Áremelés bejelentése, ahogy a legügyesebb cégek csinálják

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Te is attól rettegsz minden áremelés előtt, hogy vajon mit fognak szólni ehhez az ügyfelek? Hogy legyen bármilyen csekély is az emelés, a viszonteladók azonnal elhagynak?

Nos, erre még gondolnod sem szabad, hiszen ha néha nem emelsz árat, akkor:

– muszáj lesz a szolgáltatásaid színvonalán faragni;
– muszáj lesz elbocsátanod néhány hasznos munkaerőt;
– muszáj lesz elfogadnod, hogy a viszonteladóid diktálnak…

Ugye nem ezt akarod?

Akkor most megmutatom, hogyan add el a magasabb áraidat a viszonteladódnak a fejében még csak meg se forduljon a váltás lehetősége.

Az okos áremelések 10 pontja

1. Az üzenetedben hangsúlyozd, hogy az emelés biztosítja a termék minőségét. Minden szegmensnél azt emeld ki, ami számára fontos a termék minőségében:

    • viszonteladónak – így nem lesz reklamációja
    • végfelhasználónak – így tartós lesz

2. Mondd el, hogy mások is fognak emelni, egyszerűen ezt a lépést meg kell tenni, máskülönben sérül a termék minősége.

3. Ha kisebb mértékben emelsz, mint mások, akkor hangsúlyozd ki.

4. Sose csak azt írd le, hogy emelsz, hanem közölj mellette egy jó hírt is: „Való igaz, a héten árat emelünk azonban mától 17 óra helyett 18 óráig hívhatod az ügyfélszolgálatunkat.”

5. Az áremelkedésről szóló levélbe tegyél egy boxot, ami kiemeli a céged és termékeid legfőbb jó tulajdonságait. A cég pozicionálását. Ez megerősíti a vevőben, hogy még mindig jó helyen van.

6. Tegyél az áremelés mögé kutatási adatokat. Mondd el, hogy megvizsgáltátok a piacot, és az ügyfeleknek növekedtek az elvárásai. Például ma már nem elég, ha egy klíma hűt, csendesnek is kell lennie. Ezek a fejlesztések pedig már benne vannak az új termékekben.

7. Mondd el, miből tevődik össze az áremel-
kedés
: benzin-, alapanyagár-emelkedés, stb.

8. Adj átfutási időt! Sőt, ha elárulod, hogy mikor növelsz az áraidon, akkor több nagyobb megrendelés is befuthat még az emelés előtt.

9. A vevő ne a számláról tudja meg az emelkedést, hanem jóval előbb egy vezetőtől. Azaz jobb, ha nem egy kör e-mailben küldöd ki a hírt. A legjobb vevőidnek mindenképpen  egy vezető jelentse be a hírt, így a felmerülő kérdésekre azonnal válaszokat tudsz adni.

10. Mutass empátiát, de légy határozott! El kell hinned, hogy szükség van erre. Ezen nagyon sok múlik, hiszen a kommunikációban érződik a határozottság vagy bizonytalanság is.

Ha pedig úgy érzed, hogy a céged és a vevőid többet érdemelnének, akkor merj lépni, és a fenti lépések garantálják, hogy nem fogod elveszíteni a jobb vevőidet, a profitod viszont emelkedni fog.

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.