„Mit tegyek, ha a polcomon hegyekben áll az áru?”

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Egyre gyakrabban halljuk ezt a kérdést, a rövid válaszom ez:

NE ÁRAKCIÓZZ!
Ne kapd elő első felindulásból, kapkodva a -50% táblákat a raktárból! Létezik ennél sokkal profitbarátabb megoldás!

Hozd elő az ősemberi érzést a vevőidből

Repüljünk picit vissza az időben. Az ősember, mikor meglátott egy mammutot, mindent bevetett, hogy levadássza, mert az jelentette számára a túlélést. Ha kellett, egész nap loholt a nyomában. Ha kellett a legnehezebb köveket dobálta rá. Ha kellett, órákat hegyezte a lándzsáját.

Miért fektetett bele ekkora energiát?
Mert nem volt választása.
Vagy a kiterített mamut vagy az éhhalál.

Ez a vágy az egyért, az egyetlenért azóta is ott van az emberben.

Ezért kevésbé forgalmasabb időszakokban Neked is elő kell hoznod a célpiacodból ezt az ősemberi érzést. Elő kell venned egy különleges marketing technikát. A szűkösség elvét.

Ezzel a megoldással ürítsd ki a polcaidat, ne árakciókkal

Gondolj csak vissza, mit érzel, mikor egy üzletben azt mondja az eladó: „Sajnálom, ez a termékünk már elfogyott. Talán jöjjön vissza két hét múlva.”

Keserű lesz a szád íze.
Csalódottságot érzel.

De mi van akkor, mikor azt mondja ugyanez az eladó, hogy „Még épp időben jött, ez az utolsó darab maradt, a többit mind elkapkodták.”

A szemed felcsillan, és kapkodva a pénztárcádért nyúlsz, mert az endorfin elárasztja a tested. Az Apple például nem bízza a véletlenre az „Utolsó darabok” érzést. Egyszerűen limitáltan adja ki az első hetekben az új iPhone-okat. Mert tudja, hogy az emberek elsőként szeretnének belőle. Napokat fognak sorban állni, és ettől a termék még értékesebbnek fog tűnni.

Hogyan alkalmazd a szűkösség elvét a marketingedben?

– Adj limitet a termékeid mellé: „Jön”, „Csak 1 napig lehet majd kapni belőle”, „Csak 10 darab érkezik, a gyorsaké a szerencse.”

Ha mégis árakcióznál, tegyél mellé limitet: „Mindössze 27 termékünk kapható akcióban csak a következő 3 órában!”

– Folyamatosan kommunikáld a limitáltságod! Hirdesd folyamatosan azt, hogy csak egy szűk réteg kaphat meg: Nálunk mindig elfogy a pálya (bowling klub); Jó előre rendeljen asztalt (étterem); A nyáron mindössze 50 klímát tudunk beszerelni (klímaszerelő üzlet)

Használd tehát a szűkösség elvét, és a polcod úgy ürül ki, hogy az nem megy a profitod rovására.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.