Az adatbázis építés legendás szintje

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Az adatbázis építés 2017-ben is fontos szerepet játszik a nagykereskedések, gyártó cégek életében. Egy értékes adatbázissal a kezünkben csodákra lehetünk képesek.

Olyanná válunk, mint a kalapács, amely a szeggel ellentétben nem elszenvedi a cselekvést, hanem ő maga cselekszik. De hogyan építsünk kiválóan konvertáló listát? És mit tegyünk, ha cégünk a külföldi piacokat vette célba?

Adatbázis építés külföldön? Csakis magyar marketing stratégiával…

Érdekes megfigyelni, hogy a Magyarországon bevezetett marketing stratégiák remekül működnek külföldön. Képesek vevőket szállítani, képesek megállni a helyüket a tőkeerős külföldi cégek piacán is. Érdekes paradoxon, hogy pont fordítva nem működik a dolog: a külföldi szisztémák többsége teljességgel használhatatlan a magyar piacon.

Számos nagyvállalatnak dolgozunk, akik a magyar stratégiát sikeresen alkalmazzák Németországban, Belgiumban, Romániában. Egy magyar nagykereskedőnek, gyártónak, kereskedőnek meglepően könnyű dolga van külföldön, ha vevőszerzésről, adatbázis építésről beszélünk. Ezért sem meglepő az a statisztika, amely azt mutatja, hogy az elmúlt években azok a nagykereskedők, gyártók, kereskedők növekedtek a leggyorsabban, akik nem álltak meg az ország határain belül.

De mitől működik külföldön ilyen jól egy-egy magyar marketing stratégia?

Ennek okát bennünk, magyar emberekben kell keresnünk. A külföldiek szemében mi egy szkeptikus nép vagyunk. Erre még rátesz egy lapáttal az átlagosnál nagyobb árérzékenységünk. Ez a két tulajdonság pedig azt eredményezi, hogy a magyar cégek marketingjének meggyőzőképességben átlag felettinek kell lennie. Próbálj csak személyesen meggyőzni egy szkeptikus, árérzékeny embert a vásárlásról. Nehéz dolgod lesz.  Tehát, ha egy ilyen nehéz terepen képes megállni a helyét egy marketing stratégia, akkor egy ennél jóval kellemesebb környezetben sokkal eredményesebb lesz. Ezért is végez sok világcég magyarországi értékesítési teszteket, mielőtt termékeit és a hozzájuk kapcsolódó marketinget a világpiacon is élesítené.

Persze ez még nem elég a sikerhez. Ha biztosra szeretnél menni, akkor mindenképp piackutass a kilépés előtt az adott országban:

1. Hol éred el a célpiacod?
2. Milyen médiát használnak ott az emberek?
3. Hogy kommunikálnak?
4. Mikor éred el a potenciális vevőidet?
5. Mennyire árérzékenyek?

Ehhez elérhetőek kutatások, mint például a képen látható felmérés, amely megmutatja, hogy melyik országban melyik közösségi médiát használják. Érdekesség, hogy Kínában, ahol a Facebook, a Twitter és az Instagram szinte az ország teljes területén blokkolva van, a QZone a legnépszerűbb közösségi hálózat, 632 millió aktív felhasználóval.

De itt még ne álljunk le a kutakodással. Nézzük meg a versenytársakat is. Míg itthon egy nyílászárót forgalmazó cég szinte csak az árait hirdeti, addig mondjuk Németországban az embereket a minőség, a technológia, a biztonság érdekli.

Persze az sem mindegy, milyen jogszabályi környezetben találja magát a cégünk külföldön. Míg Magyarországon az egészségügyben, vitaminok területén is erős szabályozások vannak, addig külföldön nem probléma, ha egy-egy terméket orvos ajánl a vevők figyelmébe.

Kérem, adja meg címét, telefonszámát!

A cégek többsége fél túl sok adatot elkérni csalitermékeikért cserébe, hiszen az rontja a konverziót. Kevés olyan feliratkoztató formot találni manapság, ahol a keresztnév és e-mail cím mellett bármi mást elkérnének egy-egy értékesebb e-book-ért, webinar előadásért, ajándékért cserébe. De mégis hogyan csinálják azok a cégek, akik könnyedén megkapják a célpiacuk telefonszámát és lakcímét is?

A választ a MERT technikában kell keresni.

A MERT technika lényege, hogy az adatkérés két lépcsőben történik. A világ legmarketingesebb szava a MERT. Ezzel ugyanis meg tudod indokolni egy-egy kérésed. Megindokolod, hogy miért van szükséged a feliratkozó telefonszámára. Az ÉpítkezemFelújítok oldalán ez a technika zseniálisan működik.

