A modern hírlevelezés 8 szabálya

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Ha van egy bő hírlevél listád, amelyből több vevőt, több bevételt szeretnél látni, akkor a következő 6 percet töltsd ezzel a cikkel. 

 

A kiinduló pont, hogy idén több Nagykereskedő és Gyártó Partnerünknél rekordokat döntöttünk a hírlevéllistájukon. Mind vevőben, mind kosárértékben. Mi volt a titkunk? Ezt fogom most megmutatni 8 megkérdőjelezhetetlen hírlevelezési szabállyal és 2 érdekes rajzzal. Vágjunk is bele!

A mesterfokú hírlevél kommunikáció 8 aranyszabálya

  1. A gyakoriság

Ha nem érdekli a célpiacodat a mondandót, akkor az egy levél is sok. Ha viszont a céged érdekes kommunikátor, aki ráadásul még hasznos tartalmat is ad, akkor a sok is kevés lehet. A heti 1 hírlevél a minimum, de gondolj csak bele: naponta hányszor mész fel híroldalakra vagy hányszor olvasol gazdasági híreket? Hányszor nézel bele a saját piacod cikkeibe? Egyszóval, legyen mindig fontos információd a piacod számára, amit aztán soha ne tarts magadban.

  1. Érték vs. Akció

A hírlevél nem egy kampányoldal, és nem egy szakmai lap. Egyszerre mindkettő. Kezdd el váltogatni a leveleidet: egy érték, egy hasznos tartalom, egy érték, egy hasznos tartalom… Persze könnyű ezt egy íróasztal mögül megmondani, hiszen ott van még a nagy kérdés:

  1. Mi legyen a hasznos tartalom?

Olyan tartalmakat küldj, ami a célpiacod 80%-ának releváns. Mindig gondold át, amikor megfogalmazol egy témát, hogy: „Biztosan érdekli ez a listám 80 %-át?” A hibát ott követik el a cégek, hogy azt gondolják, csak a saját piacukról szóló cikkek, tippek, megoldások a relevánsak. Pedig egy viszonteladónak őrültmód lényeges például, hogy hogyan tud több vevőt szerezni. Nagyobb profitot realizálni. Még nagyobb kosárértéket hozni. A végfelhasználóknak releváns lehet, hogy a terméked milyen hatást vált ki (vitaminnál egészség), vagy hogy mi mindent csinálhatunk vele (egy szerszámmal hogyan építsünk kutyaólat).

A buzzsumo.com-on például beírhatod az iparágad nevét, és a rendszer lelistázza Neked a legpörgősebb cikkeket téma szerint: www.buzzsumo.com

  1. Hány kampánylevél?

Ha az első levélnél abbahagynánk egy akciót, akkor forgalom sem lenne. Mintha csak elindítanál egy sorozatot a tévében, aztán hopsz, az első rész után leállítanád. Egy egynapos akció sem egy levélből áll:

1.Hamarosan szuper akciónk jön ezekre a termékekre
2. Holnap figyeld az e-mail fiókod!
3. Íme, a szuper ajánlatunk

 

Ha pedig hosszabb akciód van, akkor még tovább el kell nyújtanod a kampányt. A lényeg, hogy tervezd meg előre. Tűzd ki, hogy 2,3 vagy 4 hétig tart az akció. Építsd fel a kommunikációd menetét levélről levélre. Azt fogod majd látni, hogy a legtöbb vevő a zárás belengetésekor érkezik.

Tehát egy kampányban ez legalább 5 levelet jelent. De közben adj értéket. Minden egyes héten adj értéket, hogy a listád megmaradjon. És akkor most eljött az ideje, hogy újabb frontokat nyissunk meg a kommunikációdban…

  1. Több frontos kommunikáció

A tartalmad oszd meg minden csatornán. Ha bemutatsz egy új terméket, akkor annak nem csak a hírlevélben a helye, hanem a közösségi médiában is. Ha a vevőd nem csak egy helyről hall róla, akkor úgy érzi, hogy ez valóban fontos dolog. És a több frontos kommunikációt vidd végig a cikkeiden is. Ha van egy jó cikked, amit kiküldtél hírlevélben, és jók a visszajelzések, akkor tedd fel a Facebookra is, és hirdesd meg pár ezer forinttal. Aztán mehet az Isntagramra, a LinkedIn-re, mindenhová, ahol eléred a piacod.

