Évente visszatérő kérdés, hogy karácsonyhoz közeledve érdemes-e felülni az ünnepi kampányhullámra, vagy azzal nyerünk, ha kimaradunk belőle?
Egyrészről azt mondhatnánk, hogy hagyjuk a karácsonyi kampányokat, hiszen mindenki a karácsonnyal jön, de valójában az emberek év végére gondolatban már annyira ráhangolódnak a karácsonyra, hogy az ünnepi üzenetek nagy hatékonysággal érnek célba.
Tehát nem az a fontos, hogy legyél más, mint a többiek, hanem:
– használd ugyanazokat a csatornákat, csak jobban
– használd ugyanazt az ünnepnap kommunikációt, csak eredetibben
– ülj fel a hullámra Te is a cégeddel, csak legyen még ötletesebb, mint a versenytársaké
A 2016-os nyár első karácsonya a foci EB (a második az Olimpia lesz). Kedd este háromnegyed nyolc óta pedig a magyar emberek 90%-nak fejében az első helyek egyikén szerepel az EB. Ezt pedig ki kell használnia mindenkinek.
– A sarki fűszeresnek.
– A könyvelőknek.
– A brókercégeknek.
– A divatüzleteknek.
– És a nagykereskedőknek, gyártóknak is.
Íme, pár ötlet, hogyan használd ki kreatívan az EB és a magyar szereplés okozta pozitív hatást a vevőszerzésedben:
1. Tippmix: Tarts tippelést a viszonteladóid közül.
Meccsnapon, aki eltalálja, hogy melyik csapat nyer – az oldaladon szavaztass -, az kap egy másnap beváltható 5000 Ft-os ajándékutalványt, labdát, focimezt, 10 %-os kedvezményt, bármit, amiért érdemes tippelni.
„Ki nyer ma? Te biztosan, ha eltalálod, ki nyeri a ma esti EB meccset!”
2. Legyél vicces!
Egy győzelem után a boldogság hormonok, amúgy is az egekbe szöknek. Ezt érdemes kihasználni egy-egy vicces Facebook poszttal, amely egyszerre hirdetés is.
3. Vond be a vevőidet a kommunikációdba!
Ünnepek alkalmával – és az EB a futball ünnepe – az emberek sokkal nyitottabbak, kommunikatívabbak, mint máskor. Ezt használd ki pár ötletes megoldással:
4. Építs összetartó közösséget
Adj ajándékot, 1000 Ft-os utalványt azoknak a viszonteladóidnak, akik a Facebook oldaladra, blogodra beírnak egy „HUN” feliratot. Ha pedig vásárolnak is, kapnak egy doboz sört. Mégiscsak a labda után a sör a foci legfontosabb kelléke 🙂