7 ötlet a forgalom növelésére boltbezárás ellen

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Az elmúlt napokban egy nagy bázisú felmérést készítettünk a hazai kiskereskedelmi üzletek körében. 432 megkérdezett üzletből 62,8% (304) mondta azt, hogy érinti a boltbezárás.

Üzletedet érinti a boltbezárás?

Válaszok % db
1. igen 32,6% 158
2. több üzletem is van, de nem mindegyik tart majd nyitva 4,5% 22
3. nem 62,8% 304

A zárva tartó üzleteket megkérdeztük arról is, hogy mit tesznek annak érdekében, hogy ne csökkenjen a forgalmuk a vasárnapi zárva tartás ellenére sem. A legtöbben a marketingtevékenység aktivizálásában látják a megoldást (47,3%), és csak ezt követi (41,8%), hogy hétköznap tovább tartanak nyitva.

Válaszok % db
1. hétköznap tovább leszünk nyitva 41,8% 84
2. intenzívebb marketingtevékenység 47,3% 95
3. próbálok később családtagot bevonni, hogy nyitva tarthassunk 10,9% 22

A kereskedők tehát helyesen látják: az aktív és ügyes marketing képes pótolni a vasárnapi bezárásból adódó bevételkiesést.

Így, ha eltökélt vagy abban, hogy a vasárnap zárva tartó viszonteladóidat támogasd pár ügyes megoldással, akkor jöjjön 7 ötlet, amely a vasárnapi bevételkiesés ellenére is növelni fogja a viszonteladóidtól származó bevételeidet. Mi több, a 7 ötlet közül találsz több olyat is, amelyet Te magad is használhatsz a marketingedben.

7 ötlet a forgalom növelésére, ha viszonteladóidat érinti a boltbezárás

1. Kedvenc Kedd vagy Szerencse Szerda

Az emberek többség „akcióleső”. Úgy várják az ajánlatokat, mint a gyerekek a karácsonyt. Ezt a felfokozott várakozást Te is könnyedén kihasználhatod. A vevő úgy működik, hogy ha kap egy jó ajánlatot, akkor képes előbbre hozni a vásárlást. Szerencsére nem csak az árkedvezményekre ugrik, hanem az ajándékokra is, így nem kell eldobni az árrést.

Például egy kedden vagy szerdán kiküldött SMS, e-mail és aktív kapcsolattartás hétköznap is megemeli a vevők számát:

  • Szerencse Szerda – Vásároljon szerdán vitamint és szerencséje lehet. Minden 7. vásárló kap egy ajándékot.” Lehet ez egy apróság, egy kézkrém, egy rágó, és sok dolgot szponzoráltathatsz is a gyártókkal.
  • Újra Kedvenc Kedd! Vásároljon kedvenc parfümjéből a hónap bármely keddjén, és mi megajándékozzuk egy gyönyörű karkötővel.”

2. „Ne felejtsd el” lista

Az embereknek is hozzá kell szokniuk ahhoz, hogy mostantól hétköznap kell beszerezniük a számukra fontos dolgokat vasárnap helyett. Ehhez remekül passzol egy plakát, amit a vevőid szeme elé rakhatsz az ajtóra, falra:

Ezt vásárolták legtöbben az elmúlt évben vasárnap – ne felejtse el magával hozni hétvégi bevásárlólistáját hétköznap.”

3. Előfizetés

Főleg az aktív keresőket zavarja a vasárnapi zárva tartás – derül ki a Szonda Ipsos kutatásából.

Az aktív keresőkről tudni kell, hogy kimondottan szeretik a kényelmet. Így az előfizetéses rendszer megoldás lesz az ő meggyőzésükhöz:

Például kontaktlencse-előfizetés: „Minden hónapban automatikusan küldjük díjtalan kiszállítással a kontaktlencsédhez a tárolófolyadékot.”

4. Törzsvásárlói rendszerek bevezetése

Miért vásárolná meg egy vasárnap nyitva tartó üzletben a terméket a vásárló, ha hétköznap egy törzsvásárlói kártyával kedvezőbb árakon vásárolhat?

A törzsvásárlói rendszer – tárgyak gyűjtése pontokkal, kedvezmények biztosítása – visszatérő vásárlóvá teszi a vevőt, még akkor is, ha az üzlet vasárnap nincs nyitva.

5. Online üzletek megnyitása

Az üzletek bezárása egyértelműen hatással lesz a webáruházak forgalmára. Az egyébként vasárnaponként plázázó vagy bevásárló embereknek lehetősége lesz vasárnap az Interneten vásárolni. Így még nem késő megnyitni minden üzletnek az internetes webáruházát, és pótolni a kieső forgalmat, növelni az üzlet bevételét.

6. Több terméket a kosárba

A kereskedők sorra panaszkodnak, hogy az emberek kevesebb terméket tesznek a kosárba. Ugyanakkor kevés üzletben látom, hogy bármit is tennének a kosárérték növeléséért.

Mint például: „Ma a mosószerhez kedvező áron vásárolhat öblítőt.”

7. Extrémitás

Törökországban teával várnak, Horvátországban egy sligovicával, London főutcáin a játékbolt előtt bohóc fogad. A magyar kereskedelemnek még van mit tanulnia.

Merjünk kilépni a komfortzónánkból és olyan dolgokat tenni, ami akár egy óra alatt 49-szeresére is növelheti az üzletbe érkezők számát.

Ehhez itt egy kreatív példa:

https://kereskedelmimarketing.hu/marketinghelyszinelo/polgar-pukkasztas/

És végezetül az aktív marketingtevékenység: heti e-mailek, napi Facebook-posztok, Facebook-hirdetés, aktív szórólapozás. Ez mind segíthet, hiszen ha valaki ügyesen, a trendeknek megfelelően használja ezeket az eszközöket, akkor a reklámköltség fele nem kidobott pénz lesz, hanem busás bevételt hoz majd.

 

Jagodics Rita
kereskedelmimarketing-szakértő
a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. ügyvezető igazgatója
kereskedőknek: www.kereskedelmimarketing.hu
nagykereskedőknek, gyártóknak: www.nagykermarketing.hu

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.