A piacvezetők 3 Michelin csillagos marketing stratégiája

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

A 20. században még mindenki azt sulykolta: „Legyél jobb 10%-kal a legerősebb versenytársadnál, és tiéd a győzelem.” Remek, nyert ügyed van… a 90-es években. Csakhogy akkor még minden más volt.

Akkor még 50 forintba került egy sör, Michael Jackson szólt a rádióból, és az internet nem olyan volt, mint manapság.

Az elmúlt 20 évben ugyanis nagyobb mennyiségű információ keletkezett, mint az azt megelőző 5000 évben. Csak a mai nap az emberek több százmillió órányi videót néznek meg a YouTube-on, és milliárdnyi megosztást generálnak a Facebookon. Az elme befogadóképessége azonban véges, és az elképesztő mennyiségű adatból csak a különlegeset, az egyedit fogadja be.

Mit tehetünk ilyenkor?

10 %-kal jobb, színesebb, szexibb kommunikációval kell kiállnunk piacunk színpadára. 

AZ ELSŐ CSILLAG: a DHL első osztályú pozicionálása

A Mapei például megtalálta azt a dolgot, ami fontos a célpiacának, és folyamatosan kommunikálja is a burkolatragasztóira: „Elsőre végleges!”
A DHL a világ leggyorsabb csomagszállítója, és ezt újra és újra el is mondja. Amiben jók vagyunk, arra húzzunk egy csinos ruhát, és mutassuk meg a világnak.

Gyorsak... és el is mondják magukról.
Gyorsak… és el is mondják magukról.

A MÁSODIK CSILLAG: a Steve Jobs taktika

A mértéktelen termékbővítés nem működik. Ezt Steve Jobs is felismerte az Apple-hoz való visszatérésekor. Az eredményt tudjuk. Minél több termékre aggasztunk egyetlen márkanevet, annál kevésbé marad meg a fogyasztó fejében. A Budweiser egészen addig növekedett, míg bele nem kezdett a termékkínálatának bővítésébe. Megjelent a Dry, az Ice, és egy sor másik ital, és a forgalma 50 millió dollárról 43 millióra csökkent. Szűkebb termékportfolió = nagyobb fókusz.

Facebook-Budweiser-01

A HARMADIK CSILLAG: a Michelin történelmet író térképe

A Michelin gumiabroncsokat feltaláló francia testvérpár még a 20. század elején kiadott egy olyan térképet, amelyen az ország legjobb éttermei szerepeltek. Így az utasokat két dologra vették rá: tegyenek kitérőt az éttermekhez (1), a kitérőknek köszönhetően többet használják az abroncsokat, és így hamarabb vásároljanak újat (2). A Michelinről pedig azóta már nem csak a kiváló minőségű gumiabroncs jut az eszünkbe, hanem az exkluzív éttermek is.

Egyetlen kérdés maradt a végére: a Te céged vajon megkaphatná a marketing Michelin csillagot?

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.