Tartsd meg a létrát: veszteségminimalizálás helyett növekedés

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Miért van az, hogy az azonnali elégedettségért bármikor képesek vagyunk feláldozni a hosszú távú előnyöket?

Ahelyett, hogy lefutnánk 7 km-et, beveszünk mindenféle fogyókúrás pirulákat. Ahelyett, hogy kevesebb pénzért, de sikeresebb jövőképért mennénk el dolgozni, bevállalunk egy jobban fizető, de gyűlölt állást. Ahelyett, hogy felépítenénk egy teljes vevőszerző stratégiát, inkább elővesszük a raktárból a -50% táblákat.

Hagyd meg a létrát

Mintha azt gondolnánk, hogy a jövőben több időnk, több lehetőségünk lenne futni, jobb munkát találni, nagyobb kosárértékkel vevőt szerezni. Az idő az, ami miatt sokszor választjuk a könnyebb utat. Pedig a halogatás miatt végül minden feladat csak nehezebb lesz. Ne nyugdíjas korodra akarj piacvezető lenni. Ne akkor akarj kevesebbet dolgozni, mert végre van egy vevőszerző rendszered. Végy egy nagy levegőt, és alkoss meg egy hosszú távú programot a cégednek.

Annak idején a Seaman’s, a legnagyobb New York-i bútornagykereskedés minden héten tartott kiárusítást. Aztán egy nap csődbe ment. Rengeteg cég használ kuponokat, hogy fenntartsa a forgalmát. Ha a kuponokat visszavonnák, a forgalmuk visszaesne. Tehát nem azért szórják tele a piacukat utalványokkal, mert az növeli a forgalmukat, azért, hogy ne csökkenjen. Kérdezheted, hogyan növelheted akkor a forgalmadat. A válaszom nem lesz meglepő: marketinggel.

Te is gyűlölöd a marketinget?

Ha vásárló vagy, akkor megteheted. Ha céged, üzleted van, akkor nem. Mert JÓ MARKETINGET csak szeretve lehet csinálni. A jó marketing titka, hogy nem úgy tekintesz rá, mint egy eszközre, amivel vevőket szerzel. Hanem úgy, hogy megpróbálsz vele segíteni másoknak. Ha a terméked, az üzleted, a szolgáltatásod tényleg hasznos az emberek számára, mint a szappan, a repülő, a melegvíz, vagy csak örömöt szerzel vele másoknak, mint egy szál virággal, egy finom borral, egy még finomabb étellel, akkor kutyakötelességed ezt elmondani az embereknek. Azzal tennél rosszat, ha nem beszélnél róla, ha nem kommunikálnál, ha nem marketingeznél.

Szóval mondhat bárki bármit, a marketingnek igenis van haszna. Pár éve a BMW feltöltötte a The Escape című kisfilmjét. Autósüldözéssel, akciókkal, lövöldözéssel. Semmi nyomaték, semmi lóerő, csak színtiszta kaland. Az eredmény? Közel 6 millió megtekintés. Ugyanekkor útjára indított egy 6 szakmai videóból álló sorozatot is az új autója technikai felszereltségéről. A számok? Alig 10 ezer néző.

Az emberek nem szeretnek unatkozni

Az emberek szórakozni akarnak. Az emberek azonban nem szeretnek rossz döntéseket sem hozni, ezért először szórakoztatnunk kell őket a marketingünkkel, majd tájékoztatnunk kell őket ugyanúgy a marketingünkkel.

Felkelteni az érdeklődését, majd rávenni a vásárlásra.

Szórakoztatás. Tájékoztatás.

Ez annyira ördögtől való lenne?

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.