  1. Egy téma több alakban

A vevőid egy része vizuális, egy része auditív, egy része verbális típus. Ezért, ha van egy jó témád, akkor írd le, mondd fel mikrofonba, kamerába. Egy tartalmat nem csak egyszer tudsz felhasználni.

  1. Légy sorozatguru!

Nevezd el a hírlevél vagy videós sorozatod: Szerszám Kisokos, Napi Tippek. Az ötletes nevek olvasottabbá teszik a leveleid.

  1. Innen szerezd be a tartalmad
  • Megnézed mi volt az eddig top 10 hasznos cikked, és kicsit átírod.
  • Megkérdezed a vevőidtől, hogy milyen témákat olvasnak, mi érdekli őket – akár online kérdőívvel is megtehetd ezt.
  • Tarts cégen belül brainstormingot, a területi képviselők, értékesítők is ismerik a vevőidet.
  • A buzzsumo.com -on megnézheted, hogy az adott témában milyen cikkek a legnépszerűbbek.
  • Vendégcikkek írására kérj fel vendégírókat.
  • Kérd meg a kollégáidat, hogy adjanak le esettanulmányokat (mi csináltak jól, miért szeretik a céget a vevők, milyen eredménye volt a munkájuknak).
  • Régi tartalmak újraírása plusz ötletekkel.
  • Meglévő tartalmak átalakítása videóvá, hanganyaggá.
  • Milyen akciók, események lesznek az évben?
  • Küldj ki iparági híreket különböző oldalakról (hivatkozással).
  • Aktualitások – ha olvasol híreket az iparágadban, akkor írd meg a véleményed a cikkről.

Két gyakorlati példa:

1. A nagykereskedés, aki 1 hónapig néma maradt

Egy informatikai nagykereskedés Budapesten több mint ezer rendszergazdával, informatikai szakemberrel tartotta a kapcsolatot. Letesztelték, mi történik, ha 1 hónapig nem küldenek levelet a viszonteladóiknak.

Egyetlen sort sem. Egyetlen „Miben segíthetünk?” üzenetet sem.

Az eredmény félelmetes lett: ebben a „Nem hírlevelezünk” hónapban 30%-ot esett a forgalmuk. Ez azt hiszem, jelentheti azt is, ha a hírlevél egyszer valóban meghal, akkor sok cég is megy vele. De van ennél érdekesebb is…

A gyártó, aki az ötödik levelével meglepő eredményt ért el

Egy egészségügyi termékekkel foglalkozó ügyfelünknek 2 200 fős adatbázist építettünk nem egészen 2 hét alatt. Ott volt előttünk egy 2 200 fős adatbázis, és elkezdtük a kommunikációt a listán szereplőkkel.

Kiküldtük az első levelet. Majd a másodikat. Azonban tudtuk, hogy átütő eredménye még nem lesz, hiszen az első levelek feladata a hitelépítés, edukáció, tanítás. Lásd 4. megkérdőjelezhetetlen szabály.

 

Minél drágább ugyanis egy termék, annál több információra van szüksége az embernek a vásárláshoz. Egy mobiltokot 5 perc alatt megveszünk, egy cipőért már 4-5 üzletet átfésülünk, egy autóról pedig regényeket olvasunk heteken, hónapokon át, mielőtt megvásárolnánk.

Így, mire eljutottunk a harmadik, negyedik levélig, már olyan mennyiségű és minőségű információt adtunk a célpiacnak, aminek hatására az ötödik, értékesítő levél elkezdte szállítani a vevőket.

Fontos, hogy a végfelhasználókkal nem csak akkor kell kommunikálnod, ha közvetlenül nekik adsz el, hanem akkor is, mikor a viszonteladóidhoz szeretnéd terelni őket. És azt se feledd, hogy tartalomból, ötletből sosem fogysz ki, legfeljebb a munkakedvből. Ha kitartóak vagytok a cégnél, ha készítetek egy éves kommunikációs tervet, akkor menni fog ez. Sok sikert hozzá!

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.