A honlap elején a 400.000 Ft-os építkezési utalványokért, nyeremény lehetőségért, kiskönyvért, tehát összességében igen értékes ajándékokért kérjük el a regisztráló email-címet és keresztnevét. Semmivel sem többet. Ezután jön a második lépcső, ahol…

  • Megkérdezzük a látogatót, hogy milyen témakörök érdeklik, MERT abban a témában adunk neki nagy értékű utalványt és könyvet.
  • Megkérdezzük, hogy mi a telefonszáma, MERT azon értesítjük, ha nyer.

Tehát, ha adsz egy kiváló indokot, hogy miért van szükséged a telefonszámra és a címre, akkor a konverziód nem csökken. Csak használd a MERT szót, és magyarázd el, miért kéred el az adatokat!

Cégvezetői adatok megszerzése tényleg nehezebb?

Valóban igaz, hogy a cégvezetők elérhetőségét megszerezni nehezebb, mint a lakosság figyelmét elnyerni. Ezért egy jóval összetettebb, többlépcsős stratégiára lesz szükségünk.

  1. Az első lépés, hogy készítünk egy adatbázis-gyűjtő felületet
  2. Második lépés, hogy meghirdetjük ezt az oldalt – nem egy, hanem több eszközön
  3. A harmadik lépés, hogy a kampány mögé készítünk egy folyamatot.

Az első pont azért szükségszerű, mert a corporate honlap nem alkalmas adatbázisgyűjtésre. Annak a célja a hitelépítés, értékesítés. Adatbázisgyűjtés esetén túl sok minden vonná el a látogató figyelmét a céges oldalon.

Az adatbázis gyűjtésre éppen ezért külön oldalakat fejlesztünk nagykereskedő, gyártó partnereink számára és magunknak is. A www.kampanyotletek.hu, vagy a www.evkampanya.hu weboldalakon például egész évben gyűjtjük a cégvezetői kontaktokat.

Cégvezetőket sokszor csak egy drágább ajándék mozgat meg: egy könyv, amit ki kell postázni. Egy értékes lista kialakításába fektetett pénzünk azonban hamar megtérül.

Tapasztalataink azt mutatják, hogy cégvezetőknél remekül működnek a videós és webinar formák. Főleg, ha egy kis fűszert is teszünk bele, ahogy Neil Patel.

Az adatbázis ritka kincs egy cég életében. Ezért folyamatosan gondozni, bővíteni, szegmentálni kell. Egyet viszont nem tehetünk vele: nem élhetjük le. Nem élhetjük le folyamatos ajánlatokkal. Heti rendszerességgel értékes tartalmat kell gyártanunk. És nem az értékes tartalomnak kell néha napján megszakítani a kampányainkat, hanem a kampányoknak az értékes tartalmainkat.

Ha szeretnéd minőségileg és mennyiségileg is bővíteni a listádat, akkor hadd mutassam be Neked legújabb szolgáltatásunkat. Jelenleg is olyan cégeknek végzünk adatbázis építés menedzsmentet, mint a Berkemann vagy az ÉpítkezemFelújítok összefogás, amelyben az egyes tagoknak (Mapei, Ravak, iNels, Elko, Allianz, Bramac, enHome) külön szegmentált listát adunk át. Az adatbázis építő szolgáltatásunkat itt találod >>

A szerző:

Jagodics Rita

A kereskedelmi marketing szakértője, több mint 600 céggel dolgozott már együtt. Tévés megjelenései mellett rendszeresen publikál a Haszon Magazinban, illetve különböző gazdasági oldalakon.

Keress a blogcikkek között:

Kategória választó:

Jagodics Rita:
MADE IN MARKETING

Magyarország első, kizárólag kereskedelmi cégekre szabott marketing könyvének 3. kiadása most 50%-os extrém kedvezménnyel rendelhető meg!

Kapható a Libri könyvesboltjaiban és webshopjában! Azonban, ha itt rendeled meg, akkor most 3 ajándékot is kapsz a könyv mellé:

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel hírlevelünkre, és soha nem maradsz le a legújabb tartalmainkról!

Ígérjük, hogy nem fogunk spamelni, csak a legérdekesebb újdonságokat küldjük a postaládádba.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Remélem, hasznosnak találtad a blogcikk tartalmát

Várunk egy konzultációra, ha szeretnéd a Kereskedelmi Marketing Csoport tudását és segítségét igénybe venni.