudod szórakoztatni a viszonteladóidat? Például minden előadás végén indíthatsz kvízjátékot, de oszthatsz ki kaparós sorsjegyet. A lényeg, hogy nevessetek, szórakozzatok.
7. Üzleti körök
Mi sem értékesebb annál, amikor az egyik viszonteladód megbeszélhet valamit a másikkal. Két céget, akik egy cipőben járnak, Te ültetsz le egy asztalhoz.
Ezért a rendezvényen adj alkalmat arra, hogy a viszonteladóid megbeszélhessék egymással – moderáltan – a problémáikat, hogy megoldásokat találhassanak.
8. Helyszín
Lehetőség szerint NE a cégedben tartsd a rendezvényt, mert ott kevésbé tudnak kikapcsolódni a viszonteladóid. Ha rendezvényt szervezel, akkor inkább legyen külső helyszín: szőnyegpadlós, meleg hangulatú, elegáns.
**********
Csak az első rendezvényedre kell rászánni magad. Mert, amint a saját bőrödön tapasztalod, hogy mekkora sikere van, a következőt legszívesebben már másnap megtartanád. A lényeg, hogy csináld jól. Márpedig Te jól fogod… nagyon jól.