Akárhányszor végeznek marketingkísérleteket, egy dologra mindig felfigyelnek. Azok a szövegek, amikben számok vannak, mindig átlag feletti figyelmet kapnak.
Miért figyelnek fel jobban a vevőid a számokra?
– Mert kiemelkednek a betűk közül.
– Mert mindenki érti őket. A “minőség”, a “gyorsaság” szavak általánosak, mindenkinek mást jelentenek.
Érdemes hát megnézned a következő 7 szabályt, amitől garantáltan jobban fog működni a következő céges kampányod:
1. A nagy számok hatása
Ha nagyítani szeretnéd a hatást, akkor alkalmazd ezt az ügyes technikát: Nem háromezer vevőd van, hanem 3.000. Nem tízezer terméket adtál el, hanem 10.000-et. Nem 1 millió forintot lehet nyerni, hanem 1.000.000 Ft-ot.
2. A kis számok hatása
Vannak helyzetek, mikor a fentinek az ellenkezőjét szeretnénk elérni. Mikor azt akarjuk, hogy a vevő szemében a nagyobb szám is kisebbnek tűnjön. Ilyenkor az ár nem 1.500.000 Ft, hanem 1,5 millió forint, amit részletekben fizethet ki a kedves vevő.
3. Az alacsony ár hatása
Ősi trükk, hogy az üzletek 1000 Ft helyett 990 Ft-ért adják az árut. Még mindig beválik, használjuk hát bátran! Arra azért figyeljünk, hogy vannak olyan pszichológiai határok, amelyeket nem érdemes átlépni. Főleg, ha arra pozicionáltad a céged, hogy elérhető az árad.
1000 Ft 5000 Ft 10000 Ft |
helyett helyett helyett |
970 Ft vagy 990 Ft 4700 Ft vagy 4900 Ft 9700 Ft vagy 9700 Ft |
4. A nem kerek számok ereje
Ha valaki azt mondja, hogy a rendezvényén 100-an voltak, akkor valószínűleg kerekít. Ha azt mondja, hogy 97-en, akkor mindenki úgy gondolja, hogy ez egy tényleges adat. Ezért aztán mindig keress páratlan számot egy információ közlésére.
5. A páratlan számok varázsa
Ez szorosan kapcsolódik az előző ponthoz. Számos kutatás azt mutatja, hogy a 3,7,9-es számok jobban teljesítenek a reklámszövegekben, mint páros társaik. Ezért, ha teheted, a számaid végződjenek ezekre a számokra: „Még 17 szabad hely kiadó” „3 nap, és ez a lehetőség örökre eltűnik”.
6. A nem részletezett számok
Az emberek elfogadják az olyan tételeket, mint például a szállítási költség és a hasonló extrák. Ha ezeket beépíted az árba, akkor magas ár hatását fogod kelteni, a vevő pedig a legtöbbször ránézésre dönt. Így, ha alacsony ár hatását szeretnéd kelteni, akkor ne azt írd, hogy a csomag ára 17.000 Ft, mely tartalmazza a kiszállítást is, hanem azt, hogy 15.000 Ft + postaköltség.
7. A hangsúlyos számok
Hogy tovább növeld a számok hatását a kommunikációdban, azokat ne csak leírd, hanem hangsúlyozd is ki.
– növeld meg a méretét: A „7 szám” fortély a jobb eladásokhoz
– vagy vastagítsd meg az egész sort.
Bármily furcsa is, de az emberi agy úgy működik, hogy ennek a 7 ügyes technikának a használatával sokkal hatékonyabban tudod majd felhívni a figyelmet cégedre, ajánlatodra. Ezért a következő reklámanyagodban mindenképp használd ki a számokban rejlő lehetőséget. Sok sikert hozzá!