Te is attól rettegsz minden áremelés előtt, hogy vajon mit fognak szólni ehhez az ügyfelek? Hogy legyen bármilyen csekély is az emelés, a viszonteladók azonnal elhagynak?
Nos, erre még gondolnod sem szabad, hiszen ha néha nem emelsz árat, akkor:
– muszáj lesz a szolgáltatásaid színvonalán faragni;
– muszáj lesz elbocsátanod néhány hasznos munkaerőt;
– muszáj lesz elfogadnod, hogy a viszonteladóid diktálnak…
Ugye nem ezt akarod?
Akkor most megmutatom, hogyan add el a magasabb áraidat a viszonteladódnak a fejében még csak meg se forduljon a váltás lehetősége.
Az okos áremelések 10 pontja
1. Az üzenetedben hangsúlyozd, hogy az emelés biztosítja a termék minőségét. Minden szegmensnél azt emeld ki, ami számára fontos a termék minőségében:
-
- viszonteladónak – így nem lesz reklamációja
- végfelhasználónak – így tartós lesz
2. Mondd el, hogy mások is fognak emelni, egyszerűen ezt a lépést meg kell tenni, máskülönben sérül a termék minősége.
3. Ha kisebb mértékben emelsz, mint mások, akkor hangsúlyozd ki.
4. Sose csak azt írd le, hogy emelsz, hanem közölj mellette egy jó hírt is: „Való igaz, a héten árat emelünk azonban mától 17 óra helyett 18 óráig hívhatod az ügyfélszolgálatunkat.”
5. Az áremelkedésről szóló levélbe tegyél egy boxot, ami kiemeli a céged és termékeid legfőbb jó tulajdonságait. A cég pozicionálását. Ez megerősíti a vevőben, hogy még mindig jó helyen van.
6. Tegyél az áremelés mögé kutatási adatokat. Mondd el, hogy megvizsgáltátok a piacot, és az ügyfeleknek növekedtek az elvárásai. Például ma már nem elég, ha egy klíma hűt, csendesnek is kell lennie. Ezek a fejlesztések pedig már benne vannak az új termékekben.
7. Mondd el, miből tevődik össze az áremel-
kedés: benzin-, alapanyagár-emelkedés, stb.
8. Adj átfutási időt! Sőt, ha elárulod, hogy mikor növelsz az áraidon, akkor több nagyobb megrendelés is befuthat még az emelés előtt.
9. A vevő ne a számláról tudja meg az emelkedést, hanem jóval előbb egy vezetőtől. Azaz jobb, ha nem egy kör e-mailben küldöd ki a hírt. A legjobb vevőidnek mindenképpen egy vezető jelentse be a hírt, így a felmerülő kérdésekre azonnal válaszokat tudsz adni.
10. Mutass empátiát, de légy határozott! El kell hinned, hogy szükség van erre. Ezen nagyon sok múlik, hiszen a kommunikációban érződik a határozottság vagy bizonytalanság is.
Ha pedig úgy érzed, hogy a céged és a vevőid többet érdemelnének, akkor merj lépni, és a fenti lépések garantálják, hogy nem fogod elveszíteni a jobb vevőidet, a profitod viszont emelkedni fog.