A járvány kitörése óta megszaporodott azon cégek száma, akik valamilyen eszközzel segítik a bajba jutottakat. Vannak, akik ezt egyszerű PR fogásnak tekintik, szerintem ennél sokkal többről van szó. A cégvezető is ember, és látja, hogy most tényleg nagy a baj, ezért ott segít, ahol tud.
Az adakozás soha nem egy önzetlen cselekedet. Még ha nem is kommunikáljuk le, a lelkünket azért feltölti, örömhormonokat termel a szervezetünkben, amelyekre ráadásul most nagy szükségünk is van. Egyszóval az adakozással nem csupán másoknak segít, de saját magadnak is.
Létezik olyan CSR tevékenység, amelyet feltárunk, és amelyet nem. Fontos azonban leszögezni: egyes CSR megmozdulásokat muszáj lekommunikálni, hiszen ezzel hívjuk fel a figyelmet a felajánlásunkra, így tudjuk megtalálni azokat, akiknek óriási szüksége van a segítségünkre.
100 db díjtalan Home Office szoftver a magyar vállalkozóknak
A Cégmenedzser is szerette volna kivenni a részét a bajba jutott cégek megsegítésében, ezért a START Home Office szoftveréből 100 db-ot ingyen elérhetővé tett. Mivel ahhoz, hogy tudja, hasznos a szoftver egy vállalat számára, ismernie kell az adott cég felépítését (hány munkatárs, átváltottak-e távmunkára, lehet-e már home office szoftvere a cégnek), ezért nem volt más választása, mint a felajánlását meghirdetni, köré egy kampányt szervezni.
A Cégmenedzser két dolgot remekül csinált ebben a kampányban:
- Villámgyorsan reagált: a fejlesztést azonnal a home office szoftverre állította rá
- Ebben a helyzetben, mikor egy home office szoftvert pénzért is értékesíthetett volna, inkább a felajánlást, a segítségnyújtást választotta
Kiskereskedelmi dolgozókat véd a Wonderduck
A Wonderduck 1,5 millió forint értékben ajánlott fel a magyar kiskereskedelmi cégek eladóinak védőeszközöket a járvány elleni védekezés támogatására. Egy ilyen felajánlás ráadásul jó példát is mutat mind a támogató cég munkatársainak, mind a piac többi szereplőjének.
A cég a másfél millió forint értékű védőeszközöket – polikarbonátból készült leheletfogókat, illetve mobil áruátadó kapukat – a jelentkezések sorrendjében szállítják ki a kisebb árusítóhelyeknek. A kezdeményezés honlapja: www.segitakacsa.hu
A felajánlásokat a lakosság is támogatja
Egyre kevesebb azok száma, akik egy-egy felajánlásban a nyerészkedést látják. Ennek oka, hogy a felajánlások nagy része mostanában valóban óriási értéket képviselnek, illetve olyan eszközöket, megoldásokat, amelyekkel sokszor cégeket, kis- és közepes vállalatokat, dolgozók megélhetését, netán életeket lehet menteni.
A Bonatti másoknak segít, a vevők a Bonattinak is
A Bonatti fehérnemű üzlet arra kéri a vásárlóit, hogy javasoljanak olyan szervezeteket, akiknek adakozni tudnának. Az adomány pedig nem mást, mint minden termék árának 10%-a. A vevők ezzel egyszerre segítik kedvenc márkájuk életben maradását, illetve egy karitatív kezdeményezést.
A tudás is lehet adomány
Nem sokkal a járvány kirobbanás, valamint a veszélyhelyzet kihirdetése után a Webshippyvel és a Shoprenterrel közösen egy online tájékoztatót tartottunk, amelyben bemutattuk, milyen megoldásokkal tarthatják életben cégeiket a nehéz helyzetbe került kereskedések.
Ha egy cég kezében van olyan startégia, információ, ami most létfontosságú lehet több vállalkozó számára, akkor azt mindenképp ossza meg. A hasznos útmutatót a digitális átállásról itt találod: https://merretovabb2020.eu/tajekoztato
A könnyedebb téma is sokat jelenthet
A rengeteg negatív hír mellett, ami ömlik ránk a sajtóból, a nyereményjátékok, a könnyedebb kommunikáció is segítheti a vevőket.
A verselő színészek, az erkélyen éneklő énekesek, vagy épp a Berkemann számára készített anyák napi kampányunk segít egy pillanatra kilépni a járvánnyal kapcsolatos negatív információözönből.
Fentieket mondhatnánk akár reklámnak, akár márkaerősítésnek, akár új termék bevezetésnek. Egy biztos, ez az időszak a kreatívaknak kedvez, akik ki tudják találni, mit adhatnak az övékből. Az élet működése pedig, hogy egyszer vissza is kapják annak akár a többszörösét.