Brian Tracytől hallottam egyszer egy remek kis anekdotát, ami tökéletes metaforája a mai gazdasági környezetnek. Szóval képzeld el, hogy az irodád egy nap leég.
Szinte porrá ég minden, és oda lesz a vagyonod jó része. Ezután muszáj spórolni, úgyhogy meg kell hoznod pár nehéz döntést. Kiegészítettem a tesztet pár marketing kérdéssel, azokat is érdemes megválaszolnod.
1) Melyik termékeket kezdenéd el azonnal forgalmazni? Mi hoz bevételt?
2) Mely termékeket „dobnád” ki a portfólióból, ami kevés profitot hoz, vagy sok energiát emészt fel?
3) Mely vevőidet tartanád meg, akik nyereséget hoznak majd? Akik nem az idődet és energiád rabolják?
4) Mely ágazatokat tartanád meg?
5) Melyik kollégáid viszed át a kisebb épületbe, és kik azok, akik nélkül ugyanúgy haladna tovább a cég?
6) Melyek azok a reklámeszközök, amik érdeklődőket vagy hírnevet hoztak?
7) És melyek azok,amelyek a saját szórakoztatásodra fizetted? Például újsághirdetés, de azt sem tudod valójában, hogy olvassák-e a vevőid,de Neked jó volt látni a márkád.
8) Melyek azok a témák, amelyek valóban érdeklik a közönséged, és melyek azok, amelyek ugyan a cégedről szólnak, de a kutyát sem érdekelték?
9) Melyek azok az alvállalkozók, munkatársak, akik hozzátettek a marketingedhez, és melyek azok, akik önállótlanul csak az idődet rabolták?
Szerencsére ez a teszt csak játék a képzeletünkkel. Azonban felhívja a figyelmünket arra, hogy minden helyzetre legyen egy vészforgatókönyvünk. Szükséged van egy döntési sablonra, hogy a vevőszerzésed profitot termeljen. Légy őszinte magadhoz, légy őszinte a cégedhez, és akkor a marketinged erősebb lesz, mint bármikor.