Újfajta irány van kialakulóban: az adakozó cég

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

A járvány kitörése óta megszaporodott azon cégek száma, akik valamilyen eszközzel segítik a bajba jutottakat. Vannak, akik ezt egyszerű PR fogásnak tekintik, szerintem ennél sokkal többről van szó. A cégvezető is ember, és látja, hogy most tényleg nagy a baj, ezért ott segít, ahol tud.

Az adakozás soha nem egy önzetlen cselekedet. Még ha nem is kommunikáljuk le, a lelkünket azért feltölti, örömhormonokat termel a szervezetünkben, amelyekre ráadásul most nagy szükségünk is van. Egyszóval az adakozással nem csupán másoknak segít, de saját magadnak is.

Létezik olyan CSR tevékenység, amelyet feltárunk, és amelyet nem. Fontos azonban leszögezni: egyes CSR megmozdulásokat muszáj lekommunikálni, hiszen ezzel hívjuk fel a figyelmet a felajánlásunkra, így tudjuk megtalálni azokat, akiknek óriási szüksége van a segítségünkre.

100 db díjtalan Home Office szoftver a magyar vállalkozóknak

A Cégmenedzser is szerette volna kivenni a részét a bajba jutott cégek megsegítésében, ezért a START Home Office szoftveréből 100 db-ot ingyen elérhetővé tett. Mivel ahhoz, hogy tudja, hasznos a szoftver egy vállalat számára, ismernie kell az adott cég felépítését (hány munkatárs, átváltottak-e távmunkára, lehet-e már home office szoftvere a cégnek), ezért nem volt más választása, mint a felajánlását meghirdetni, köré egy kampányt szervezni.

A Cégmenedzser két dolgot remekül csinált ebben a kampányban:

  1. Villámgyorsan reagált: a fejlesztést azonnal a home office szoftverre állította rá
  2. Ebben a helyzetben, mikor egy home office szoftvert pénzért is értékesíthetett volna, inkább a felajánlást, a segítségnyújtást választotta

Kiskereskedelmi dolgozókat véd a Wonderduck

A Wonderduck 1,5 millió forint értékben ajánlott fel a magyar kiskereskedelmi cégek eladóinak védőeszközöket a járvány elleni védekezés támogatására. Egy ilyen felajánlás ráadásul jó példát is mutat mind a támogató cég munkatársainak, mind a piac többi szereplőjének.

A cég a másfél millió forint értékű védőeszközöket – polikarbonátból készült leheletfogókat, illetve mobil áruátadó kapukat – a jelentkezések sorrendjében szállítják ki a kisebb árusítóhelyeknek. A kezdeményezés honlapja: www.segitakacsa.hu

A felajánlásokat a lakosság is támogatja

Egyre kevesebb azok száma, akik egy-egy felajánlásban a nyerészkedést látják. Ennek oka, hogy a felajánlások nagy része mostanában valóban óriási értéket képviselnek, illetve olyan eszközöket, megoldásokat, amelyekkel sokszor cégeket, kis- és közepes vállalatokat, dolgozók megélhetését, netán életeket lehet menteni.

A Bonatti másoknak segít, a vevők a Bonattinak is

A Bonatti fehérnemű üzlet arra kéri a vásárlóit, hogy javasoljanak olyan szervezeteket, akiknek adakozni tudnának. Az adomány pedig nem mást, mint minden termék árának 10%-a. A vevők ezzel egyszerre segítik kedvenc márkájuk életben maradását, illetve egy karitatív kezdeményezést.

A tudás is lehet adomány

Nem sokkal a járvány kirobbanás, valamint a veszélyhelyzet kihirdetése után a Webshippyvel és a Shoprenterrel közösen egy online tájékoztatót tartottunk, amelyben bemutattuk, milyen megoldásokkal tarthatják életben cégeiket a nehéz helyzetbe került kereskedések.

Ha egy cég kezében van olyan startégia, információ, ami most létfontosságú lehet több vállalkozó számára, akkor azt mindenképp ossza meg. A hasznos útmutatót a digitális átállásról itt találod: https://merretovabb2020.eu/tajekoztato

A könnyedebb téma is sokat jelenthet

A rengeteg negatív hír mellett, ami ömlik ránk a sajtóból, a nyereményjátékok, a könnyedebb kommunikáció is segítheti a vevőket.

A verselő színészek, az erkélyen éneklő énekesek, vagy épp a Berkemann számára készített anyák napi kampányunk segít egy pillanatra kilépni a járvánnyal kapcsolatos negatív információözönből.

Fentieket mondhatnánk akár reklámnak, akár márkaerősítésnek, akár új termék bevezetésnek. Egy biztos, ez az időszak a kreatívaknak kedvez, akik ki tudják találni, mit adhatnak az övékből. Az élet működése pedig, hogy egyszer vissza is kapják annak akár a többszörösét.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.