Mr. Raj Raghunathan csirkéi

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Raj Raghunathan, a McCombs marketing professzora évekkel ezelőtt végzett egy kísérletet. A kísérlet lényege mindössze annyi volt, hogy az embereknek mutattak 2 fotót…

  1. Az egyiken egy szép, megtermett, gyönyörű tollazatú csirke volt
  2. A másikon pedig egy sovány, csapzott, beteges, tépett tollazatú állat

Ezután Mr. Raghunathan a résztvevőket két csoportra osztotta, és míg az egyik csoportnak a következőket mondta:

  1. A szép csirke húsa egészséges, de kevésbé finom, a sovány madár húsa ugyan egészségtelen, de ízletesebb…

Addig a másik csoportnak pont az ellenkezőjét állította:

  1. A szép csirke húsa egészségtelen, de ízletesebb, a sovány madár húsa egészséges, de kevésbé finom.

Az eredmény meglepő lett: mindkét csoportban 80% körül választották az egészségesnek tűnő csirkét, azonban az indoklásuk homlokegyenest eltért.

Míg az A csoportba tartozók azzal indokolták döntésüket, hogy az egészség fontosabb számukra, mint az íz, addig a B csoport tagjai azt mondták: számunkra az íz az elsődleges.

A fotókat látva mindkét csoport tagjai hoztak egy érzelmi döntést, amit aztán racionális okokkal próbáltak megindokolni, miközben a kísérletből pontosan kiderült, hogy döntésüket kizárólag a csirkék külseje befolyásolta.

A világ afelé tart, hogy az emberek megpróbálják palástolni emocionális döntéseiket, és azokhoz racionális indokokat keresnek. A legtöbben nem árulnák el, hogy azért döntöttek egy bizonyos laptop mellett, mert így övék lett az ismertségi körükben a legszebb, leglaposabb darab. Éppen ezért racionális okok után kutatnak, amelyekkel aztán megmagyarázhatják döntésük helyességét.

Ez a folyamat öntudatlanul vonul át minden emberi elmén. Azonban ha ezt ismered, akkor tudod, hogy:

  1. A reklámeszközeid (pl. egy hirdetésed, hírleveled) elején az érzelemre hass, a közepe tájékán jöhet a racionalitás, majd zárd le a szöveget érzelemmel.
  2. Az induló kampányodban, például egy termék bevezető szakaszában, az érzelmeket megpendítő szavakat használd. Minél korábban próbálj meg kialakítani érzelmi kapcsolatot az olvasóval. Utána azonban mindig adj racionális okokat, ami a célközönséged számára fontos: magas árrés, gyors eladhatóság, stb…

Marketing könyv karácsonyra? Neked, cégednek, partnereidnek?

A Made In Marketing, azaz a könyv hivatalos oldalán még egy ajándékot is találsz a könyv mellett. Klikkelj a képre vagy linkre!

https://kereskedelmimarketing.hu/made-in-marketing-konyv/

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.